به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,970
بازدید دیروز: 2,123
بازدید هفته: 10,157
بازدید ماه: 15,947
بازدید کل: 23,504,319
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۰۹ فروردین ۱٤۰۳
Thursday , 28 March 2024
الخميس ، ۱۸ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
39 - نگاهی مستند به خسارات اشغالگران در جنگ جهانی دوم به ایران : ذلت دولتمردان دردناک‌تر از رنج اشغال ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
نگاهی مستند به خسارات اشغالگران در جنگ جهانی دوم به ایران - 39
 ذلت دولتمردان دردناک‌تر از رنج اشغال

Image result for ‫جنگ جهانی دوم به ایران‬‎

 

     تردد صدها کامیون متفقین در روستای باسمنج تبریز و مرگ یک روستایی
سند:
امنیه کل کشور شماره 12246/ج2
تاریخ 22/7/28
وزارت کشور
محترما طبق گزارش ناحیه 2 ژاندارمری آذربایجان به استناد گزارش گروهان 2 تبریز به استحضار می‌رساند:
در ساعت 11 شب 22/3/1 چهار نفر مکاری (چاروادار) اهل قریه امناب، محال مهران رود در پاسگاه باسمنج آمده، اظهار می‌دارند که تقریبا در نیم سنگی باسمنج، یکی از ماشین‌های متفقین از سیستم جدید که از تهران به تبریز می‌آمده و در تاریکی شب، شوفرش شناخته نشده، یک نفر از همراهان ما را که موسوم به مظلوم فرزند ابوالقاسم بوده، زیر ماشین گرفت، بدنش مجروح و فوت نموده، جنازه‌اش را همراه آورده در کاروانسرای خلیل باسمنجی گذرانده ایم...
به موجب گزارش اخیر ناحیه، چون قضیه در شب اتفاق افتاده و موقعی جریان قضیه از طرف رفقای متوفی به پاسگاه باسمنج اطلاع داده شده که تا آن ساعت صدها کامیون متفقین از محل وقوع حادثه رد شده بودند. لذا تشخیص و معرفی مرتکب جهت مامورین ژاندارم غیر مقدور می‌باشد.
معاون ژاندارمری کل کشور
سرتیپ سطوتی ۱۸۴
مرگ فرزند وکیل دادگستری
در اراک براثر تصادف اتومبیل نیروی آمریکا
سند زیر، حکایتی تکان دهنده از مرگ دلخراش کودکی 8 ساله است که توسط یک اتومبیل آمریکایی زیر گرفته شد چون کودک فرزند یک وکیل دادگستری بوده، باعث می‌شود تا گزارش را شخص رئیس‌شهربانی کل کشور بنویسد و جزییات ضرب و جرح کودک معصوم را روایت کند. هویت و نام و عنوان راننده متخلف که با سرعت می‌رانده و به مقابلش توجه نداشته، معلوم و مشخص است اما با اینکه پدر طفل مقتول وکیل دادگستری است، دادخواست و محاکمه و دادگاهی در کار نیست. در آخر گزارش آمده که جنازه طفل به فامیلش تحویل داده شد... همین.
سند:
اداره کل شهربانی
اداره سرکلانتری
تاریخ 24/8/19
شماره 5685/21/966ب
وزارت کشور
گزارش شماره 4350/1637 شهربانی اراک ذیلا معروض می‌گردد؛ در تاریخ 24/8/7 یکی از اتومبیل‌های حامل جرثقیل به شماره 10233 به رانندگی چارلز‌ای اسن به هوشنگ طفل 8 ساله سید محمود نبوی وکیل دادگستری در خیابان شاهپور کوچه گردو تصادف و... در اثر تصادف سپر اتومبیل به طفل نامبرده (وضعیت طفل فوق‌العاده بد، پارگی از چهارانگشت بالای کشاله ران راست و ریزش خون زیاد، پارگی پشت زانوی چپ برای جلوگیری از ریزش خون، 15 بخیه فلزی زده شده، چون طفل قادر به تکلم نیست اگر تا صبح فوت ننماید، متجاوز از بیست روز معالجه لازم دارد.) از‌اشخاصی که در محل واقعه حضور داشته بازجویی به عمل آمده، اظهار می‌نماید، تقریبا ساعت 7 بعد ازظهر اتومبیل آمریکایی که با سرعت زیاد از خیابان شاهپور به طرف پایین و از سمت راست خود می‌آمده و هوشنگ طفل متوفی که از طرف راست خیابان به طرف چپ خیابان می‌رفت، اتومبیل به او رسیده ترمز نموده، چون سرعت سیر زیاد بوده، موثر واقع نشده، سپر اتومبیل مزبور به طفل تصادف ، او را به زمین پرت کرده که در نتیجه مجروح شده در بیمارستان فوت می‌نماید... جنازه طفل به فامیلش تحویل...
