به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,376
بازدید دیروز: 3,419
بازدید هفته: 3,376
بازدید ماه: 121,165
بازدید کل: 24,430,046
افراد آنلاین: 12
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۳۱ شهریور ۱٤۰۳
Saturday , 21 September 2024
السبت ، ۱۸ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
227 - رئیس ‌قوه قضائیه: برخورد با مفاسد اقتصادی، حمایت از سرمایه‌گذاری سالم است ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
رئیس ‌قوه قضائیه:
 برخورد با مفاسد اقتصادی، حمایت از سرمایه‌گذاری سالم است
 
۱۳۹۷/۱۰/۰۳
 
 
رئیس ‌قوه قضائیه گفت: مقابله ما با مفاسد اقتصادی در واقع حمایت از سرمایه‌گذاری سالم و ایجاد فرصت‌های برابر است.
به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، با تبریک میلاد مسعود حضرت مسیح (ع) به هموطنان مسیحی و مسیحیان سراسر جهان گفت: جای تاسف است که برخی کشورهای مدعی پیروی از مسیحیت و به ویژه حکام آنها کاملا برخلاف تعالیم حضرت مسیح (ع) رفتار می‌کنند و مرتکب جنایاتی می‌شوند که به هیچ عنوان مورد تایید هیچیک از پیامبران الهی نیست.
آمریکا از سوریه خارج نمی‌شود
بلکه «فرار» می‌کند
آملی لاریجانی در ادامه با اشاره به عقب‌نشینی آمریکا از سوریه، این اقدام را «فرار آمریکا» توصیف کرد و گفت: عقب‌نشینی آمریکا در واقع فرار رو به جلو است و امروز با ادعای شکست دادن داعش در حال خروج از سوریه هستند در حالیکه همه دنیا می‌دانند پیروزی مردم سوریه و شکست داعش صرفا با مقاومت مردم و دولت قانونی سوریه و همچنین حمایت‌های جمهوری اسلامی از محور مقاومت صورت گرفته و اگر این مولفه‌ها وجود نداشت، شکست داعش محقق نمی‌شد.
نادیده گرفتن پیشرفت‌های ایران
نشانه کوته بینی و بی‌انصافی است
وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن سالروز چهل سالگی انقلاب اسلامی، بر ضرورت ارزیابی صحیح عملکرد ارکان مختلف نظام تاکید کرد و گفت: وجود برخی کاستیها در کشور قابل انکار نیست و باید نقش دشمن خارجی و سوءتدبیرهای داخلی را در همه این کاستی‌ها لحاظ کرد،اگر بخواهیم به دیده انصاف به چهل سال گذشته نگاه کنیم، ایران به پیشرفت‌های فراوانی دست یافته است. امروز تاثیر جمهوری اسلامی در منطقه، غیرقابل انکار است. استقلال جمهوری اسلامی، ارزان به دست نیامده است. امروز کسی نمی‌تواند به ایران بگوید اگر دو هفته مورد حمایت ما نباشید نابود می‌شوید اما یک کشور مدعی عظمت نظیر عربستان، امروز اینگونه از نزدیکترین دوستان خود مورد خطاب قرار می‌گیرد.
رئیس‌قوه قضائیه با اشاره به حمایت‌های همه‌جانبه کشورهای استکباری از صدام خبیث در طول دوران جنگ ایران و عراق و دفاع مقدس، اظهار داشت: عده‌ای که امروز با فراموش کردن همه دشمنی‌ها و تهدیدها و تحریم‌های ۴۰ سال گذشته، پیشرفت‌های گسترده ایران در عرصه‌های مختلف فناوری و راهبردی را با توسعه ظاهری چند خیابان و ساختمان در کشورهای کوچک منطقه مقایسه می‌کنند، کوته بین یا بی‌انصاف هستند.
دشمن به دنبال ایجاد شکاف
میان مردم و مسئولان است
آملی لاریجانی با اشاره به انجام وظیفه نظام در خدمت رسانی به مردم در طول چهل سال گذشته و دسترسی بسیاری از روستاها و نقاط دورافتاده به خدمات بهداشتی، آب، برق، راه و... خاطرنشان کرد: امروز علاوه‌بر توجه به کاستی‌ها و عبرت از سوءتدبیرها باید مقاومت و پیروزی خود را نیز مورد توجه قرار دهیم و مردم و مسئولان نیز باید بیش از گذشته هوشیار باشند که دشمن به دنبال وارد آوردن ضربه به استحکام نظام و ایجاد شکاف میان مردم و مسئولان است.
برخورد با مفاسد اقتصادی
سیاسی و جناحی نیست
وی با اشاره به برخوردهای قاطع دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی، این برخوردها را لازم و عادلانه دانست و تصریح کرد: مفسدان باید بدانند که اگر بخواهند به حقوق میلیون‌ها نفر از مردم تعدی کنند، حتما مورد مواخذه و برخورد قرار خواهند گرفت و جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد عده‌ای در فضای متلاطم اقتصادی در جهت دستیابی به مطامع خود، حقوق و معیشت مردم را هدف قرار دهند.
رئیس ‌قوه قضائیه با رد این ادعا که برخورد با مفاسد اقتصادی، سیاسی و جناحی است، تاکید کرد: مقابله دستگاه قضایی با مفاسد اقتصادی که از گذشته هم وجود داشته، یک امر حاکمیتی است و دستگاه قضایی در رسیدگی‌ها هیچ توجهی به مسائل جناحی و سیاسی ندارد بلکه صرفا براساس قانون و شرع عمل می‌کند.
حمایت جدی قوه قضائیه
از سرمایه‌گذاری سالم در کشور
آملی لاریجانی با بیان اینکه برخی در صدد تبلیغ این معنا هستند که این برخوردهای دستگاه قضایی نشان می‌دهد، سرمایه‌گذاری در کشور ما امن نیست، گفت: مقابله ما با مفاسد اقتصادی در واقع حمایت از سرمایه‌گذاری سالم و ایجاد فرصت‌های برابر است. بر این اساس مجددا تاکید می‌کنم که قوه قضائیه حامی جدی سرمایه‌گذاری سالم و مشروع در کشور بوده و همواره درصدد رفع موانع سرمایه‌گذاری است.
براساس این گزارش، ادامه بحث و بررسی پیرامون «دستور العمل نظارت و پیگیری احیای حقوق عامه» در دستور کار دیروز مسئولان عالی قضایی قرار داشت و مواد دیگری از آن به تصویب رئیس‌قوه قضائیه رسید.