به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,903
بازدید دیروز: 4,943
بازدید هفته: 32,505
بازدید ماه: 53,475
بازدید کل: 23,715,295
افراد آنلاین: 12
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 2 May 2024
الخميس ، ۲۳ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۸۹ - گفتگو با خانواده روحانی شهید «غلامرضا زارعی»: ای خوشا با جامه خونین به وصل یار رفتن! ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
گفتگو با خانواده  روحانی شهید «غلامرضا زارعی»:
 
ای خوشا با جامه خونین به وصل یار رفتن!

روحانی شهید غلامرضا زارعی سال 1343، در رودبار شهرستان «علیا» متولد شد. دوره ابتدایی را در روستای محل تولدش با موفقیت به پایان رساند. سپس با خانواده عازم شهر قزوین شدند و تحصیلات راهنمایی را در قزوین ادامه داد. ایام نوجوانی او همزمان با اوج‌گیری انقلاب اسلامی بود. این نوجوان مذهبی و معتقد به اسلام و قرآن، به فراخور سن خود در مبارزات و راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مراسم مذهبی و سوگواری برای ائمه اطهار- علیهم‌السلام- شرکت می‌نمود و در مواقع بیکاری و تعطیلی برای امرار معاش و تامین بخشی از هزینه‌های زندگی در نقاشی ساختمان به کار می‌پرداخت. همزمان با تحصیل در مدرسه علمیه امام صادق- علیه‌السلام- قم، موفق به دریافت مدرک دیپلم تجربی هم شد و در سال 1365 لباس مقدس روحانیت پوشید و وقتی ندای حسینی خمینی کبیر را شنید راهی جبهه‌های نبرد شد. او که جنگیدن را وظیفه و تکلیف می‌دانست، با عنوان نیروی رزمی، تبلیغی وارد مناطق عملیاتی شد و حدود یک سال از بهترین ایام زندگانی‌اش را در جبهه‌های نور علیه ظلمت گذراند. در تاریخ 65/10/4، روز پرواز برای غلامرضا (علی) رقم خورد. سال‌ها پیکر پاک او در صحرای غرق به خون جبهه باقی ماند و مادر چشم‌انتظارش، با چشم‌های خیس و اشک‌آلود هر روز بر کنج در خانه منتظر رسیدن مسافر گمشده‌اش بود تا این که استخوان‌های مطهر او و دوستانش را برای تدفین به زادگاهش آوردند. پیکر مطهر این شهید در تاریخ 78/11/19 بر روی دستان همرزمانش تشییع و در مزار شهدای قزوین به خاک سپرده شد.

قره گزلو، داماد خانواده شهيد زارعي:

شهيد زارعي براي حق الناس اهميت زيادي قايل بود

جمعي از مديران شهري و اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين به همراه معاون سپاه استان قزوين با خانواده شهيد" غلامرضا زارعي" ديدار و گفتگو کردند.

