به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 599
بازدید دیروز: 4,943
بازدید هفته: 31,201
بازدید ماه: 52,171
بازدید کل: 23,713,992
افراد آنلاین: 11
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 2 May 2024
الخميس ، ۲۳ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
1 ۰۳/۰۲/۱۲
(1 بازدید)


1 ۰۳/۰۲/۱۲
(1 بازدید)


۸۰ - گفت وگو با بهروز ساقی، جانباز : صدای آمریکا؛ از پشتیبانی صدام تا سوءاستفاده از جانبازان ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
گفت وگو با بهروز ساقی، جانباز و مدیرمسئول سایت خبری فاش نیوز
صدای آمریکا؛ از پشتیبانی صدام تا سوءاستفاده از جانبازان  
 
Image result for ‫بهروز ساقی‬‎

شبکه تلویزیونی صدای آمریکا چند روز قبل با پخش گزارشی از وضعیت خانواده شهدا و ایثارگران، به صورت هدفمند تلاش کرد تا با القاء سیاه‌نمایی و یأس و ناامیدی که کار ثابت و همیشگی این بوق‌های شیطان در رابطه با جمهوری اسلامی و مردم ایران است، اقشار مختلف ایثارگران را نیز در سناریوی طراحی شده آمریکا و غرب برای ایجاد نا امنی و اغتشاش و به تسلیم کشاندن ایران اسلامی، هدف سم پاشی‌ها و نفرت افکنی‌های خود قرار دهد.
همچنین این گزارش با استفاده از لوگو و آرم برخی رسانه‌های داخلی، به ویژه «فاش نیوز»، پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت که مسئولان و متصدیان آن خود، ایثارگر و جانباز هستند تهیه شده بود که از سال‌ها پیش دلسوزانه و بی‌ملاحظه، به بیان مشکلات و دغدغه‌های همه اقشار ایثارگران پرداخته‌اند و جایی برای دخالت بیگانگان و کسانی که خود عامل اصلی دردها و رنج‌های ایثارگران و بلکه همه ملت ایران هستند نگذاشته‌اند.
در همین رابطه «بهروز ساقی»، جانباز نخاعی و مدیر مسئول پایگاه خبری فاش نیوز (نخستین پایگاه خبری مستقل حوزه فرهنگ ایثار و شهادت) گفت وگویی کرده که  می‌خوانید:
- نظرتان درباره گزارشی که شبکه صدای آمریکا اخیرا درباره وضعیت ایثارگران پخش کرد چیست؟
البته وقاحت اینها موجب تعجب من نشد که چطور در‌باره مردم ما فکر می‌کنند و به شعور مردم ما و خصوصا ایثارگران توهین روا می‌دارند. کسانی که خودشان عامل تمام مشکلات و معضلات در جهان سوم و کشورهای درحال توسعه هستند، کسانی که خود جنگ‌ها را راه می‌اندازند و برای یک مشت دلار برایشان فرقی نمی‌کند که چه تعداد انسان قربانی و زخمی و معلول شوند و... به ویژه در کشور ما که یادمان نمی‌رود تمام غربی‌ها حامی صدام در جنگ هشت ساله بودند، انواع تجهیزات و سلاح‌های مخوف و غیرمجاز مثل سلاح‌های شیمیایی و... را دراختیارش گذاشتند و... صدام پیش چشم اینها و سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشری از این سلاح‌های غیر مجاز، نه تنها علیه مدافعان وطن و رزمندگان، که علیه غیرنظامیان نیز به طور گسترده استفاده کرد و این همه از جوانان ما را شهید، مجروح و معلول کرد که هیچکدام از این غربی‌ها و رسانه هایشان جیکشان هم در نیامد.
حال معلوم است که اینها دلسوز ملت ایران، خصوصا ایثارگران عزیز نیستند چه برسد به اینکه بخواهند برای بهبود وضعیت آنان هزینه‌ای بکنند و یا دلشان بخواهد که مشکلات این عزیزان برطرف شود. بلکه اینان که دشمنان قسم خورده مردم ایران هستند خواست قلبیشان این است که ما از خودمان و نظام و انقلابمان ناامید و مأیوس شویم که این ناامیدی‌ها قطعا خواست آنان و به فرموده رهبرکبیر انقلاب، از جنود شیطان است. فاش نیوز نشان داده که با صداقت و دلسوزی، خودمان می‌توانیم حسن و قبح کار خودمان را به هم یادآور شویم و در صدد اصلاح آنها برآییم.
