به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,757
بازدید دیروز: 3,016
بازدید هفته: 9,833
بازدید ماه: 75,906
بازدید کل: 23,737,716
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 6 May 2024
الاثنين ، ۲۷ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۷۸ - ضریح مطهر شهدای کربلا در قم رونمایی شد ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
ضریح مطهر شهدای کربلا در قم رونمایی شد
 
  ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
 
Image result for ‫ضریح مطهر شهدای کربلا در قم رونمایی شد‬‎Image result for ‫ضریح مطهر شهدای کربلا در قم رونمایی شد‬‎
آیین رونمایی از ضریح مطهر شهدای کربلا، یکشنبه شب با حضور جمعی از علما، فضلا و طلاب حوزه علمیه، نماینده بیوت مراجع عظام تقلید، جمعی از مسئولان استانی و قشرهای مختلف مردم در قم برگزار شد.
  در این آیین، آیت‌الله محمد مومن نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت‌الله سید علی سیستانی در ایران، سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم، رضا سیار فرماندار و احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت‌رئیسه و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
حجت‌الاسلام علی نظری منفرد رئیس ‌هیئت امنای ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) و شهدای کربلا در این آیین گفت: در طول ساخت ضریح مطهر حضرت امام‌حسین(ع) از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب‌اسلامی، آیت‌الله سیستانی و مراجع عظام تقلید بهره بردیم.
عضو هیئت امنای ساخت ضریح مطهر امام‌حسین(ع) و شهدای کربلا نیز در این آیین گفت: دشمن درصدد بود، مراسم اربعین حسینی‌(ع) را در سال جاری تضعیف کند، اما مشاهده کردیم که باشکوه‌تر نیز برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای گفت: در ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) که توفیق ساخت آن نصیب مردم شهر مقدس قم شده بود، قشرهای مختلف مردم با توان‌های مالی گوناگون مشارکت داشتند. وی اضافه کرد: در ادامه ساخت ضریح مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) در قم، کار ساخت ضریح مطهر شهدای کربلا نیز انجام گرفت.
همچنین یکی دیگر از اعضای هیئت امنای ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) و شهدای کربلا گفت: برای ساخت این ضریح نیز استاد محمود فرشچیان همچون ساخت ضریح مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) طرح و نقشه‌‌ای هنرمندانه طراحی کرد که از یک سال پس از نصب ضریح مطهر امام‌حسین(ع) کار ساخت آن شروع شد.
محمود پارچه‌باف خاطرنشان کرد: بعد از ساخت و تکمیل ضریح مطهر حضرت امام‌حسین(ع) با نظر موافق هیئت ‌امنا، مقدمات ساخت ضریح شهدای کربلا آغاز شد.
وی در رابطه با تاخیر ساخت این ضریح بیان کرد: با توجه به توسعه و نازک ‌کاری ستون‌‌های مَضجَع شریف امام‌حسین(ع) روند کار مقداری با تغییر و دقت نظر مجدد انجام شد.
وی با بیان اینکه هنرمندان مختلفی در رشته‌های گوناگون در ساخت این ضریح مطهر مشارکت داشته‌اند، گفت: برای ساخت آن از 11 متر مکعب چوب ساج، 284 کیلوگرم مس، 32 کیلوگرم برنج، 252 کیلوگرم استیل، حدود 803 کیلوگرم نقره و نزدیک به 9 کیلوگرم طلا استفاده شده است.
وی ابراز امیدواری کرد که ان‌شاءالله به زودی این ضریح مطهر به کربلای معلا منتقل و در حرم مطهر امام حسین(ع) نصب شود.