به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,203
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 6,140
بازدید ماه: 121,646
بازدید کل: 23,783,442
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۱۱ - آیت‌الله محمد علی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران/ آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری امام جمعه قم ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
خطیب جمعه تهران:
 اگر آمریکا و اسرائیل دست از پا خطا کنند
پایگاه‌های آنها در منطقه امنیت نخواهد داشت
    ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
 
 
امام جمعه موقت تهران گفت: اگر آمریکا و اسرائیل دست از پا خطا کنند، پایگاه‌های آمریکا امنیت ندارد و پشیمان می‌شوند و روز آنها سیاه خواهد شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با طرح این سؤال که مسئولان بالاخره چه زمانی می‌خواهند در برابر تهدیدات فضای مجازی از خواب بیدار شوند؟ گفت: باید کاری کرد که جلوی سوء‌استفاده دشمن از فضای مجازی گرفته شود.
وی تصریح کرد: اگر آمریکا و اسرائیل دست از پا خطا کنند؛ پایگاه‌های آمریکا امنیت ندارد و پشیمان می‌شوند و روز آنها سیاه خواهد شد.
امام جمعه موقت تهران گفت: آنچه که شرایط نامساعد اقتصادی را ایجاد نموده، ضعف مدیریت و عدم باور اقتصاد مقاومتی و گره زدن منافع ملی به بیگانگان است. در این شرایط حساس ابتکار عمل حکیمانه مقام معظم رهبری در تشکیل شورای هماهنگی سه قوه و همچنین فراخوان دولت و توصیه‌ها و رهنمودها و دستورات دقیق،‌ اقدامی بسیار مهم در ترسیم نقشه راه مقابله با مشکلات معیشتی مردم است.
وی تصریح کرد: قوای سه‌گانه با عزم و اراده جدی و تمرکز بر مطالبات رهبری و تقویت تولید و اشتغال و همچنین اصلاح نظام بانکی و ایجاد انضباط مالی، رفع فقر و محرومیت، تقویت پول ملی، مدیریت بازار ارز و سکه، حل مشکلات گرانی و رکود و مبارزه قاطع با فساد و اخلال اقتصادی، گام‌های استوار و امیدبخشی در میدان فرماندهی مقابله با جنگ اقتصادی دشمن بردارند و گزارش رضایت‌بخشی به افکار عمومی ارائه دهند.
آیت‌الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: ملت هوشمند ایران،‌ تیم اقتصادی و مدیران ارشد مالی و پولی دولت را مسئول اوضاع نابسامان پیش‌آمده می‌دانند و انتظار دارند تحولی اساسی و تغییراتی دقیق در بخش وسیعی از کابینه و مدیران ارشد اقتصادی و مالی و استفاده از نیروهای بانشاط و با انگیزه و دارای برنامه به وجود آید.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به مجمع عمومی سازمان ملل متحد، خاطرنشان کرد: حضور موفق هیأت سیاسی جمهوری اسلامی ایران به ریاست رئیس‌جمهور در خور توجه و موجب خرسندی بود. مواضع ابلهانه و طاغوتی سردسته مستکبران یعنی ترامپ را دیدیم. منطق رسوا، زورگویی، عربده‌کشی، ناهنجاری، تجاوز، بی‌قانونی و بی‌آبرویی سردمداران آمریکایی تابلوی برجسته نشست سازمان ملل بود.
«امارات و عربستان»
تحمل تیغ انتقام ما را ندارند
سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه پایان جنگ تحمیلی پایان توطئه‌های دشمن نبود، تصریح کرد: در جنگ یاد گرفتیم که باید برای بقا در نظام فعلی جهان قدرتمند باشیم. قدرت‌های ضعیف محکوم به تسلیم و نابودی هستند.
به گزارش تسنیم، وی با اشاره به حادثه تروریستی 31 شهریور در اهواز، اظهار داشت: دشمنان ایران و اسلام که نمی‌توانند اقتدار امنیتی نظام را ببینند در یک حرکت ظالمانه و کور، جمعی از مردم و مدافعان امنیت کشور را به گلوله بستند اما همواره سنت الهی این بوده که توطئه مستکبران به خودشان برگردد.
سردار سلامی خاطرنشان کرد: هر چند در ظاهر این حادثه غم‌انگیز بود اما در باطن سرشار از رحمت‌های الهی بود. تجربه 40 سال دفاع ملت ایران نشان داده همیشه شهادت‌، سعادت‌بخش و حلال مشکلات بوده است.
جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: ما به رژیم امارات عربی متحده و عربستان سعودی که صحنه‌گردان برخی شرارت‌ها در برخی نقاط کشور هستند و آرزوی انتقال ناامنی به داخل کشور را دارند، هشدار می‌دهیم؛ هرگز در توسعه تنش با جمهوری اسلامی به هیچ موفقیتی نمی‌رسید.
سردار سلامی تأکید کرد: شما کوچک‌تر از آن هستید که به عنوان یک رقیب برای ما مطرح باشید. ما 40 سال است در مقابل استکبار جهانی و قدرت‌های بزرگ ایستاده‌ایم، شما در ارقام قدرت جهانی دارای ارزش مکانی نیستید و زمانی که کنار آمریکا قرار می‌گیرید، احساس قدرت می‌کنید. شما نمی‌توانید تیغ انتقام ملت ایران را تحمل کنید. ما تاکنون نجابت انقلابی به خرج داده‌ایم اما اگر از خطوط قرمز ما عبور کنید از خطوط قرمزتان عبور می‌کنیم. پس آرام باشید و مداخله نکنید. بلندپروازی‌های شما در منطقه شکست خورده است.
سردار سلامی تصریح کرد: به آمریکایی‌ها هم هشدار می‌دهیم دست از حمایت تروریست‌ها بردارند، زیرا برای آنان زیانبار خواهد بود.
وی با بیان اینکه آن خاورمیانه‌ای که‌ آمریکا آرزویش را داشت به تحقق نپیوسته، گفت: امروز منطقه ما دیگر منطقه امنی برای چپاول ثروت‌های منطقه توسط آمریکا نیست. جبهه وسیعی علیه استکبار در جهان اسلام از دریای مدیترانه تا شمال دریای سرخ شکل گرفته است و ساختارهای قدرتمندی در این منطقه بوجود آمده است.
وی با بیان اینکه آمریکا امروز مشروعیت سیاسی خود را از دست داده و بازنده اقتصادی هم در منطقه بوده است، اظهار داشت: علیرغم هزینه‌های سنگینی که آمریکایی‌ها در منطقه کردند اما دستاوردی نداشتند. امروز قدرت نظامی آمریکا هم فرسوده شده و دیگر خبری از حضور پرتعداد شناورهای آنها در خلیج فارس نیست. اینکه رهبر انقلاب می‌گویند امکان جنگ وجود ندارد، درست است؛ زیرا علیرغم فرسوده شدن توان نظامی دشمن، قدرت ما در زمین، هوا و دریا برای هر مهاجمی جهنم می‌آفریند.
سردار سلامی با بیان اینکه ملت‌ ما عادت کرده که در سختی‌‌ها رشد کند، گفت: در طی این سال‌ها فشارهای آمریکا جز به قدرتمندتر شدن ملت ایران منجر نشده، آنها به ما جنگ را تحمیل کردند اما امروز به قدرت برتر دفاعی منطقه تبدیل شده و سیستم‌های دفاعی را خودمان می‌سازیم. دانشمندانمان را ترور کردند اما ماهواره ساختیم، سینه اتم را شکافتیم و علم‌مان جهانی شد. ما را تحریم اقتصادی کردند اما امروز تمام نیازهایمان را خودمان می‌سازیم.
جانشین فرمانده کل سپاه خطاب به آمریکایی‌ها تصریح کرد: اگر شما توانمند هستید، به 40 میلیون نفر زیر خط فقر خودتان فکر کنید و دلتان برای ملت ایران نسوزد. ملت ایران از یک رهبر بزرگ و هوشیار برخوردار است و با استواری مجاهدانش مقاومت می‌کند.
 