- اینکه ایثارگرانی حاضر شوند با اینها مصاحبه کنند و با آنان که دشمنیشان تردید ناپذیر است همکلام شوند را چگونه تفسیر می‌کنید؟!
البته غالب ایثارگران به انقلاب و نظام و راهی که رفته‌اند وفادارند و همچنین دشمن شناس و آگاهند، دست دشمن را در ماجراهای اخیر و حتی التهاباتی که در بعد اقتصادی و اجتماعی به خاطر وادادگی برخی مسئولان و درنتیجه، بد عمل کردنشان بروز کرده می‌بینند و با وجود مشکلات عدیده‌ای که با آن مواجهند حاضر نیستند کاری که باب میل دشمن و مایه شادی آنان است انجام پذیرد. ولی با این حال افرادی هرچند اندک پیدا می‌شوند که گاهی دچار غفلت می‌شوند و ممکن است کارهایی انجام دهند که از عواقب آن بی‌اطلاعند. ایثارگران می‌دانند که نباید گله از مسائل درونی را نزد بیگانگان ببرند و سفره دلشان را نزد دشمنان باز کنند.
تمام مسائلی که با شیطنت و مرموزانه از سوی این شبکه معلوم الحال منتشر شد چیزهایی بود که قبلا ما و دیگران به آنها پرداخته بودیم و بعضی از موارد مبهم که از سوی برخی مصاحبه شوندگان مطرح شد، مربوط به افرادی بود که اصلا ظاهرا جانبازیشان احراز نشده بود.
دلیل اینکه اصلا نیازی به عرض حال پیش بیگانگان و چه بسا دشمنان بردن نیست این است که الان با شرایطی که از نظر وجود رسانه‌های مختلف و فضای مجازی که در کشور ما خیلی بی‌در و پیکر و بی‌حساب و کتاب هم وجود دارد حرفی نگفته و پنهان نمی‌ماند. سندش هم همین مطالب، فیلم‌ها و عکس‌هایی است که با آرم و لوگو، خود این شبکه از رسانه‌های داخلی، خصوصا پایگاه خبری ما برداشته است. اینها بیانگر آن است که خود ما به این مسائل در داخل می‌پردازیم.
- از نظر شما شبکه «وی او ای» یا همان صدای آمریکا چه رویکردی در گزارش منتشر شده داشته و با توجه به اینکه نیت آنان نمی‌تواند خیرخواهانه باشد، چه نتیجه‌ای از این اقدامات خود می‌خواهند بگیرند؟
ببینید، از ابتدای انقلاب اصلی‌ترین رویکرد دشمن و رسانه هایش تزریق و تشدید نا امیدی و ایجاد جو رخوت و نارضایتی و بی‌روحیه گی در میان مردم و جوانان بوده و هست. شايد باورتان نيايد كه ريشه بسياري از فسادها و اختلاس‌ها و دزدي‌ها و قانون گريزي‌ها در جامعه ما همين نا اميدي‌ها و بي توكلي هاست؛ این طرح کلی گزارش شبکه صدای آمریکا است؛اولین هدفشان ایجاد شکاف میان ایثارگران و نظام است تا این قشر مومن و انقلابی را که خود پشتوانه اصلی نظام و انقلاب است را پشیمان و پشت نظام اسلامی را خالی کنند. این کار را با بهره گیری از شیوه همیشگی رسانه‌های شیطانی همچون «بی بی‌سی»، یعنی ارائه درهم اخبار راست و دروغ و باصطلاح، یک کلاغ چهل کلاغ کردن‌ها دنبال می‌کند. آنها حساب شده و با برنامه علیه ما کار می‌کنند و امسال هم که توطئه خاصی را تدارک دیده‌اند و برای این کار هم تمام عوامل خود را به کار گرفته اند؛ در حوزه رسانه تمام شبکه‌های غربی و ضد انقلاب هماهنگند و در عرصه میدانی و عملیاتی هم سازمان منافقین، سلطنت طلب‌ها و ضد انقلاب و افراد مسئله دار در داخل را سازماندهی کرده‌اند تا به خیال خود به این نظام الهی ضربه بزنند.
خط دیگری که در این زمینه دنبال کرده‌اند ایجاد شکاف و دوگانگی در میان خود ایثارگران است که این کار را با بحث جانباز ارتشی و سپاهی و بسیجی کردن یا از زبان مصاحبه شوندگان بیان می‌کنند که مثلا» به ایثارگران خودی بیشتر می‌رسند و به غیر خودی‌ها کمتر، دنبال می‌کنند. البته این را هم باید گفت که بسیاری از این شبهات باید پاسخ گفته شود ولی متأسفانه مسئولان بنیاد خود را پاسخگو نمی‌دانند که اینها جمع می‌شود و بهانه و حربه دست دشمنان می‌دهد.