به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,159
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 6,096
بازدید ماه: 121,602
بازدید کل: 23,783,398
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹۷ - رئیس ‌قوه قضائیه: همراهی با دشمن در نا‌امیدسازی مردم خیانت به کشور است ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
رئیس ‌قوه قضائیه:
 همراهی با دشمن در نا‌امیدسازی مردم خیانت به کشور است
     ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
رئیس ‌قوه قضائیه تأکید کرد: براساس موافقت رهبر انقلاب با پیشنهاد تسریع در رسیدگی به پرونده‌های اخلالگران در نظام اقتصادی، صرفاً برخی تشریفات در روند رسیدگی‌ها حذف شده و هیچ تغییری در ماهیت رسیدگی به جرایم و مجازات‌ها ایجاد نشده است.

به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با قدردانی از رهبر انقلاب به دلیل موافقت با پیشنهادهای مرتبط با نحوه رسیدگی به پرونده مفاسد و اخلال در نظام اقتصادی، گفت: از رهبر معظم انقلاب که به استجازه ما در این زمینه پاسخ مثبت دادند تشکر می‌کنیم. بی‌تردید فلسفه و روح حاکم بر این استجازه و پیشنهادها، حذف برخی تشریفات رسیدگی بوده و به هیچ وجه در ماهیت جرایم و مجازات‌ها تأثیری ندارد.
آملی لاریجانی با بیان اینکه برای اتقان در رسیدگی‌ها پیشنهاد کردیم که سه قاضی با حداقل 20 سال سابقه کار قضایی به این پرونده‌ها رسیدگی کنند، این موضوع را پاسخی به دغدغه رهبری و مردم در زمینه اتقان رسیدگی‌ها و عادلانه بودن آنها برشمرد و افزود: تاکید ما بر این است که این قضات از میان قضات شریفی انتخاب شوند که رویه و سوابق آرای آنها حاکی از اتقان در رسیدگی‌هاست و بر این اساس نگرانی‌ای از جهت دقت و صحت رسیدگی‌ها نخواهیم داشت.
آغاز روند جدید رسیدگی به پرونده اخلالگران اقتصادی
وی با بیان اینکه در کنار دقت و صحت، بحث سرعت در رسیدگی برایمان اهمیت دارد، به برخی مطالب منتشر شده در رسانه‌های بیگانه مبنی بر اینکه پیشنهادهای مذکور در جهت تسهیل مجازات اعدام بوده است ‌اشاره کرد و گفت: این ادعا دروغ محض است زیرا اساساً رسیدگی‌های مربوط به جرایم مستوجب اعدام، دو‌مرحله‌ای است و ما درخصوص این جرایم هیچ مرحله‌ای را حذف نکرده‌ایم.
رئیس ‌قوه قضائیه با‌ اشاره به زمان تشکیل شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های اخلالگران در نظام اقتصادی نیز اظهار داشت: از لحظه موافقت مقام معظم رهبری با استجازه مذکور، دادگاه‌ها با تعیین قضات خبره و واجد شرایط آماده رسیدگی شده‌اند که در اسرع وقت کار خود را آغاز خواهند کرد و بر این اساس با همه کسانی که با اخلال در نظام اقتصادی به اعتبار کشور و اعتماد مردم لطمه زده‌اند و با سوءاستفاده از فضای ملتهب اقتصادی، آن هم در زمانی که مردم نیاز به کمک دارند اقدام به احتکار و سایر فعالیت‌های مجرمانه کرده‌اند، با سرعت و قاطعیت برخورد خواهد شد و رسیدگی‌ها نیز به اطلاع عموم مردم شریف خواهد رسید.
دشمن با ناامیدسازی مردم در پی ایجاد التهاب است
آملی لاریجانی با ‌اشاره به وضعیت کشور از لحاظ اقتصادی و معیشتی و چشم طمع دشمن به کشورمان، گفت: دشمن وارد جنگ اقتصادی تمام‌عیار شده و علاوه‌ بر آن تمام امکانات و ابزار خود را برای یک جنگ روانی فوق‌العاده سنگین علیه مردم ایران به میدان آورده است. آمریکایی‌ها و اذناب آنها نه تنها جنگ اقتصادی را به راه انداخته‌اند بلکه تلاش دارند با ناامیدسازی و بی‌اعتنا کردن مردم نسبت به آینده، التهاب و آشوب ایجاد کنند.
وی با ابراز تاسف از همراهی خواسته یا ناخواسته برخی افراد در داخل کشور با این پروژه دشمن، تاکید کرد: هر کس که آگاهانه موجب تضعیف روحیه مردم و شکستن اعتماد آنها و التهاب در کشور شود و به این ترتیب به پیشبرد پروژه دشمن در زمینه ناامیدسازی مردم کمک کند، مرتکب خیانت شده است. بر این اساس اجازه نداریم هر سخنی را که به گوشمان خورد بدون تحقیق درخصوص صحت و سقم آن فوراً منتشر کنیم و موجب تشویش اذهان مردم شویم. هیچ تردیدی نیست که دشمن تلاش می‌کند علاوه‌ بر فشار اقتصادی، با عملیات روانی، مردم را از راه به در کند؛ گرچه دچار ‌اشتباه محاسباتی است.
تحلیل مردم از وضعیت کشور نسبت به برخی مسئولان روشن‌تر است
رئیس ‌قوه قضائیه ادامه داد: خوشبختانه بسیاری از مردم کوچه و بازار در کشور ما تحلیلشان از برخی مسئولان نیز روشن‌تر است و تحرکات دشمن را به خوبی تشخیص می‌دهند. بر این مبنا با اتکا به بصیرت مردم مطمئنیم که دشمن از این مجرا کاری از پیش نخواهد برد اما مسئله این است که دشمن صرفاً از یک مسیر وارد نمی‌شود. چنین وضعیتی ایجاب می‌کند که همه به ویژه مسئولان کشور در دولت، مجلس و دستگاه قضایی به راه‌های خاصی که دشمن از طریق آنها قصد ضربه زدن دارد توجه جدی داشته باشند و فراموش نکنند همان گونه که دشمن پیش از این در کشور ما کودتا به راه انداخت تا ثروت این کشور را به غارت ببرد، امروز نیز در تلاش است از طرق دیگری این کشور را با همه امکانات آن ببلعد.
نباید همه مشکلات را برعهده دشمن دانست
آملی لاریجانی خاطر نشان کرد: انسجام و مقاومت مردم نباید موجب شود که مسئولان وظیفه خود را فراموش کنند بلکه همه باید به فکر حل مشکلات باشیم. نباید همه مسائل را نیز بر عهده دشمن بدانیم بلکه باید با تدبیر خود در جهت رفع مشکلات مردم گام برداریم و در کنار آن از به زبان آوردن سخنان تنش‌زا نیز خودداری کنیم.