به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 4,060
بازدید هفته: 4,062
بازدید ماه: 70,135
بازدید کل: 23,731,946
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 5 May 2024
الأحد ، ۲۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۳۰ - استاد حسن رحیم پور‌ازغدی: توصیه رهبر انقلاب به تشکل‎های دانشجویی و ....۱۳۹۴/۰۸/۲۱

استاد حسن رحیم پور‌ازغدی:

توصیه رهبر انقلاب به تشکل‎های دانشجویی

و مسئولین نمازجمعه درباره رحیم پور ازغدی چه بود!؟

از این برادر خیلی خوبمان در تشکل‎ها و نماز جمعه استفاده کنید

عناصر بسیار خوبی هستند؛ از اینها استفاده کنید در تشکّلها؛ از اینها بخواهید بیایند وقت بگذارند؛ [حتّی] از خارج از دانشگاه. اینجا اسم آوردند از یکی از برادران خیلی خوب ما که در خطبه‌های نماز جمعه صحبت میکردند؛ خیلی خوب، از ایشان، از امثال ایشان استفاده کنید، اینها را در تشکّلها بخواهید.

در حاشیه راه اندازی کمپین جدید امریکنوفیل ها برای تخریب حسن رحیم پور ازغدی/
عناصر بسیار خوبی هستند؛ از اینها استفاده کنید در تشکّلها؛ از اینها بخواهید بیایند وقت بگذارند؛ [حتّی] از خارج از دانشگاه. اینجا اسم آوردند از یکی از برادران خیلی خوب ما که در خطبه‌های نماز جمعه صحبت میکردند؛ خیلی خوب، از ایشان، از امثال ایشان استفاده کنید، اینها را در تشکّلها بخواهید.

گروه سیاسی – رجانیوز: شاید خیلی‎ها بصورت روزانه و سالانه در کشور سخنرانی می‎کنند، هفتگی، سلسله وار و .. اما کمتر سخنرانی است که سخنانش اینچنین واکنش برانگیخته باشد، تا حدی که حداقل سالی چند بار موجب شود تا کمپین‎های سازماندهی شده با هزینه‎های گزاف برای تخریب او شکل بگیرد.

به گزارش رجانیوز، محتوای غنی و زبان تیز و بدون پروای حسن رحیم پور در ایراد سخن، سبب شده است تا از تکفیری‎های شیعه همچون جریان شیرازی تا دوستداران امریکا و امریکنوفیل‎های وطنی هر بار به بهانه‎ای کمپینی علیه او و سخنرانی‎هایش متعهدانه‎اش براه بیاندازند.

اما نکته قابل توجه آنجاست که سبک خاص و محتوای غنی سخنرانی‎های رحیم پور سبب شده تا رهبر معظم انقلاب به نماز جمعه‎، رسانه ملی و تشکل‎های دانشجویی توصیه کنند تا زمینه استفاده مردم از او و امثال او را بیش از پیش فراهم کنند.

در دیدار اخیر دانشجویان با رهبر معظم انقلاب، نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی، با استقبال از حضور رحیم پور ازغدی در مراسم پیش از خطبه های نمازجمعه تهران در محضر رهبر انقلاب گفت:

نمازهای جمعه در سراسر کشور، فرصتی بسیار بزرگ برای کشور و استعدادی عظیم برای بسیج توده‌ها و متمرکز کردن آن‌ها برای حل مشکلات کشور و حرکت به سمت تعالی جامعه است.

بااین‌وجود که تأثیرات مثبت و فراوان این فریضهٔ عبادی-سیاسی مشهود است، اما اما متأسفانه بخش مهمی از این ظرفیت، هنوز بالقوه مانده و بالفعل نشده است و در نقاط زیادی به تقویم‌خوانی و اشاره به واضحات اکتفا می‌شود.

یا این‌که سخنانی که حضرت‌عالی فرموده‌اید بدون این‌که فرآوری بومی و اقلیمی بشود فقط تکرار می‌شود. مثلاً از کلیدواژه‌ها و شعارهای اساسی مثل جهاد اقتصادی، سبک زندگی، جنگ نرم و…، بدون تشریح، ایجاد ارزش‌افزوده و توجه به ظرفیت‌های اقلیمی و فرهنگی کلیشه‌سازی می‌شود.

اقدامات نادری نظیر سخنرانی پیش از خطبه‌های استاد حسن رحیم‌پور ازغدی نیز، که موجب جذابیت عمومی و بازگشت نماز جمعه به جایگاه حقیقی آن بود، با تنگ‌نظری‌های جناح‌های حاکم و مسئولین رسانهٔ ملی و نمازجمعه متوقف شده است.

