به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 673
بازدید دیروز: 18,753
بازدید هفته: 673
بازدید ماه: 673
بازدید کل: 23,662,504
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 20 April 2024
السبت ، ۱۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۶- ترور دكتر شهرياري و دكتر عباسي كار سيا ، موساد و MI6 بود ۱۰/ ۰۹ /۱۳۸۹

 روزنامه انگليسي اينديپندنت فاش شد دو كارشناس امنيتي در اسرائيل و آمريكا :

ترور دكتر شهرياري و دكتر عباسي  كار سيا ، موساد و MI6 بود

۱۰/ ۰۹ /۱۳۸۹

Image result for ‫چگونگی شهادت دکتر مجید شهریاری‬‎

 
در فاصله تنها يك روز پس از ترور 2 دانشمند هسته اي كشورمان روزنامه انگليسي اينديپندنت در گزارشي آنهم به قلم مفسر برجسته روزنامه صهيونيستي هاآرتص، موساد، سيا و MI6 را پشت پرده ترور دكتر شهرياري و دكتر عباسي دانست.
اين روزنامه انگليسي در شماره ديروز خود طي گزارشي به قلم يوسي ملمان مفسر ارشد هاآرتص و كارشناس برجسته مسائل راهبردي و اطلاعاتي نوشت: بديهي است كه اسرائيل در پس ترور دانشمندان هسته اي ايران است.
اين روزنامه در گزارش خود با اشاره به سه رويداد 1-افشاء اسناد وزارت خارجه آمريكا كه بسياري از آنها به نگراني هاي جهاني درباره برنامه هسته اي ايران مرتبط بود، 2-ترور مرموزانه دو دانشمند هسته اي ايران و 3-انتصاب تامير پاردو به عنوان رئيس جديد موساد (سازمان جاسوسي اسرائيل) آنهم در فاصله زماني يك روز تاكيد مي كند كه هرچند اين سه رويداد ظاهرا نامرتبط مي نمايد اما بين اين رويدادها ارتباط وجود دارد.
يوسي ملمان در ادامه نوشته خود در اين روزنامه تاكيد مي كند كه ترور دكتر شهرياري بخشي از تلاش مشترك موساد، سيا و MI6 براي توقف يا تاخير برنامه هسته اي ايران بوده است.
مفسر سرشناس هاآرتص همچنين مي نويسد: بديهي است نه فقط به علت اتهامات مقامات و رسانه هاي ايران، اسرائيل در پي ترور 2 دانشمند هسته اي ايران بوده است بلكه اكثر كارشناساني كه جريانات سياسي در خاورميانه و تاريخچه موساد را دنبال مي كنند با اين نظر موافقند.
در اين گزارش با اشاره به شكل خاص ترور در عمليات هاي قبلي موساد آمده است: نسبت دادن حملات تروريستي اخير در ايران به موساد به علت استفاده از موتورسيكلت نيست، گرچه در گذشته موساد در عمليات مشابهي دخالت داشته است كه معروف ترين نمونه آن در سال 1995 در والتا واقع در مالت بود كه طي آن يك گروه ترور دكتر فتحي شقاقي رهبر جهاد اسلامي را ترور كرد؛ اين مسئله بيشتر با سياست موساد براي ضربه زدن به برنامه هسته اي ايران مرتبط است.
اينديپندنت همچنين با بيان اينكه گفته مي شود هدف از اين اقدامات تروريستي مرعوب ساختن دانشمندان ايراني و مجبور كردن آنها به كناره گيري از سمت هايشان است تصريح مي كند كه با وجود اين ترفندهاي مخوف، براي تصميم گيران اسرائيلي و رهبران غربي به خوبي روشن است كه اين كارها ايران را متوقف نخواهد كرد چون اگر كشوري از عزم كافي براي توليد تسليحات هسته اي برخوردار باشد هيچ چيز آن را از اين كار باز نخواهد داشت.

سابقه و تاريخچه موساددر ترورهاي هدفمند
در همين ارتباط، روزنامه اينديپندنت در مقاله اي ديگر با اشاره به تاريخچه موساد در ترورهاي هدفمند، از گفته نتانياهو به موساد مبني بر اينكه ايران بايد اولويت شماره يك آن باشد پرده برداشت.
اين روزنامه در اين مقاله به قلم بروس ريدل مامور سابق سيا و مسئول تجديدنظر در سياست آمريكا در قبال افغانستان و پاكستان در دولت اوباما نوشت: موساد تاريخچه اي طولاني در استفاده از كشتارهاي هدفمند به منظور حمله به دشمنان دولت يهود داشته است؛ مثلا در دهه هاي 1970 و 1980موساد بسياري از فلسطيني ها را به قتل رساند كه در برخي موارد واحدهاي كماندويي نخبه ارتش اسرائيل مسئول اين كشتارها هستند.
در اين مقاله، ريدل تاكيد مي كند كه موساد در موارد متعددي از خودروهاي بمب گذاري شده و عوامل ترور فيزيكي استفاده كرده است.
در اين مقاله همچنين با اشاره به اينكه ايران همواره در صدر نگراني هاي اسرائيل قرار داشته است آنهم نه فقط بخاطر برنامه هسته اي تصريح مي شود كه نتانياهو به موساد گفته است ايران بايد اولويت شماره يك آن باشد.
ريدل در مقاله خود با اشاره به نقش اسرائيل در ترور عماد مغنيه و همچنين ترور يكي از عوامل عالي رتبه حماس در دوبي در اوايل امسال نوشت: مير داگان رئيس موساد طي هشت سال گذشته در زمان تصدي اش تاكيد داشت كه موساد بايد وارد عمل شود نه اينكه فقط اطلاعات جمع كند. او در حالي سمتش را ترك كرد كه شايد يكبار ديگر شاهد عملي شدن ايده وي بوده ايم.