جمعي از مديران شهري و اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين به همراه معاون سپاه استان قزوين با خانواده شهيد "غلامرضا زارعي" ديدار و گفتگو کردند.
مادر شهيد غلامرضا زارعي گفت: خوابي ديدم خانمي آمد و به من خبر شهادت يکي از فرزندانم را داد که از خواب پريدم و حاج آقا زارعي پدر شهيد ساعت و روز اين خواب را همان لحظه يادداشت کردند و بعد از شهادت غلامرضا متوجه شديم  همان وقت زمان شهادت ايشان بوده است.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ قره گزلو داماد خانواده شهيد اقدام شهرداري و شوراي شهر را در ديدار با والدين شهدا اقدامي ارزشمند توصيف کرد و گفت: خانواده شهدا با اهداي فرزندانشان در راه بقاي اسلام با خدا معامله کردند و برنامه ملاقات مديران براي خانواده شهدا حقيقتا دلگرم کننده است.
وي که به نمايندگي از سوي خانواده شهيد سخن مي گفت، افزود: شهيد زارعي مظلوم بود هر وقت عکس مي گرفتند سرش پايين بود تا ريا نشود، و به نام "علي سر به زير" معروف بود و حتي سعي مي کرد از شهرهاي ديگر اعزام شود تا به خاطر رفاقت با کسي به جنگ نرود.
قره گزلو ادامه داد: اخلاص سر لوحه کارهاي شهيد غلام رضا زارعي بود.   
وي افزود: در عمليات کربلاي 4، براساس شواهد 22 جفت برادر حضور داشتند که غلامرضا شهيد شد و اخوي ايشان جانباز اعصاب و روان بالاي 50 درصد است و هربار شوک زدن به ايشان، انگار  حکم شهادت را دارد.
قره گزلو با اظهار اينکه شهيد غلامرضا طلبه و معمم بود و پدرشان هم روحاني بود لحظه آخر هم قصد داشت با لباس روحانيت شهيد شود که شد ولي 13 سال بعد استخوان هاي ايشان را آوردند، افزود: ايشان دو موضوع را در وصيت نامه اش توصيه کرده يکي نماز اول وقت و ديگري تشييع جنازه از منزل باشد که بعدها اثرات معنوي تشييع را از منزل ديدم که برخي خانم هاي همسايه به حرمت شهيد چادري شدند.
وي ادامه داد: ما خدمات کساني را که خالصانه به مردم خدمت مي کنند را ارج مي نهيم و خدمت به خلق خدا را باقيات و صالحات مي دانيم.
وي ادامه داد: تمام دنيا ما را تحريم کردند خدا کند خدا ما را تحريم نکند.
قره گزلو افزود: خيالي مشتاق شهادت بود و بعد از چندبار حضور در عمليات ها و شهيد نشد حس مي کرد حقي الناس بر گردنش هست و به الموت رفت و از همه فاميلي و دوستان و روستاي اطراف که در بچگي به آنجا رفته بود حلاليت گرفت و بعد شهيد شد.
فرج اله فصيحي رامندي عضو شوراي اسلامي شهر قزوين نيز افزود: در بين شهرها، شهرهاي قم و اصفهان نسبت به شهرهاي ديگر بيشتر شهيد داشتند و در بين اقشار شهداي که فرزند روحاني مي باشند بيشتر است که نشان مي دهد روحانيت در شروع و حفظ و تدوام انقلاب جانفشاني کردند.
حسين صلح جو عضو ديگر شوراي اسلامي شهر و همرزم شهيد نيز با اظهار اين جمله که شهيدان را شهيدان مي شناسند، افزود: دوران خوش نوجواني را در آموزشي و جبهه همراه شهيد زارعي بودم و اين شهيد صفات اخلاقي بارزي داشت در جبهه به جوانان نماز شب ياد مي داد .
وي بيان کرد: يک بار يادم مي آيد در نماز نافله اش دعاي کميل مي خواند که نشان دهنده بزرگمردي و اخلاص اين شهيد بود.
وي افزود: گفتن از شهدا مسئوليت شنونده را زيادتر مي کنند هر قدر بتوانيم در ترويج فرهنگ شهادت و ايثار قوي تر کار کنيم مطلوب تر است.
صلح جو افزود: خانواده شهدا جوانانشان را فداي اسلام کردند بنابراين بايد براي حل مشکلات اين عزيزان تلاش کرد و حقيقاتا بنا به گفته مقام معظم رهبري زنده نگهداشتن نام و ياد شهدا کمتر از شهادت نيست.
شايان ذکر است؛ در اين ديدار طاهرخاني معاون سپاه استان، فصيحي رامندي و صلح جو از اعضاي شوراي اسلامي شهر، فرامرز ضادقي مدير منطقه 2 شهرداري،اصغر اللهياري مشاور امور ايثارگران شهرداري و فرهاد رشوند مسئول پايگاه اطلاع رساني شهرداري قزوين حضور داشتند.
غلامرضا زارعي در شهر عليا قزوين و در نهم ارديبهشت 1343 متولد شد و در چهارم دي 65 در جزيره ام الرصاص بصره شهيد شد وي طلبه بود و پدرش هم روحاني بود.

Image result for ‫گل لاله‬‎