به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,374
بازدید دیروز: 3,419
بازدید هفته: 3,374
بازدید ماه: 121,163
بازدید کل: 24,430,044
افراد آنلاین: 12
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۳۱ شهریور ۱٤۰۳
Saturday , 21 September 2024
السبت ، ۱۸ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
218 - حداد عادل : جریانی که به تمام نیروهایش پست داده امروز منتقد وضع موجود شده است ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
حداد عادل در همایش کمیته سلامت جمنا:
 جریانی که به تمام نیروهایش پست داده
 
امروز منتقد وضع موجود شده است
 
۱۳۹۷/۰۹/۳۰
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جریانی در کشور وجود دارد که از این دولت پشتیبانی کرد و وقتی دولت رای آورد، همه نیروهای‌شان را از عناصر فتنه تا دیگران سر کار آوردند؛ اما حالا که به عملکرد نگاه می‌کنند، منتقد دولت شده‌اند.
به گزارش فارس، غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر پنجشنبه در دومین همایش کمیته سلامت جبهه مردمی نیروهای انقلاب راهبرد نظام سلطه در ارتباط با ایران را تحریم اقتصادی دانست و تصریح کرد: معلوم بود با برجام هم نمی‌خواهند تحریم‌ها را لغو کنند. از روز اول هم نتیجه برجام را پیش‌بینی می‌کردم؛ بنده منتقد دولت هستم و این موضوع مشخصی است اما با اینکه تندی‌های برخی‌ها را ندارم، از روز اول گفتم من دلواپس هستم؛ هرچقدر هم می‌خواهید فحش بدهید؛ چون من باور نمی‌کنم آمریکایی‌ها به عهدشان در برجام پایبند باشند و آنها کاری نمی‌کنند که باعث قوت ما شود.
وی راهبرد مکمل تحریم را راهبرد  آزاد کردن فضای مجازی عنوان کرد و ادامه داد: این اقدام یعنی آنچه به سود ملت است باید تحریم باشد آما آنچه به ضرر کشور است باید آزاد شود؛ مانند دو تیغه قیچی. تحریم، پیوست فرهنگی تبلیغاتی نیاز دارد که از طریق فضای مجازی دنبال شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هدف از تحریم‌ها را ایجاد شورش و ناامنی دانست و گفت: هدف آن‌ها از فضای مجازی، رخنه در ایمان و باور مردم و جوانان است؛ همچنین  ایجاد بدبینی در مردم نسبت به نظام و نیروهای انقلاب نسبت به یکدیگر. اگر همین تلگرام را که ملاحظه کنید، می‌بینید مطالبی در آن از آن طرف می‌آید، همین هدف را دنبال می‌کند.حداد عادل با بیان اینکه ما منتقد دولت هستیم، اظهار داشت: باید دانست که  مسئله  آمریکا، این دولت و آن دولت نیست؛ چه دولتی روی کار باشد که به آن‌ها اخم کند چه دولتی باشد که به آن‌ها لبخند بزند، آمریکایی‌ها از هیچ کدام از این دولت‌ها خوشش نمی‌آید.
وی با بیان اینکه هدفمان در نقد دولت این نیست که آنها را کنار بزنیم و خودمان پست‌ها را‌‌‌ بگیریم، گفت: جریانی در کشور وجود دارد که از این دولت پشتیبانی کرد و وقتی دولت رای آورد، همه نیروهایشان را از عناصر فتنه تا دیگران، سرکار گذاشتند و از بخشدار‌ی‌ها گرفته تا جاهای دیگر را در دست گرفتند اما حالا که به عملکرد نگاه می‌کنند، منتقد دولت شده‌اند.
