به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,608
بازدید دیروز: 3,419
بازدید هفته: 3,608
بازدید ماه: 121,397
بازدید کل: 24,430,277
افراد آنلاین: 33
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۳۱ شهریور ۱٤۰۳
Saturday , 21 September 2024
السبت ، ۱۸ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
307 - دادستان كل كشور تأیید کرد : تشکیل پرونده و ممنوع‌الخروج شدن رئیس ‌سازمان خصوصی‌سازی ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
دادستان كل كشور تأیید کرد
تشکیل پرونده و ممنوع‌الخروج شدن رئیس ‌سازمان خصوصی‌سازی
 
  ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
 
 
دادستان کل کشور علت ممنوع‌الخروجی رئیس ‌سازمان خصوصی‌سازی را تشریح کرد.
به گزارش مهر، حجت‌الاسلام محمد‌جعفر منتظری در حاشیه نشست دادستان‌های مراکز استان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه اخیرا شنیده شده رئیس ‌سازمان خصوصی‌سازی ممنوع‌الخروج شده است، علت ممنوع‌الخروجی این فرد چیست؟ گفت: گزارشاتی که در مورد عملکرد ایشان بوده باعث شده پرونده‌ای تشکیل شود. ممنوع‌الخروجی هم به خاطر این است که اگر حقوقی از عامه مردم متصور شود، ما بایستی از ضایع شدن حقوق مردم پیشگیری کنیم.
منتظری ادامه داد: این بحث را نمی‌دانم چه کسی منتشر کرده است و نباید معمولا قبل از اینکه پرونده تشکیل شود و افراد بخواهند تحت تعقیب رسمی قرار بگیرند، این مسایل مطرح و منتشر شود، اما به لحاظ اینکه مسایلی در‌باره ایشان مطرح شده، ممنوع‌الخروج هست تا رسیدگی شود.
سگ‌گردانان بدانند با حقوق عامه مواجه هستند
وی درخصوص برخورد دادستانی با سگ‌گردانی در سطح شهر گفت: فرهنگ غالب ایرانیان این است که با فرهنگ غربی که علاقه خاصی با سگ دارند، مغایرت دارد.
دادستان کل کشور با بیان اینکه سگ در فرهنگ دینی ما به لحاظ شرعی حیوانی نجس است و نباید در زندگی مسلمانان مخلوط شود، افزود: برخی‌ها این حیوان را به زندگی خود بردند، البته هر کسی در زندگی شخصی خودش هر کاری دوست دارد می‌تواند انجام دهد و کسی حق ندارد در زندگی شخصی دیگران ورود کند اما وقتی زندگی اجتماعی را لحاظ می‌کنیم، باید آداب اجتماعی و فرهنگ اجتماعی را لحاظ کنیم اما عامه مردم زندگی با سگ را نمی‌پسندند.
منتظری افزود: کسانی که بخواهند سگ‌گردانی کنند باید توجه داشته باشند که با حقوق عامه مردم مواجه هستند و دستگاه‌های مرتبط هم باید بدانند که این موضوع با فرهنگ عمومی مغایرت مردم دارد و نباید برای مردم ایجاد مزاحمت شود.
وی تاکید کرد: اگر سگ‌گردانی چه در پارک‌ها و چه در خیابان‌ها موجب ایذای مردم شود، مسئولین موظف هستند برخورد کنند.
سینما و پول‌های کثیف؟!
دادستان کل کشور در رابطه با موضوع پول‌های کثیفی که در عرصه سینما ورود کرده و نام برخی افراد مرتبط با آن در پرونده بانک سرمایه مطرح شده و اینکه آیا دادستانی به این مسئله ورود خواهد کرد، گفت: اگر موضوع از نوع پولشویی باشد که به موجب قانون ممنوع است، قطعا باید کسانی که اطلاعاتی دارند به دادستانی گزارش دهند و دادستان مکلف است درخصوص برخورد با این نوع پولشویی‌ها طبق قانون عمل کند و افراد موثر در این موضوع را تحت تعقیب قرار دهد.
اگر مدارک رشوه توتال ارائه شود اقدام می‌کنیم
منتظری در پاسخ به اینکه که اخیرا در رابطه با قرارداد نفتی توتال شرکت رشوه‌دهنده در دادگاهی در فرانسه محکوم شده است، چرا هنوز به این پرونده در داخل کشور رسیدگی نشده است؟ اظهار داشت: ما هنوز ورود پیدا نکرده‌ایم ولی اصل پرونده مربوط به توتال مطرح شده است اما درخصوص اینکه به ما گزارش یا مدرکی ارائه شده باشد به ما چیزی ارائه نشده است. اگر مدرکی به ما ارائه شود بعد اقدام می‌کنیم.
 
