به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,550
بازدید دیروز: 5,718
بازدید هفته: 1,550
بازدید ماه: 22,520
بازدید کل: 23,684,342
افراد آنلاین: 36
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 27 April 2024
السبت ، ۱۸ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
45 - نگاهی مستند به خسارات اشغالگران در جنگ جهانی دوم به ایران - سربازان شرور ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
نگاهی مستند به خسارات اشغالگران در جنگ جهانی دوم به ایران - 45
جان و مال و ناموس مردم ایران از دست قوای آمریکا در امان نبود
  سربازان شرور
Image result for ‫جنگ جهانی دوم به ایران‬‎

ضرب و شتم مرادعلی شاه
توسط سربازان شوروی در گرگان

سند:
وزارت کشور
رونوشت گزارش شهربانی گرگان
شماره 222/2874
مورخه 18/6/1321
اداره کل شهربانی
به عرض می‌رساند: مراد علی شاه دولی پاسبان درجه 1، شماره 9 که در تاریخ 19/6/1321 خدمت داشته، ساعت 11 صبح برای صرف ناهار به منزل خود رفته، پس از چند دقیقه با سر شکسته و خون آلود به اتفاق فرزندش، علی شاه دولی به شهربانی مراجعت و گزارش می‌دهد وقتی که وارد منزل شدم، دیدم دو نفر سرباز شوروی به منزل من که در پشت قلعه کهنه، انتهای شمال شرقی شهر واقع است وارد و پسرم را کتک می‌زنند و توی محوطه باغچه منزل من، داس معروف به دره را برداشته و به کتف راست او زده. هرچه به سربازها گفتم چرا این عمل را می‌نمایند؟ گوش نداده، من را هم کتک زدند و با آلت مزبور به سر اینجانب زده و سرم را شکسته و متواری گردیده‌اند و داس را هم همراه خود بردند.... تحقیق شده، وقوع قضیه محرز بوده و از قرائن استنباط می‌شود شاید در اثر حوائجی سربازان سرخ به محل مزبور رفته و منجر به وقع چنین عملی شده است...
کفیل شهربانی گرگان
سربهر دانشور ۲۱۳
گزارش وزیر کشور به وزارت امورخارجه
درباره برخی از جنایات متفقین

