به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,930
بازدید دیروز: 3,419
بازدید هفته: 2,930
بازدید ماه: 120,719
بازدید کل: 24,429,600
افراد آنلاین: 10
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۳۱ شهریور ۱٤۰۳
Saturday , 21 September 2024
السبت ، ۱۸ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
127 - سعید جلیلی : جنگ اقتصادی امروز برای آینده منطقه است ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
در پنجمین کنگره سراسری جمعیت رهپویان مطرح شد
جنگ اقتصادی امروز برای آینده منطقه است
Image result for ‫سعید جلیلی‬‎
پنجمین کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، صبح پنج‌شنبه ۲۶ مهر با حضور شخصیت‌های سیاسی اصولگرا در تالار تفاهم برگزار شد، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این کنگره طی سخنانی اظهار داشت: جنگ اقتصادی امروز برای آینده منطقه بسیار مهم و تعیین‌کننده است.

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پنجمین کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، گفت: امر به معروف و نهی از منکر، به ما می‌گوید اگر در جایی خطایی مشاهده کردی، باید تذکر بدهی. اینکه در زمان تصویب برجام، انتقادات خود را مطرح کردیم، بر همین اساس بود. آن زمان، برخی‌ها می‌گفتند مردم از برجام خوششان می‌آید و الان زمان مناسبی برای حرف زدن درباره آن نیست. اما ما می‌گفتیم باید جلوی خطا را گرفت.
جلیلی با بیان اینکه قبل از نهایی شدن برجام و زمانی که مذاکرات جریان داشت، طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور، ایرادات را گوشزد کردیم، تصریح کرد: باید هر کاری را در وقت خودش انجام داد.
وی، عدم خوشبینی رهبر انقلاب در آغاز مذاکرات هسته‌ای را یادآور شد و گفت: امروز تقریباً همه به آن سخن رسیده‌اند، اما هزینه زیادی دادیم. چرا باید این هزینه داده می‌شد؟ برای اینکه امثال ما، کم‌کاری کردیم و کار لازم اقناعی را در افکار عمومی انجام ندادیم.
جلیلی با بیان اینکه گاهی یک تحلیل غلط یا وعده غلط، برای جامعه بسیار مضر است، اظهار داشت: یک زمانی وعده هلو داده می‌شد اما بعد که به جایی نرسید، مردم را از لولو می‌ترسانند. در حالی که هم آن وعده و هم این ترساندن، توهمی بیش نبود و نیست.
جنگ اقتصادی کنونی برای آینده منطقه است
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در پنجمین کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: امروز در چهلمین سال نظام، ما با یک رویارویی دیگری با آمریکا روبه‌رو هستیم که از ویژگی خاص و مهمی برخوردار است. وی با بیان اینکه هدف این رویارویی، آینده منطقه است که تعیین‌کننده است، اظهار داشت: نتیجه این رویارویی برای ایران و آمریکا تعیین‌کننده است.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی بهشت آمریکا را به هم زد. جمهوری اسلامی برنامه‌های آمریکا را به هم زد و بنابراین رویارویی‌های ایران و آمریکا شروع شد که ما امروز در مهم‌ترین رویارویی‌ها هستیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکایی‌ها روز به روز در منطقه ضعیف‌تر شدند، گفت: ایران را که همان ابتدا از دست دادند. الان هم به این نتیجه رسیدند که تنها راه بازگشت اقتدار سال‌های بعد از جنگ این است که موضوع ایران را حل کنند اما این کار، برای آمریکایی‌ها ریسک دارد و اگر شکست بخورند به طور کامل از منطقه بیرون می‌روند و قدرت بزرگی در منطقه، به محوریت ایران علیه آنها شکل خواهد گرفت.
رضایی افزود: اگر آنها در این جنگ پیروز شوند ما را حتی در مساجد هم راه نخواهند داد این جنگ اقتصادی، جنگ برای آینده منطقه و یک مسئله بسیار مهم و تعیین‌کننده است.
برخی‌ آمریکا را خدای جاودانه می‌دانند
حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران و رئیس ‌شورای مرکزی جمنا نیز در این مراسم با بیان اینکه عده‌ای خیال می‌کنند آمریکا، خدای جاودانه روی زمین است، اظهار داشت: گاهی، اتفاقی به دست خود آنها رخ می‌دهد که خارج از اراده آن‌هاست.
وی با ‌اشاره به آیات قرآن گفت: نباید دشمنان را محرم راز خود بدانیم. نباید قانونی را امضا‌ کنیم که اسرار ما را برای بیگانگان فاش کند. دشمنانی که هیچ ابایی از هیچ شرارتی ندارند.
رئیس ‌شورای مرکزی جمنا با بیان اینکه کسانی که مرز بین دشمن و دوست را نمی‌دانند طبق قرآن از کمبود عقل رنج می‌برند، اظهار داشت: دشمنان حتی کسانی که با آنها اظهار محبت و دوستی می‌کنند را هم دوست ندارند.
رحیمیان افزود: باید دل‌مان به نویدی که رهبر انقلاب می‌دهند، قرص باشد چرا که برگرفته از آیات قران است و عاقبت، پیروزی نصیب ملّت ایران می‌شود و شکست در انتظار آمریکاست.
گفتنی است در جریان برگزاری پنجمین کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اعضای شورای مرکزی این تشکل انتخاب شدند.