 
 
امام جمعه قم:
احتکارکننده کالا همدست دشمن است
قم- خبرنگار کیهان: امام جمعه گفت: مسئولین قوای سه ‌گانه بی‌ثباتی اقتصادی را هر چه سریع‌تر متوقف کنند.
آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در خطبه‌‌های نماز جمعه قم که با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: اینکه مردم هر روز شاهد کاهش ارزش پول ملی باشند و گرانی غوغا بکند، دچار نگرانی و یاس می‌شوند و دشمن از این وضعیت بسیار خوشحال است.
وی اظهار داشت: امروز همه اقتصاددانان و کارشناسان با دلایل محکم معتقدند این وضعیت حاصل بی‌تدبیری در داخل است هر چند بخشی از آن مربوط به تحریم‌‌ها است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به احتکار کالا توسط برخی آدم‌های سودجو، گفت: این اقدام همدستی با دشمن است و خیانت در حق هم‌وطنان خویش می‌باشد و مسئولین قضایی باید این افراد را به اشد مجازات برسانند.
وی سیاست‌های اقتصادی دولت را نیازمند تجدیدنظر دانست و تصریح کرد: مردم انتظار دارند نظارت بیشتری بر بازار صورت بگیرد تا سودجویان فرصت جولان پیدا نکنند.
خطیب جمعه قم افزود: گویی برخی از استقامت مردم و وفادار بودن آنها به آرمان‌های انقلاب و اسلام ناراحتند و با این فشارهای اقتصادی به دنبال تسویه حساب با آنها هستند.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری در ادامه به مواضع رئیس جمهور در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: مواضع ایشان مستحکم و از موضع اقتدار و قابل تقدیر بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود حادثه تروریستی اهواز را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: آمریکا و ارتجاع عرب منطقه پیش از این گفته بودند که جنگ را به داخل ایران خواهیم کشاند اما دیدند که مردم شهیدپرور اهواز با عظمت و اقتدار در مراسم تشییع شهدا شرکت کردند و دشمن زبون و شکست‌خورده را ناامید و تحقیر نمودند.
 امام جمعه قم با تاکید بر انتقام از عاملان و آمران این حادثه غم‌انگیز،‌گفت: آنها با این جنایت پرونده خود را سنگین‌تر کردند پس منتظر انتقام سخت از رزمندگان اسلام باشند.
وی در پایان هفته دفاع مقدس را فرصتی مغتنم برای بازخوانی و مرور نقشه‌‌ها و راهکارهای عبور از آن بحران‌های سخت عنوان کرد و اظهار داشت: در آن زمان همه استکبار و دنباله‌هایش علیه نظام نوپای اسلامی بسیج شدند اما نظام اسلامی با همت مردم یک تنه آنها را عقب راند و مجبورشان کرد اقتدار جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی کشورمان را بپذیرند.