به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,943
بازدید دیروز: 2,123
بازدید هفته: 10,130
بازدید ماه: 15,920
بازدید کل: 23,504,292
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۰۹ فروردین ۱٤۰۳
Thursday , 28 March 2024
الخميس ، ۱۸ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۵ - حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان: مسئول معتقد به نصرت الهی با دشمن مذاکره نمی‌کند ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان:
مسئول معتقد به نصرت الهی با دشمن مذاکره نمی‌کند
 
۱۳۹۷/۱۱/۱۴
محقق و پژوهشگر دینی گفت: اگر سیاسیون کشور اعتقاد به نصرت الهی داشتند، هرگز به سمت مذاکره با دشمن نمی‌رفتند و‌ مردم را هم فریب نمی‌دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در پنجمین نشست گفتمانی عصر انقلاب اسلامی که به همت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، درخصوص آینده انقلاب اسلامی براساس سنت الهی به ایراد سخن پرداخت. به گزارش رسا، وی با بیان اینکه سنت الهی بر زندگی فردی و بر زندگی اجتماعی بشر حاکم است، گفت: سنت‌های الهی زندگی ما را احاطه کرده است، ما در عین اینکه مختار هستیم اما مجبور و آزاد مطلق نیستیم و اگر به این موضوع توجه داشته باشیم حساب کار دست ما آمده و از مقام ربوبی خوف می‌کنیم. محقق و پژوهشگر دینی با بیان اینکه براساس سنت الهی قیام به حق ماندگار می‌شود، بیان داشت: قیام به حق قیامی است که امام و امتی پیرو داشته باشد و اگر شاکله ارتباط بین امام و امت صورت بگیرد، این قیام دیگر افول ندارد. حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان به توجه بنیانگذار انقلاب به سنت‌های الهی‌اشاره و ابراز داشت: امام خمینی(ره) براساس سنت‌های الهی می‌گفت که این انقلاب پیروز می‌شود و تا قیام حضرت مهدی(عج) ادامه دارد.
وی با بیان اینکه اصل و اساس انقلاب اسلامی ایران، شکل گیری ارتباط بین امام و امت است، تصریح کرد: چون این ارتباط بین امام و امت در انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته است و البته این رابطه باید تکامل یابد بنابراین براساس سنت الهی انقلاب به حق بوده و به پیروزی می‌رسد. محقق و پژوهشگر دینی خاطرنشان کرد: اکنون امت،‌اشاره‌های رهبر را تأسی می‌کنند بنابراین انقلاب اسلامی تا قیام منجی بشریت بر اساس سنت الهی پایدار می‌ماند.
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمانده مطلق و قوی‌ترین نیروی فرا منطقه‌ای در جهان است، اظهار داشت: انقلاب ما امروز قابل مقایسه با اول انقلاب نیست، امروز دارای قدرت بیشتر و رابطه قوی‌تر بین امام و امت هستیم چرا که وقتی بنی صدر در دانشگاه تهران سخنرانی و در روز عاشورا کف و سوت زده شد، امام خمینی(ره) سخنرانی کرده و این عمل را نکوهش کردند اما کسی آن روز به خیابان نیامد ولی وقتی در سال 88 و در روز عاشورا به دین توهین شد، رهبری سخنرانی نکرد و میلیون‌ها نفر بدون هماهنگی شورای انقلاب و به صورت خودجوش در 9 دی به خیابان آمدند که نشان از این ارتباط و بیداری امت دارد. وی گفت: در اول انقلاب که خیلی از مسائل از جمله جنایت‌های آمریکا برای مردم روشن نبود، ببینید ما چقدر جلو رفته ایم. حال در آینده‌ای که بسیاری از حق‌ها اثبات شده به کجا خواهیم رسید. محقق و پژوهشگر دینی خاطرنشان کرد: اگر سیاسیون کشور اعتقاد به نصرت الهی داشتند، هرگز به سمت مذاکره نمی‌رفتند و‌ مردم را هم فریب نمی‌دادند، چرا به سمت کسی می‌روید که نمی‌تواند به شما کمک کند؟ محقق و پژوهشگر دینی با گلایه از اینکه ما ادبیات فتح و‌ پیروزی نداریم، گفت: ما در نوار پیروزی هستم و دیگر نباید عبارت دفاع از انقلاب را به کار ببریم بلکه ما مهاجم هستیم و باید استکبار را از بین ببریم.