رئیس‌شهربانی کل کشور
سرتیپ ضرابی ۱۸۵
حادثه آفرینی رانندگان روسی در تهران
تصادفات با اتومبیل و کامیون‌های نظامی متفقین، همه نیروهای ‌اشغالگر را در بر می‌گرفت. از یک سوی انگلیس‌ها و آمریکایی‌ها و از دیگر سوی، روس‌ها و ارتش سرخ شوروی که ظاهر آزادی‌خواهی و حمایت از طبقات فرودست را داشت اما عملا به همان‌ها تعرض کرده و بدترین ظلم و ستم را نسبت به آنها روا می‌داشت. نمونه هایش بسیار بود و همچنان روس‌ها نیز همانند آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها پاسخگوی جنایات و فجایع خود نبودند. اسناد زیر نمونه‌ای از همین جنایات است:
سند:
وزارت کشور
اداره سیاسی
تاریخ 11/8/22
شماره عمومی 51517
شماره خصوصی 5406/س
وزارت امورخارجه
طبق گزارش شهربانی کل در تاریخ هفتم آبان‌ماه جاری یکی از اتومبیل‌های نیروی شوروی که شماره و هویت راننده آن معلوم نشده، در خیابان شاه براثر سرعت سیر به اسماعیل و نصرت تابان که در مقابل محکمه دکتر مقاده ایستاده و مشغول صحبت بودند، تصادف و هر دو نفر را سخت مجروح کرده و اتومبیل بدون توقف رفته است. اسماعیل مزبور بلافاصله درگذشته و نصرت به بیمارستان اعزام شده است.
وزیر کشور
رئیس‌اداره سیاسی۱۸۶
شکایت فرماندار قزوین
از حوادث مکرر رانندگی سربازان ارتش سرخ
گزارش شهربانی شهرستان قزوین حاکی است که رانندگان اتومبیل‌های ارتش شوروی ، به کررات دچار تخلف شده و با شهروندان ایرانی تصادف کرده، منجر به جرح و فوت آنها می‌شوند. شکایت فرماندار قزوین حکایت از آن دارد که هیچکدام از درخواست‌های شهربانی یا فرمانداری و یا استانداری مبنی بر تعقیب و محاکمه ضاربین و قاتلین نتیجه نداشته و پاسخ داده نشده است. این هم از آن نامه و شکایت‌هایی است که به آرشیو تاریخ سپرده شد تا امروز پس از گذشت 70 سال در مقابل دیدگان ناظران نسلی دیگر گشوده شود و آنها دریابند که در دورانی نه چندان دور مردم ایران به دلیل سرسپردگی و وابستگی دولتمردان و حاکمان‌شان به بیگانه و خارجی، چه خفت و ذلت و خواری را علاوه‌‌بر رنج ‌اشغال و اسارت تحمل کردند. تا قدر امروز را بدانند و از توسل و تمسک به خارجی و بیگانه از هر مدل و با هر عنوان بپرهیزند به خصوص نوع غربی‌اش و به ویژه مدل آمریکایی و انگلیسی که بدسابقه‌ای از خود در تاریخ برجای گذارده است.
سند:
فرمانداری قزوین
تاریخ 25/2/5
وزارت کشور
بر طبق گزارشات اداره شهربانی قزوین در اثر تصادف اتومبیل‌های نیروی شوروی و افراد ارتش سرخ مقیم قزوین متناوبا مطابق فهرست ضمیمه خسارات جانی و مالی به‌اشخاص وارد شده که در هر مورد به موقع خود ضمن یادداشت‌های رسمی از ویس کنسولگری تقاضای تعقیب مرتکبین و ترمیم خسارات وارده به عمل آمده، اخیرا از ویس کنسولگری پاسخ می‌دهند که تحقیقات راجع به موضوعات بالا هیچگونه نتیجه ندارد و مقصرین کشف نگردیدند. با عرض اینکه فعلا نیروی سرخ، قزوین را تخلیه نکرده، اینگونه موضوعات منتفی شده...
فرماندار شهرستان قزوین۱۸۷