 این در حالی است که رهبر معظم انقلاب نیز در واکنش به این اظهار نظر با تایید آن درباره رحیم پور از لفظ «یکی از برادران خیلی خوب ما» استفاده کرده و دانشجویان را به استفاده بیشتر از وی و امثال رحیم پور تشویق کردند.

ایشان در این باره فرمودند:

یکی از چیزهای دیگر حضور اساتید ارزشی است. از این اساتید ارزشی استفاده کنید. آن‌روز در جمعِ استادان دانشگاه که اینجا تشریف داشتند گفتم؛(۱۷) اوایل انقلاب، یک‌روزی بود که همه‌ی اعضای هیئت علمی ما در سراسر کشور حدود چهار پنج‌هزار نفر تخمین زده میشد که امروز خوشبختانه نزدیک به هشتادهزار نفر یا بیشتر، اعضای هیئت علمی ما هستند. اکثر این هشتادهزار نفر، بچّه‌های مسلمان و انقلابی و علاقه‌مند و خوبند. البتّه بعضی هم هستند بی‌تفاوتند -این را هم در همین دانشگاه خودمان داریم؛ بی‌اطّلاع هم نیستیم- آدمهایی را هم داشتیم که حالا امیدوارم دیگر نباشند که دانشجوهای زبده را نشان میکردند، اینها را میخواستند، تشویق میکردند به مهاجرت از کشور؛ [میگفتند] آقا! اینجا مانده‌ای چه کار کنی؟ اینجا چه فایده دارد؟ برو. یعنی استاد، دانشجو را به جای اینکه تشویق کند که در کشور بماند، تشویق میکرد که از کشور مهاجرت کند برود؛ از اینها هم داریم، امّا خب اینها اقلّیّتند؛ اکثراً اساتید ارزشی، اساتید مؤمن؛ هم در وزارت علوم، هم در وزارت آموزش پزشکی همین‌جور است، عناصر بسیار خوبی هستند؛ از اینها استفاده کنید در تشکّلها؛ از اینها بخواهید بیایند وقت بگذارند؛ [حتّی] از خارج از دانشگاه. اینجا اسم آوردند از یکی از برادران خیلی خوب ما که در خطبه‌های نماز جمعه صحبت میکردند؛ خیلی خوب، از ایشان، از امثال ایشان استفاده کنید، اینها را در تشکّلها بخواهید.

به نظر می‎رسد سازماندهی و هزینه گسترده دشمن برای تخریب چهره‎هایی چون رحیم پور ازغدی رمز و راز این توصیه رهبر انقلاب را بهتر آشکار کند، چرا که آنچه امثال رحیم پور به زبان می آورند آنقدر ناخوشایند است که این جریانات را به کمپین سازی علیه او وادار کرده است.

رحیم پور ازغدی در نمازجمعه اخیر حرف خاصی نزده بود، او فقط نسبت به نفوذ در بدنه نظام هشدار داده بود، اما این هشدار آنقدر جدی و دقیق بود که برخی از فعالان جریان نفوذ را به واکنش واداشت.

رحیم پور گفته بود:

اوایل انقلاب آمریکا در میان مراجع قم، دانشگاهیان، تکنوکرات‌ها، اهالی رسانه‌، توده‌ای‌ها و کمونیست‌ها، چریک‌ها و جدایی‌طلبان نفوذ کرده بود. آنها از هیچ‌کسی صرف نظر نکردند و به سراغ آخوند، وزیر ، وکیل و ضد آخوند و روشن فکر ، لیبرال‌ها و دولتی‌ها رفتند. آنها حتی تا شورای انقلاب نفوذ کرده بودند و از محرمانه ترین اخبار آنها اطلاع داشتند. آنها در دولت و حوزه و مجلس آدم داشتند؛ فکر می‌کنید الان آدم ندارند؟ همین الان در همه نهادهای جمهوری اسلامی آدم دارند و از هر کسی به نحوی استفاده می‌کنند.

اکنون نیز آمریکا برای 5 تا 10 هزار نفر در کشور پرونده دارد و خصوصیات شخصی و اخلاقی و خانوادگی و نقاط ضعف و قدرت آنها را بررسی کرده و بر روانشناسی این افراد کار کرده است. مسئولان کشور از هر جناحی بدانند که آمریکا برای همه پرونده دارد. ما هم اکنون یقین داریم که برخی از افراد در حال حاضر با سرویس‌های آمریکا و انگلیسی و صهیونیست‌ها همکاری می‌کنند . این صهیونیستهای خارجی بر روی افراد زیادی سرمایه گذاری کرده تا وقتی این افراد مسئول شدند غرب در تصمیم‌گیری‌های کشور از طریق این افراد نفوذ داشته باشد. اکنون حتی برخی از دانشجویان در اروپا به من گفته‌اند که سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی از آنها رسما خواسته‌اند که از داخل وزارت‌خانه‌ها یا سایر نهادها به آنها اطلاعات