 
 

رئیس‌قوه قضائیه:
«معیشت مردم» مرکز اصلی حملات دشمن است
رئیس‌قوه قضائیه گفت: دشمن به پیشبرد جنگ نرم و تلاش برای فروپاشی اقتصادی کشور روی آورده و مردم و مسئولان باید بیش از پیش در سد کردن راه دشمن، هوشیار باشند.
به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در نشست روسای کل دادگستری‌های سراسر کشور و دادستان‌های مراکز استان‌ها با بیان اینکه شکست آمریکایی‌ها در منطقه موجب هوشیاری بیشتر آنها شده است، اظهار داشت: امروز که اقتدار علمی، نظامی و فناوری ایران در صحنه های مختلف بروز و ظهور یافته، دشمن در دشمنی خود عازم‌تر و جازم‌تر شده و فهمیده که با سلاح ظاهر نمی‌تواند در مقابل ایران بایستد، بر همین مبنا به پیشبرد جنگ نرم و تلاش برای فروپاشی اقتصادی کشور روی آورده و بر همین اساس، مردم و مسئولان باید بیش از پیش در سد کردن راه دشمن، هوشیار باشند.آملی لاریجانی، «معیشت مردم» را مرکز و هدف اصلی حمله دشمن و به راه انداختن جنگ روانی دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد ناامیدی و یاس در مردم و تشدید فشارهای روحی و روانی، از مهم‌ترین ابزارهای دشمن در جنگ روانی علیه کشورمان است و بر همین اساس مسئولان، مسئولیت بسیار عظیمی بر عهده‌دارند.وی افزود: باید بدانیم که امروز هر خدمتی به مردم و نظام، نوعی جهاد است و با همین نگاه و عمل جهادی است که می‌توان فریب و توطئه دشمن را خنثی کرد.رئیس‌قوه قضائیه گفت: در سال‌های اخیر گزارش های خوبی از کمک روسای کل دادگستری‌ها به کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی واصل شده اما تاکید مجدد دارم که با جلسات مستمری که با مسئولان اجرایی برگزار می‌شود، روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌ها اجازه ندهند هیچ کارخانه یا واحد تولیدی تعطیل شود و کارگران بیکار شوند.
برخورد اصولی با مفاسد اقتصادی، اعتمادزا و اطمینان بخش است
آملی لاریجانی با‌اشاره به موضوع مهم مبارزه با مفاسد اقتصادی و تلاش‌های دستگاه قضایی در این زمینه،ادامه داد: برخورد با مفاسد باید توام با موازین قانونی و شرعی باشد و تندروی بی معنا اثر معکوس دارد.
وی، برخوردهای اصولی را «اعتمادزا» و «اطمینان بخش» توصیف کرد و افزود: برخی معتقدند این برخوردها موجب فرار سرمایه می‌شود در حالیکه ما معتقدیم اگر برخورد با مفاسد بر اساس موازین باشد، نه تنها سرمایه‌ها فرار نمی‌کنند بلکه اتفاقا صاحبان سرمایه از بی نظمی، بی‌قانونی و رانت‌ها نجات پیدا می‌کنند.
وضع گرانی‌ها غیرعادی است
رئیس‌قوه قضائیه با تاکید بر ضرورت برخورد مدبرانه با گرانفروشی‌ها و احتکار از باب حقوق عامه، به بخشنامه دادستانی کل کشور که به تازگی به دادستان‌های سراسر کشور ابلاغ شده است‌اشاره کرد و گفت: این دستورالعمل برای ایجاد هماهنگی بیشتر میان دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی صادر شده است. در حال حاضر، وضع گرانی‌ها غیرعادی است و دشمن از این نقطه نیز فشار وارد می‌کند. تحمل قشری که درآمدش ثابت است، حدی دارد. مردم انقلاب خود را دوست دارند اما ما هم باید توجه کنیم که واقعا یک کارگر با این حقوق و قیمت‌هایی که در بازار است چگونه باید زندگی کند؟
به زودی در چهل سالگی انقلاب اسلامی عفو گسترده‌ای اعلام می‌شود
آملی لاریجانی با تأکید بر لزوم حبس زدایی و در نظر گرفتن مجازات‌های جایگزین حبس، اظهارداشت: باید این باور در همه ما نهادینه شود که افزایش زندانی به نفع کشور نیست. البته در اینجا یک خبر خوش هم بدهم و آن اینکه طی عرایضی که خدمت مقام معظم رهبری داشتیم، بنا شد در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی معیار عفوی گسترده‌تر از گذشته داشته باشیم که این موضوع در حال بررسی است. ان شاءالله تعداد قابل توجهی از زندانیان، مورد عفو قرار خواهند گرفت. البته آن استثناهایی که در عفوهای دیگر وجود دارد برای این عفو جدید نیز مطرح می‌شود اما تلاش ما این است که با انجام بررسی‌های دقیق، تعداد بیشتری مشمول شرایط شوند و با توجه به موافقت رهبر معظم انقلاب با اصل موضوع، به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.