به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,572
بازدید دیروز: 3,419
بازدید هفته: 3,572
بازدید ماه: 121,361
بازدید کل: 24,430,242
افراد آنلاین: 22
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۳۱ شهریور ۱٤۰۳
Saturday , 21 September 2024
السبت ، ۱۸ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
257 - جلیلی با‌اشاره به تلاش‌ها برای تحریف هدف توافق هسته‌ای: ابتدا حساب برجام یک را بدهید بعد برای برجام2 کف بزنید ۱۳۹۷/۱۰/۱
جلیلی با‌اشاره به تلاش‌ها برای تحریف هدف توافق هسته‌ای:
 
ابتدا حساب برجام یک را بدهید بعد برای برجام2 کف بزنید
 
   ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
 
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عده‌ای می‌خواهند کف بزنند که برجام ۲ شکل بگیرد؛ ابتدا برجام یک را حساب بدهید بعد برای برجام ۲ کف بزنید.
 
سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در آیین بزرگداشت ۹ دی که در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: گردهمایی ۹ دی برای یادآوری و تذکر است تا بتوانیم در ادامه حیات فردی، اجتماعی و سیاسی در سطح بزرگ یک ملت، با قوت این حیات را ادامه دهیم و این مربوط به تجارب و حافظه یک ملت است؛ البته بدان معنی نیست که فتنه‌های جدیدی بروز نخواهد کرد.
عضو شورای راهبردی سیاست خارجی کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: در معاهده پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای (NPT) می‌گویند که هیچ کشوری به جز پنج کشور، مابقی نباید سلاح کشتار جمعی داشته باشند.
جلیلی افزود: وقتی می‌گوییم چرا نظام سلطه این مناسبات ناعادلانه را شکل داده و چرا چند کشور امتیاز وتو داشته باشند، منطق قدیم استکبار می‌گوید، چون زور ما بیشتر است و حالا ملتی می‌گوید نه! و می‌خواهد در برابر این زور و منطق اشتباه بایستد. او می‌خواهد در این نرم‌افزار اخلال ایجاد کند.
وی ادامه داد: آنها با ما مذاکره می‌کنند و وقیحانه می‌گویند برد شما تا جایی است که به برد من لطمه نخورد؛ چرا؟ چه کسی می‌تواند یک ملت را از حق مشروع خود منع کند؟ در کدام نرم‌افزار انقلاب اسلامی چنین چیزی پذیرفته است؟
جلیلی افزود: اینکه مطرح می‌شود از ۱۰۰ حق انصراف دهید که ۲۳ حق آن در حوزه تحقیق و توسعه است، از سوی همین‌ها که مدعی علم و توسعه هستند، مطرح‌شده و مدارک آن موجود است؛ حق‌هایی که برجام از کشور گرفت. این‌ها را در دانشگاه باید مطالعه کرد، این‌ها غبارهایی است که بلند می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر این غبارها برطرف نشود و روشن شدن آن مطالبه نگردد، آن وقت عده‌ای می‌خواهند کف بزنند که برجام ۲ شکل بگیرد؛ ابتدا برجام یک را حساب بدهید بعد برای برجام ۲ کف بزنید!
وی خاطرنشان کرد: خود آنان به‌صراحت می‌گویند ایران تمام تعهدات را در برجام انجام داد حتی بیشتر از آن؛ آژانس اعلام کرد که ما گفتیم ۱۳۰ تن آب سنگین یا ۳۰۰ کیلو مواد داشته باشید، اما ایران به کمتر از این هم راضی شد.
جلیلی تصریح کرد: تجربه برجام چه شد؟ عده‌ای گفتند، گفت‌وگو کنیم تا مشکلات را حل کنیم و همه گفت‌وگوها انجام شد؛ آیا طرف مقابل به گفت‌وگو متعهد بود؟ از حقی از خود کوتاه آمد؟ او کلاً از برجام خارج شد و حالا می‌گوید فشارها را می‌خواهم بیشتر هم کنم!
دبیر سابق شورای امنیت ملی با بیان اینکه تجربه برجام و حافظه تاریخی، سرمایه امروز ملت است، افزود: آیا نباید این سرمایه را حفظ کرد که دیگر دچار چنین مسیری نشویم؟ آیا همه این‌ها برای این بود که آخرش بگوییم آمریکا سقوط اخلاقی کرد؟ اینکه یعنی ۶۵ سال از ملت عقب بودن؛ چراکه ملت ۶۵ سال پیش و در سال ۳۲ سقوط اخلاقی آمریکا را فهمید.
جلیلی در ادامه گفت: عده‌ای گفتند ما اصلاً اولویت‌مان از مذاکره برداشتن تحریم‌ها نبود و ما دنبال چیز دیگری بودیم! به همین صراحت! این توافق ژنو خودتان است؛ سال ۹۲ وقتی آمدید امضاء کردید چه گفتید؟ گفتید می‌خواهیم گفت‌وگوهایی را شروع کنیم که به طور جامع تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای، شورای امنیت، چندجانبه و ملی که مربوط به آمریکا است را برمی‌دارد؛ بعد حالا به صراحت بیان میکنید که اولویت ما این نبود؟
وی خاطرنشان کرد: چه کسی شعار می‌داد، هم سانتریفیوژ باید بچرخد هم چرخ کارخانه‌ها؟ چه کسی سال گذشته باز شعار داد که اگر ما بمانیم می‌توانیم بقیه تحریم‌ها را نیز برداریم؟ آیا باید به همین سادگی حافظه ملت را پاک کنیم؟ بعد می‌گویید می‌خواستیم حق هسته‌ای ملت را تثبیت کنیم؟ آیا حق هسته‌ای ملت با ریختن بتن در تأسیسات او تثبیت می‌شود؟ از ۱۰۰ حق او انصراف بدهید، حقوق دیگر او تثبیت می‌شود؟ ۱۳ هزار سانتریفیوژ را بردارید، ۱۰ هزار کیلو مواد هسته‌ای که ۱۰ سال برای آن زحمت کشیده شده را از کشور خارج کنید، آیا این اسمش می‌شود تثبیت؟ و بعد بگویید ما همچنین قولی نداده بودیم؟
به گزارش رجا، جلیلی با بیان اینکه بحث ما فردی نیست، افزود: بحث ما این است که نگذاریم با پوشانده شدن واقعیت‌ها و مسائل اصلی، عده‌ای یک آلزایمر سیاسی را به ملت تحمیل کنند. اگر می‌گویید آمریکا سقوط اخلاقی کرده، ملت ما نشان داده که همین آمریکا را می‌توان با مقاومت سر جای خود نشاند به‌طوری‌که اعتراف کند ۷ هزار میلیارد دلار خرج کردم و نتیجه نگرفتم.