گزارش زیر از سوی وزیر کشور وقت در سال 1322 یعنی دو سال پس از ‌اشغال ایران توسط متفقین به وزارت امور خارجه ارسال شده که در آن مجموعه‌ای از جنایات و تعرضات و آزار و اذیت‌های مردم توسط نیروهای ارتش آمریکا فقط در ماه اردیبهشت همان سال 1322 ذکر شده است. مجموعه‌ای از تصادف و زیر گرفتن مردم که منجر به ضرب و جرح شده، ضرب و شتم مردم توسط سربازان آمریکایی، تعرض به ناموس مردم از طریق ربودن زن‌ها و دست درازی کردن به آنها، چاقوکشی در ملاء عام توسط سربازان مست آمریکایی و مجروح نمودن رهگذران و... یعنی مجموعه شنیعی از رفتار غیر انسانی ‌اشغالگران و ارتش‌های بیگانه به خصوص آمریکاییان در شرایط ‌اشغال و تصرف سرزمین دیگران در این گزارش به نمایش گذارده شده است. آنچه که بعدها در کره و ویتنام و عراق و... هم از سوی سربازان و افسران ارتش آمریکا به وفور رویت شد. سند زیر برای ثبت در تاریخ می‌تواند تصویری گویا باشد از نحوه رفتار یک ارتش خارجی با مردم سرزمین‌هایی که مورد تجاوز قرار می‌دهند:
سند:
محرمانه و مستقیم
موضوع تصادف اتومبیل‌های نیروی متفقین به مردم و رفتار سربازان آنها با اهالی در مرکز و شهرستان‌ها مخصوصا سربازان نیروی آمریکا...
... 3-در تاریخ 4/2/1322 کامیون شماره 404 نیروی آمریکا در خیابان ژاله به گاری رضا نام تصادف نموده، دست راننده گاری شکسته و اسب گاری که بنا به اظهار صاحبش، 2500 ریال ارزش داشته، سقط و گاری او خرد شده است.
4-در تاریخ 10/2/1322 یک نفر از سربازان نیروی آمریکا در چهاراه لاله زار سر قدرت الله نام، شاگرد آشپز را مجروح نموده، به نحوی که خون از سرش جاری شده است و از این پیشامد عابرین به هیجان آمده، مامورین شهربانی با زحمات زیاد مردم را متفرق و ستوان بال، افسر دژبانی آمریکا برای تعیین هویت ضارب اقداماتی نموده است.
5-روز 16/2/1322 یکی از اتومبیل‌های نیروی آمریکا در خیابان سی متری به یک نفر زن که عبور می‌کرده، رسیده، یکی از سربازان آمریکایی برای ربودن زن رفته، زن مزبور فریاد می‌کند. حمزه نام، عمله 20 ساله که در آن نزدیکی بوده، به طرف اتومبیل می‌رود. راننده ماشین با اسلحه کمری به طرف او شلیک کرده و فعلا حمزه علی در بیمارستان سینا بستری است. همچنین روز 16/2/1322 سه نفر سرباز آمریکایی که به واسطه استعمال نوشابه از حال طبیعی خارج بوده‌اند، در فلکه ایستگاه راه آهن با مشت به سر خلیل، پاسبان شماره 172 پاسبانی راه آهن، زده و به وسیله چاقو ابروی راست او را مجروح کرده و روز 16/2/1322 چند نفر از سربازان نیروی آمریکا در خیابان هدایت، دروازه شمیران، درب خانه های‌اشخاص را زده و مزاحمت مردم را فراهم می‌نموده‌اند.
6-از فرمانداری قزوین نیز گزارشی راجع به حرکات ناشایسته بعضی از سربازان آمریکایی در آنجا رسیده که روز 18 اردیبهشت، عده‌ای از سربازان مزبور با حال مستی با بطری نوشابه در خیابان‌ها و کوچه‌ها تظاهرات نموده و مرتکب شرارت گردیده‌اند و سه نفر از آنها در کوچه نایب الصدر در حالی که بطری نوشابه در دست داشته‌اند، بانویی را بغل کرده، قصد عملیات شنیع داشته‌اند که با مشکلات زیاد به وسیله پاسبان‌ها جلوگیری شده است.
به طوری که ملاحظه می‌فرمایند، سوء رفتار و مزاحمت سربازان آمریکایی و ارتکاب آنها به قتل‌های عدیده و مخصوصا تجاوز به خانه‌های مردم بیش از همه جالب توجه و مایه بسی تاسف است...
وزیر کشور ۲۱۴
نصب مسلسل در محوطه بیرونی بنگاه راه آهن در تهران توسط نیروهای آمریکایی و ممنوعیت عبور و مرور عمومی در آن محل
اشغال ایران توسط متفقین، اوضاع مملکت را کاملا از دست مسئولین مملکت حتی آنان که توسط دول بیگانه و ارتش‌های ‌اشغال‌گرشان گمارده شده بودند، خارج کرده بود.‌اشغال‌گران هرآنچه می‌خواستند در شهرها و روستاها می‌کردند و هر ظلم و ستمی را روا می‌داشتند و کسی نبود از آنها حتی بازخواست کند. ارتش ایران منحل شده و شهربانی و ژاندارمری نیز تحت اختیار ‌اشغال‌گران بود. سند زیر نمونه‌ای از هرج و مرج ایجاد شده توسط این‌ اشغال‌گران حتی در پایتخت کشور است. ناگهان مردم هنگام عبور از میدان راه آهن با مسلسلی مواجه می‌شوند که از سوی آمریکایی‌ها کار گذاشته و آنها را نشانه رفته است! خبر به نخست وزیر می‌رسد و نخست وزیر هم از وزیر مربوطه سؤال می‌کند که قضیه چیست؟!
سند:
جناب آقای وزیر راه
گزارشی به تاریخ 8 خردادماه رسیده، عینا درج می‌شود:
به طوری که ساعت 23 روز 6 خردادماه جاری انتشار داشت، آمریکایی‌ها از ساعت 7 بعد ازظهر روز پیش، محوطه بنگاه راه آهن را شصت تیر گذاشته و مانع عبور و مرور اهالی بودند و این عمل غیر از روز قبل سابقه نداشته است. معلوم فرمایند تفضیل قضیه چه بوده است؟
نخست وزیر ۲۱۵