ماجرای تعجب آمریکایی‌ها از موفقیت ایران در پوشش واکسیناسیون
سید علیرضا مرندی عضو شورای مرکزی جمنا و رئیس فرهنگستان علوم پزشکی نیز در دومین همایش کمیته سلامت جمنا با اشاره به برخی مقایسه‌های انجام شده درباره خدمات انقلاب نسبت به دوران رژیم پهلوی  اظهار داشت: مردمی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند ممکن است قیاس دوران بعد و قبل از انقلاب برایشان  مشکل باشد.
وی به سابقه حضور خود در روستاهای کشور اشاره کرد و گفت: وضعیت زندگی مردم آنقدر دشوار بود که برای ما این سوال پیش می‌آمد که چطور زندگی می‌کنند.
وزیر اسبق بهداشت با بیان اینکه دوران قبل از انقلاب هیچ مزیتی نسبت به دوران پس از انقلاب نداشت خاطرنشان کرد: نمی‌دانم کسانی که این مقایسه را انجام می‌دهند چه چیزی را مقایسه می‌کنند.
مرندی به وضعیت نابه‌سامان بهداشتی روستاها در اوایل انقلاب اشاره کرد و افزود: ‌وقتی می‌خواستیم خانه بهداشت در روستاها ایجاد کنیم، باید یک طویله را تخلیه می‌کردیم و تبدیل به خانه بهداشت می‌کردیم و یخچال مورد نیاز آن را هم با قاطر به روستا می‌بردیم؛ چرا که جاده‌ای وجود نداشت.
وی گفت: هر کشوری در دنیا می‌خواهد ما را با خودش مقایسه کند باید بداند که مثل این است که مسابقه دو برگزار شود، اما یکی از دونده‌های ماهر را مجبور به دو با مانع کنیم. پیشرفت‌هایی که شاهد هستیم، با وجود این موانع صورت گرفته است.
وزیر اسبق بهداشت گفت: وقتی در آمریکا بودم، آمریکایی‌ها نزد من آمدند و گفتند ما فقط توانسته‌ایم ۴۶ درصد واکسیناسیون را پوشش دهیم؛ شما چطور توانسته‌اید به بیش از ۹۰ درصد برسید و روش آن را به ما هم بگویید.
در عرصه اقتصادانقلاب نکرده‌ایم
حجت‌الله عبدالملکی کارشناس مسائل اقتصادی و عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب نیز در همایش سلامت جمنا با بیان اینکه «هنوز دلار در کشور یک ارز مقدس شناخته می‌شود» گفت: در عرصه اقتصاد انقلاب نکرده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه ما در سال 97 درگیر تحریم داخلی هستیم، ادامه داد: اصل مشکل ما تورم بسیار سنگینی است که اتفاق افتاد و شروع داستان از زمستان96 بود که قیمت شروع به افزایش کرد و باعث افزایش سایر اجناس شد و این به بازار تمام کالاها و خدمات القاء و همه چیز گران شد. این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه تورم وارداتی اقتصاد ایران محدود و 12/5 درصد است، تاکید کرد: اقتصاد ایران قبل انقلاب یکی از آمریکایی‌ترین اقتصادهای منطقه بود چون مدیران اقتصادی کشور براساس اقتصاد آمریکایی و سیاست‌های بانک جهانی مدیریت اقتصادی می‌کردند. این باعث دلاریزه شدن اقتصاد ایران شد.
عبدالملکی با اشاره به اینکه عامل‌های معنوی اقتصاد آمریکایی است تصریح کرد: هم اقتصاددانان و هم مدیران اقتصادی براساس علم اقتصاد آمریکایی عمل می کنند و هنوز دلار یک ارز مقدس در کشور شناخته می‌شود و به همین دلیل اقتصاد ایران دلاریزه باقی ماند.
وی افزود: در عرصه اقتصاد انقلاب نکرده‌ایم و دستاوردهایی هم که داریم پارادایم اقتصادی‌اش آمریکایی است؛ اگر اقتصاد مقاومتی پیاده می‌کردیم الان از قدرت‌های اقتصادی دنیا بودیم.