به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 936
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 2,873
بازدید ماه: 118,379
بازدید کل: 23,780,176
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۸ /۳ - با خورشید انقلاب (خاطراتی از رهبر معظم انقلاب): ۱۳۹۷/۰۴/۰۹

 با خورشید انقلاب (خاطراتی از رهبر معظم انقلاب):
 

خصوصیات رفتاری آیت‌الله خامنه‌ای

 

با اینکه سنشان کم بود و هفده ساله بودند، یادم می‌آید که ایشان دعای کمیل را از حفظ داشتند، هفته‌ای یکی دو شب را زیارت مشرف می‌شدند که با ایشان به حرم می‌رفتیم. من خیلی از زیارت خواندن ایشان خوشم می‌آمد و تنها سالی که دهه اول محرم،‌ من تمام ده روز را زیارت عاشورا به‌طور مرتب خواندم سال 1335 بود که من در مشهد بودم. هر روز می‌رفتیم بالای پشت‌بام مدرسه نواب- آنجا گنبد حرم حضرت‌ رضا (ع) پیدا بود- اول زیارت عاشورا می‌خواندیم، بعد که تمام می‌شد می‌رفتیم روضه؛ روضه‌هایی که معمولا مقدسین مشهد و آنهایی که روحیه انقلابی داشتند برپا می‌کردند. با علمایی که تماس می‌گرفتیم در خدمت ایشان بودیم و خدمت مرحوم آیت‌الله آقای سیدیونس اردبیلی و یا بعدها خدمت مرحوم آیت‌الله میلانی و آیت‌الله قمی می‌رفتیم.
ارتباط با علما و فعالیت‌های سیاسی
یادم می‌آید که بعد از قیام 42 رفتیم خدمت آیت‌الله میلانی که پیشنهاد می‌دادند و می‌گفتند باید برنامه‌ریزی کرد تا  اگر بخواهد قیامی صورت بگیرد، از همه جای ایران یک مرتبه قیام بشود. می‌فرمودند عقیده‌ام این است که بایستی آگاهی فراگیر باشد؛ چون اگر از هر منطقه‌ای جداگانه قیام کنند، شاه سرکوب می‌کند. همچنین یادم هست یک بار خدمت آیت‌الله قمی رسیدیم. ایشان هم شجاع بود و هم تعصب دینی خاصی داشت. با رژیم هم شدیدا مخالف بود.- پدرشان مرحوم حاج‌ حسین قمی بود که در زمان رضاشاه برای مسئله حجاب از مشهد به تهران آمدند و می‌خواستند بیایند رضاشاه را از این کار منصرف کنند - در هر صورت رفته بودیم منزل ایشان. یادم هست وقتی خدمت آیت‌الله قمی رسیدیم. آیت‌الله خامنه‌ای صحبت کردند، یک مقدار که گذشت آقای قمی فرمودند که می‌گویی من الان چه کار کنم؟ الان یادم نیست ما چه پیشنهادی دادیم ولی وقتی بیرون آمدیم، آقا به من فرمودند: آمادگی ایشان کامل بود، بقدری که اگر به ایشان می‌گفتی فردا تحت‌الحنک بیندازید، در بازار راه بیفتید و یا بگویید  بازار را تعطیل کنند، ایشان راه می‌افتادند.
رابطه دوستی با رهبر انقلاب در زمان مسئولیت

ایشان در عین اینکه موقعیت خاص را پیدا کردند، دوستان سابقشان و حتی کسانی که فکرش را نمی‌کنیم فراموش نکردند. خدا رحمت کند آقای غله‌زاری را. پسرشان می‌گفت که پدرم خیلی دلش می‌خواست آقا را زیارت کند. گفتم ای کاش شما زودتر می‌گفتید چون آقا، هم سراغ‌ ایشان را از من گرفتند و هم از آقای عبدخدایی. در بعضی جاها آقا در خاطراتشان به آن مدیر مدرسه‌ای که از یاران نواب صفوی بود اشاره کرده‌اند و منظورشان همین آقای غله‌زاری است.
* آیت‌الله سیدجعفر شبیری‌زنجانی، به نقل از
پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای