به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,518
بازدید دیروز: 5,979
بازدید هفته: 17,165
بازدید ماه: 38,135
بازدید کل: 23,699,956
افراد آنلاین: 14
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۶ - خانواده و ازدواج از نگاه رهبری: ازدواج اسلامی، محرم و ربیع‌الاول نمی‌شناسد ۱۳۹۷/۰۶/۱۹

 خانواده و ازدواج از نگاه رهبری:

ازدواج اسلامی، محرم و ربیع‌الاول نمی‌شناسد

Image result for ‫امام خامنه ای‬‎

 

ممکن است بگویید ماه محرم است؛ اما ازدواج اسلامی که بدون تشریفات و قیود و تجملات غلط باشد، محرم و ربیع‌الاول نمی‌شناسد. آنچنان ازدواجی همیشه مبارک است.
ای جوان‌ها! به ازدواج بشتابید. این پدرها و مادرها! دختران و پسران را که آماده ازدواج هستند تزویج کنید. این همه قید و بند قرار ندهید. ای پدران دخترها! دخترها را برای داماد پولدار و اشرافی و شغل‌دار و نام و نشان‌دار و اسم و رسم‌دار نگه‌ ندارید. اگر می‌بینید یک جوان مسلمان مومنی است دختر و پسر هر دو مسلمان، هر دو کفو، وسایل ازدواجشان را فراهم کنید. اینقدر سنگ بر سر راه ازدواج نیندازید.
توجه به سیرت افراد در ازدواج
ای پدران پسرها! مخصوصا ای مادران پسرها! و ای خود پسرهایی که می‌خواهید داماد بشوید! در ازدواج، معیارهای اسلامی را در نظر بگیرید. همه‌اش دنبال زیبایی نروید. چقدر صورت نازیبایی است که بر روی دل‌های زیبایی قرار دارد این دخترانی که به خاطر نازیبایی محکومند در خانه‌ها بمانند، چه گناهی کرده‌اند؟ چرا بعضی‌ها اینقدر ظلم می‌کنند؟ چرا ارزش‌های اسلامی را نادیده می‌گیرند؟ چرا مسئله سن و شکل اینقدر به نظرشان تعیین‌کننده است؟ چرا باید بعضی از دخترهایی که مومن هستند، باسوادند، با فرهنگند، اهل دین هستند، حتی بعضی‌هایشان مبلغند، به جرم اینکه یک مقدار سنشان بالا رفته یا چندان از زیبایی بهره‌ای ندارند، از نعمت ازدواج و تشکیل خانواده و نعمت تربیت فرزند محروم بمانند. خوشا به حال آن فرزندی که در دامن چنین زنان پاکی پرورش پیدا کند. خوشا به حال آن مردی که چنین زن پاک و مقدسی در خانه داشته باشد.
ضرورت آسان‌گیری در ازدواج
این معیارهای طاغوتی را دور بریزید. پدرها! مادرها! تقوای خدا پیشه کنید در امر ازدواج. این همه قرآن به ما می‌گوید، اسلام به ما می‌گوید، مهریه را سنگین نکنید دنبال جهیزیه‌های سنگین نباشید، دنبال نام و نشان و شغل نباشید. پسر مسلمان، دختر مسلمان، هر دو دارای معرفت اسلامی، هر دو دارای دل مومن، اینها کفوهمند.بگذارید زندگی مشترک را شروع کنند. چقدر به من مراجعه می‌شود در همین زمینه‌ها، مرتب جوان‌ها، پسرها، دخترها، شکایت و گله می‌کنند از دست خانواده‌‌های سخت‌گیر. مخصوصا پدر و مادرهای بعضی از دختران. من در این موقع مقدس، در این موضوع مقدس، در حضور شما جمعیت عظیم و انبوه، در خطبه نمازجمعه خواهش می‌کنم به حکم خدا برگردید، آنچه را که خدا گفته است آن را معتبر بدانید.
(خطبه‌های نمازجمعه؛ 59/9/7، به نقل از کتاب آینه زن، ص 109)