به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,666
بازدید دیروز: 3,419
بازدید هفته: 3,666
بازدید ماه: 121,455
بازدید کل: 24,430,336
افراد آنلاین: 67
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۳۱ شهریور ۱٤۰۳
Saturday , 21 September 2024
السبت ، ۱۸ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
262 - کواکبیان: هیچ تضمینی برای حل مشکلات بانکی با پیوستن به FATF نیست! ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
کواکبیان:
هیچ تضمینی برای حل مشکلات بانکی با پیوستن به FATF نیست!
 
   ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
 
 
مصطفی کواکبیان نماینده عضو فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگوی ویژه خبری ابراز کرد: هیچ تضمینی برای حل مشکلات بانکی با پیوستن به FATF نیست اما پیوستن به آن بهانه‌ها را از طرف مقابل می‌گیرد.
وی ادامه داد: نپیوستن به این کنوانسیون بین‌المللی باعث می‌شود که هیچ کشوری با ایران تعاملات بانکی نداشته باشد.
نماینده مردم تهران گفت:FATF  هیچ ارتباطی با برجام و تحریم‌ها ندارد.
کواکبیان افزود: نپیوستن به FATF به‌معنای خودتحریمی است.
وی گفت: با شروطی که در مجلس تصویب کرده‌ایم نباید به هیچ وجه از پیوستن به FATF هراسی داشته باشیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: مسئولان تمامی بانک‌های کشور معتقدند در صورتی که به   FATF  نپیوندیم مشکلاتشان حل نخواهد شد.
به گزارش تسنیم، کواکبیان گفت: ذات تقابلی آمریکا با انقلاب اسلامی از بین نمی‌رود اما در صورت تصویب FATF برگ برنده در دست ما خواهد بود.
ادعای گرفتن بهانه از آمریکا!
گفتنی است پیش از این محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه-15 مهر 97- در صحن علنی مجلس گفته بود:«نه بنده و نه آقای رئیس جمهور نمی توانیم تضمین دهیم كه با پیوستن به لایحه حمایت مالی از تروریسم مشكلات مان حل خواهد شد.اما می توانیم تضمین بدهیم كه با نپیوستن به این لایحه، آمریكا بهانه مهمی برای افزایش مشكلات ما پیدا خواهد كرد».
این قبیل اظهارنظرها یک سوال در افکارعمومی ایجاد می کند و آن اینکه آیا بهانه های آمریكا تمامی دارد؟! چرا باید هر چند وقت یكبار امتیاز بدهیم تا به زعم خودمان بهانه را از دست آمریكا بگیریم. دیروز بهانه هسته ای، امروز بهانه موشكی و منطقه ای و پولشویی و تروریسم و...
سوال دیگر این است که كدام بهانه را از چه كسانی می خواهیم بگیریم؟! از میزبانان و حامیان گروهك تروریستی منافقین- كه 17 هزار ایرانی را به شهادت رسانده است-؟! از حامیان و تجهیزكنندگان گروهك تكفیری تروریستی داعش؟! از میزبانان و حامیان انگلیسی و هلندی و دانماركی سایر گروهك های تروریستی؟! از ركوردداران پولشویی در دنیا؟! از نقض كنندگان اصول بدیهی حقوق بشر در دنیا؟!
روحانی در سال 94 گفته بود كه به واسطه برجام تمامی تحریم های ضدایرانی از جمله تحریم های مالی و بانكی به طور كامل و یكباره در اولین روز اجرا-دی 94- لغو خواهد شد و نه تعلیق. به اذعان دولتمردان هیچگاه این اتفاق رخ نداد. بهانه هسته ای تمام شد و بهانه FATF آغاز شد.
با توجه به اینكه برای عضویت در FATF نیاز به پذیرش چند كنوانسیون و بومی سازی تعدادی از قوانین بین المللی است، حامیان FATF مسئله ای  به نام «حق شرط»  كه در حقوق بین الملل به جهت محدودسازی توان ارزش اجباركننده معاهدات بین المللی گنجانده می شود را بارها تكرار كرده اند.
اما برخلاف این ادعا با نگاهی به مفاد FATF مشاهده می كنیم كه حق شرط از ایران گرفته شده است.
در ماده 6 كنوانسیون بین المللی مبارزه با تامین مالی تروریسم CFT آمده است: «هر كشور عضو در صورت لزوم، اقداماتی را از جمله در صورت اقتضاء از طریق تدوین قانون داخلی اتخاذ خواهد نمود تا اطمینان حاصل نماید اعمال كیفری در حیطه شمول این كنوانسیون، تحت هیچ شرایطی با ملاحظات سیاسی، فلسفی، عقیدتی، نژادی، قومی، مذهبی و یا سایر ملاحظات با ماهیت مشابه قابل توجیه نباشد». همین یك پاراگراف برای از بین بردن حق شرط ایران در الحاق به CFT كافی است زیرا اعضای ناظر بر FATF كه شامل عربستان و رژیم صهیونیستی می شود اجازه هیچ ترجمه ای غیر از آن را به ایران نمی دهند.