به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 7,146
بازدید دیروز: 5,006
بازدید هفته: 42,754
بازدید ماه: 63,724
بازدید کل: 23,725,539
افراد آنلاین: 9
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱٤ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 3 May 2024
الجمعة ، ۲٤ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
26 - نگاهی مستند به خسارات اشغالگران در جنگ جهانی دوم به ایران: روزگاری که مدعیان محیط زیست جنگل و باغ... ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
نگاهی مستند به خسارات اشغالگران در جنگ جهانی دوم به ایران - 26
روزگاری که مدعیان محیط زیست جنگل و باغ را با خاک یکسان می‌کردند
Image result for ‫نگاهی مستند به خسارات اشغالگران در جنگ جهانی دوم به ایران‬‎Image result for ‫آتش زدن باغ ها و مزارع توسط اشغالگران در جنگ دوم جهانی‬‎

مردم نجف آباد نیز در اثر فشار حاصل از کمبود نان، دست به شورش زدند که این حرکت نیز به سرنوشت دیگر اعتراض‌ها گرفتار و به سرعت سرکوب شد.۱۳۴
نابودی زمین‌ها و باغات و اراضی کشاورزی و محیط زیست
تصرف و تخریب باغات، مزارع و اراضی حاصلخیز از جمله دیگر تبعات حضور ارتش‌ها و قوای متفقین در ایران و دیگر سرزمین های‌اشغالی بود. میلیون‌های مترمربع از حاصلخیزترین زمین‌های کشاورزی و باغات پربار و مزارع آباد توسط نیروهای‌اشغالگر متفقین یا به تصرف درآمده و تمامی محصول و تولیدات آنها به مصرف سربازان بیگانه رسید و یا با نابود ساختن و از بین بردن محصولات و زمین‌های حاصلخیز، زیرساخت‌های چندین و چند ساله کشاورزی این سرزمین منهدم گردید و همه اینها باعث کمبود محصولات کشاورزی و لبنی شد و کشور را در آستانه یک قحطی بزرگ دیگر قرار داد.
اسناد زیر حکایتی غم‌انگیز از همین اقدامات و عملکرد ارتش‌های ‌اشغالگر ایران است.
تخریب یک میلیون مترمربع باغات و اراضی ضیاء آباد براثر جاده سازی متفقین
در سند زیر گزارش شده که چگونه جاده سازی متفقین برای عبور نیروهای نظامی شان، سطح وسیعی از باغات و اراضی مزروعی کشت شده در ضیاء آباد را نابود ساخته است:
سند:
نمره 42
تاریخ 13/2/22
بعدالعنوان
در گزارش شماره 29-22/1/22 راجع به ساختمان جاده از طرف نیروی متفقین مجددا معروض می‌دارد از قرار معلوم راهی را که قبلا در نظر گرفته بودند، از کنار باغات ضیاء آباد عبور داده و از داخل باغات یامچی بگذرانند، تغییر داده و از دیروز غفلتا راه را به داخل باغات ضیاء آباد کشانیده و مشغول شده‌اند. چون بوسیله ماشین کار می‌کنند، در حدود یکصد جریب از باغات و اراضی مزورعی که کشت شده بود از دیروز تا به حال به کلی نابود و نهرهایی که از وسط این راه عبور و به بقیه اراضی و باغات آب داده می‌شود، از بین برده شده، از تهیه نهر نیز جلوگیری می‌نمایند، خسارات وارده فوق‌العاده زیاد و اهالی و رعایا بی‌اندازه پریشان، حقیقتا اگر خسارت پرداخت نشود، به کلی رعایا متواری خواهند شد...۱۳۵
مکاتبات نخست‌وزیری، وزارتخانه‌های کشاورزی، کشور و امور خارجه درخصوص قطع بی‌رویه درختان جنگل‌های شمال توسط نیروهای شوروی
اسناد زیر به قطع بی‌رویه درختان جنگل‌های شمال کشور توسط نیروی شوروی‌اشاره دارند که بدون اجازه دولت یا سازمان‌ها و موسسات مسئول، اقدام به قطع درختان کرده و از آنها برای سوخت خود یا ساختن اماکن مورد نظرشان استفاده می‌نمایند.
سند:
وزارت کشاورزی
به تاریخ 8/1/1321
شماره 412
مستقیم – فوری است
جناب آقای نخست‌وزیر
طبق اطلاع واصله، ارتش دولت اتحاد جماهیر شوروی در جنگل‌های شمال طوری بی‌رویه شروع به قطع درختان نموده‌اند که ممکن است در اندک مدتی جنگل‌های آن حدود به کلی از میان برود. گرچه این موضوع قبلا نیز به وسیله نامه‌های مکرر به استحضار وزارت امور خارجه رسیده و تقاضا شده است که طی مذاکره با مقامات مربوطه دولت شوروی ترتیبی بدهند که فرماندهان نیروی شوروی، هیزم و همچنین چوب‌های دیگر مورد احتیاج خود را با اطلاع و نظارت مامورین کشاورزی محل قطع نمایند ولی چون تا حال اقدام موثری در این خصوص به عمل نیامده، ناگزیر با عرض گزارش امر، مستدعی است قدغن قرمایند نسبت به موضوع نامبرده توجه سریعتری به عمل آید که تا جنگل‌ها به کلی نابود نشده، تصمیم لازم اتخاذ، نتیجه را هم اعلام فرمایند. به علاوه فرماندهان نیروی شوروی می‌توانند در نقاطی مانند زیرآب و کلند رود که ذغال سنگ موجود است، احتیاجات سوختی خود را به وسیله آن مرتفع سازند.
وزیر کشاورزی
احمد حسین عدل۱۳۶
درخواست مقامات شوروی در گرگان از دولت ایران درخصوص قطع درختان مورد نیاز ساختمان اسکله بندر ترکمن
سند:
دفتر نخست‌وزیر
تاریخ 18/4/1321
وزارت امورخارجه
...راجع به اینکه مقامات شوروی در گرگان درخواست بریدن درخت برای ساختمان اسکله بندرشاه را نموده و قبل از طی جریان اداری، شروع به بریدن کرده‌اند، به ضمیمه فرستاده می‌شود. قدغن فرمایید با مقامات شوروی مذاکره و برای جلوگیری از این رویه اقدام نموده، نتیجه را اطلاع دهند...۱۳۷
گزارش درباره قطع درختان بلوط مسیر جاده ایلام توسط نیروهای انگلیسی
سند زیر نیز نشانگر آن است که نیروهای انگلیسی نیز برای تامین سوخت مورد نیاز خود بدون هرگونه اجازه ای، اقدام به قطع درختان بلوط در مسیر جاده ایلام نموده‌اند.
سند:
وزارت کشاورزی
شماره 1155
رونوشت کشف تلگراف رمز
چند روز است در مسیر جاده ایلام، عاملین نیروی انگلیس مشغول قطع درختان بلوط به منظور تهیه سوخت زمستانی و سایر احتیاجات خود می‌باشند. طبق گزارش واصله تاکنون تذکر مامورین نتیجه نداده. مستدعی است اگر در این موضوع اجازه از طرف دولت داده شده، ابلاغ فرمایند.