به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,549
بازدید دیروز: 3,419
بازدید هفته: 3,549
بازدید ماه: 121,338
بازدید کل: 24,430,219
افراد آنلاین: 8
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۳۱ شهریور ۱٤۰۳
Saturday , 21 September 2024
السبت ، ۱۸ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
296 - فواد ایزدی: مشکلات با امتیاز دادن به آمریکا حل نمی‌شود ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
فواد ایزدی:
مشکلات با امتیاز دادن به آمریکا حل نمی‌شود
 
   ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
 
 
کارشناس مسائل آمریکا با بیان این که مشکلات کشور با امتیاز دادن به آمریکا حل نمی‌شود، ابراز کرد: برای حل مشکلات کشور باید در زمینه‌های مختلف قدرتمند شویم چنانچه که می‌بینیم چون دارای قدرت نظامی و نفوذ منطقه‌ای هستیم آمریکا حمله نظامی نمی‌تواند انجام دهد بنابراین هجمه فرهنگی و اقتصادی دارد.
فؤاد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا در دومین نشست گفتمانی انقلاب اسلامی که در سالن مرکز نمایشگاه و همایش‌های آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد، به سیاست آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران اشاره و ابراز کرد: با توجه به این که کشور ما دارای منابع غنی از قبیل نفت و گاز و موقعیت خاص منطقه‌ای است بنابراین برای آمریکا حائز اهمیت است، جمهوری اسلامی چه باشد چه نباشد فشار بر ما هست.
ایزدی با اشاره به قانون کاتسا گفت: این قانون به معنای مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها است که آمریکایی‌ها بعد از برجام این قانون را وضع کردند.
وی با بیان آن که باید با آمریکا با فرهنگ خودش رفتار کرد، اظهار داشت: فرهنگ آمریکا با فرهنگ ما متفاوت است در فرهنگ ما وقتی با کسی با ملایمت برخورد می‌کنیم طرف مقابل نیز کوتاه می‌آید اما آمریکا فقط فرهنگ‌ زور را می‌فهمد.
کارشناس مسائل آمریکا افزود: وقتی کشوری با آمریکا به مذاکره می‌پردازد، می‌گویند به خاطر فشار که به آن‌ها وارد کرده‌ایم، آمده‌اند پس سیاست قبلی و فشار را ادامه و افزایش می‌دهند چنانچه در برجام چنین کرده و تحریم‌ها را تشدید کردند.
ایزدی بیان کرد: تشکیل حکومت جدید نیز مشکل را حل نمی‌کند، مگر این که با آمریکا سازش کند و با توجه به این که مردم بیدار شده و نمی‌پذیرند اختیار کشور و منابع در اختیار آمریکا باشد و کشور ما نوکر آمریکا باشد بنابراین ایجاد حکومت زیر سلطه آمریکا در ایران امکان‌پذیر نیست.
وی اظهار کرد: با توجه به فرمایش رهبری برجام‌ توافق خوبی برای آمریکا بود چون امتیاز گرفتند و اگر مطمئن بودند که جمهوری اسلامی ایران با خروج آنها از برجام خارج می‌شود و همان امتیاز نیز از بین می‌رود هرگز خارج نمی‌شدند.
این استاد دانشگاه ادامه داد: آمریکا تا زمانی که بداند به آن‌ها امتیاز می‌دهیم، این فشارها ادامه دارد و تنها وقتی نگاه آن‌ها تغییر می‌کند که متوجه شوند دیگر امتیاز جدید داده نمی‌شود و امتیاز قبلی نیز از بین می‌رود.
به گزارش رسا، فواد ایزدی با بیان این که مشکلات کشور با امتیاز دادن به آمریکا حل نمی‌شود، ابراز کرد: برای حل مشکلات کشور باید در زمینه‌های مختلف قدرتمند شویم چنانچه که می‌بینیم چون دارای قدرت نظامی و نفوذ منطقه‌ای هستیم آمریکا حمله نظامی نمی‌تواند انجام دهد بنابراین هجمه فرهنگی و اقتصادی دارد.
وی افزود: زمانی که اعتماد از بیرون قطع و به ظرفیت‌های داخلی توجه شود مشکلات حل می‌شود، این مشکلات به‌خاطر نگاه به بیرون بوده ثروت‌ها کم نیست، باید مدیریت‌ها در کشور اصلاح و افرادی سرکار بیایند که دغدغه مشکلات مردم را داشته و در این جهت گام بردارد.