به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,933
بازدید دیروز: 9,496
بازدید هفته: 1,933
بازدید ماه: 68,006
بازدید کل: 23,729,817
افراد آنلاین: 9
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 4 May 2024
السبت ، ۲۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۴ - آیت‌الله نوری همدانی: اجرای اقتصاد اسلامی فقر، بیکاری و فشار معیشتی را از بین می‌برد ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
آیت‌الله نوری همدانی:
 اجرای اقتصاد اسلامی فقر، بیکاری و فشار معیشتی را از بین می‌برد
 
   ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
 
 
استاد برجسته درس خارج حوزه مشکل امروز کشور را مسائل اقتصادی دانست و تأکید کرد که اجرای اقتصاد اسلامی فقر، بیکاری، درماندگی و مضیقه در معیشت را از بین می‌برد.
آیت‌الله نوری همدانی در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تأکید بر رسمی شدن نهج‌البلاغه به عنوان یکی از دروس حوزه علمیه، گفت: بعد از قرآن کریم نهج‌البلاغه کتابی بسیار مهم است و باید در حوزه قم کتاب درسی باشد چرا که مطالب بسیار غنی دارد و اگر کسی تخصص و مهارت نداشته باشد، نمی‌تواند حق این کتاب را ادا کند.
به گزارش رسا، این مرجع تقلید افزود: در نهج‌البلاغه مطالب بسیار مهم و سنگینی درباره وظایف مسئولان نسبت به جامعه بیان شده است که باید مد نظر مسئولان جامعه اسلامی باشد، اگر مسئولان درست و با اخلاص عمل کنند، ثواب و فضیلت بسیاری دارند.
وی با بیان اینکه هدف از انقلاب اسلامی این بود که اسلام بر جامعه حاکم باشد، اظهار داشت: مردم اسیر استبداد و استکبار شده بودند و به همین دلیل دچار گرفتاری‌های بسیاری شدند و از زندگی و پیشرفت عقب ماندند.
استاد برجسته درس خارج حوزه با تأکید بر اینکه در حکومت و نظام اسلامی باید ارزش‌های اسلامی حاکم باشد، ادامه داد: امیرمؤمنان(ع) در نامه‌ای به مالک‌اشتر وظایف مسئولان جامعه اسلامی را بیان می‌فرمایند، برخی افراد از دین تنها به عنوان ابزار استفاده می‌کنند اما به دستورات آن در زمینه‌های مختلف توجهی ندارند.
آیت‌الله نوری همدانی بیان داشت: اعزام مالک‌اشتر به مصر برای حکومت می‌تواند دلیلی برای ولایت فقیه باشد چرا که ایشان فقیهی مانند مالک‌اشتر را معین کردند تا در مصر حکومت کند، نامه امیرمؤمنان(ع) به مالک‌اشتر باید مبنای کار مسئولان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه امیرمؤمنان(ع)، مالک‌اشتر را به رعایت عدالت توصیه می‌فرماید، گفت: حضرت توصیه‌های اقتصادی نیز دارند که نشانگر اهمیت اقتصاد در جامعه است، مشکل امروز ما اقتصاد است و اجرای اقتصاد اسلامی می‌تواند فقر، بیکاری، درماندگی و مضیقه در معیشت را از بین ببرد و زندگی نسبتا مرفهی برای مردم فراهم کند.