به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 13,891
بازدید دیروز: 23,157
بازدید هفته: 121,390
بازدید ماه: 168,577
بازدید کل: 23,656,979
افراد آنلاین: 111
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۳۱ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 19 April 2024
الجمعة ، ۱۰ شوّال ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۵۱ - یک شهید و هشت مجروح در حمله تروریستی به کاروان زائران ایرانی در سامراء ۱۳۹۷/۱۱/۱۵

یک شهید و هشت مجروح در حمله تروریستی

به کاروان زائران ایرانی در سامراء 

    ۱۳۹۷/۱۱/۱۵

Image result for ‫یک شهید و هشت مجروح در حمله تروریستی  به کاروان زائران ایرانی در سامراء‬‎
اتوبوس حامل زائران آزاد ایرانی در نزدیکی امامزاده سید محمد شهر بلد در نزدیکی سامرا مورد حمله تروریستی و رگبار قرار گرفت. طی این حادثه یک زائر زن ایرانی شهید و 8 نفر مجروح شدند.

در تیراندازی افراد مسلح به کاروان زائران آزاد ایرانی در جنوب سامرا در استان صلاح الدین عراق، یک زائر زن ایرانی شهید شد و ۸ تن از زائران زن ایرانی و راننده عراقی زخمی شدند.
این کاروان متعلق به دشت مغان در استان اردبیل بود که یکشنبه شب حدود ساعت ۱۹ بعد از نماز مغرب و عشاء مورد تعرض تروریست‌ها قرار گرفت.
براساس گزارش مهر؛ این حادثه در نزدیکی مرقد مطهر سید محمد(ع) رخ داد و راننده زائران برای زود رسیدن مسیر جدیدی بر خلاف مسیر همیشگی انتخاب کرده بود. تیراندازی از داخل نیزارهای حاشیه جاده انجام شده است.این مسیر میانبر تامین امنیت نشده و نیروهای عراقی از انحراف اتوبوس به آن مسیر مطلع نبودند.
اسامی مجروحان به این شرح است: حجت بهروزی، مریم بهروزی، ابراهیم بیدار، اطلس شهباز زاده، سیران گل سبلانی، نارنج فرزانه، ستاره عمرانی، صدیقه قبادی و اکرم عمرانی.
به گزارش تسنیم، مرتضی آقایی، مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت درباره این حادثه تروریستی، گفت: اتوبوس حامل زائران در نزدیکی امامزاده سید محمد شهر بلد در نزدیکی سامرا مورد حمله تروریستی و رگبار قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه این گروه از زائران متعلق به شهرستان گرمی و پارس‌آباد مغان استان اردبیل بوده‌اند، اظهار داشت: متأسفانه این زائران ایرانی با کاروان‌های تحت پوشش سازمان حج و زیارت سفر نکرده بودند؛ از این رو مؤکداً از مشتاقان سفر به عتبات عالیات درخواست می‌کنیم برای تشرف و ثبت نام به دفاتر مجاز تحت پوشش سازمان حج و زیارت که از پوشش‌های امنیتی، بیمه‌ای و درمانی برخوردار هستند مراجعه کنند. آقایی خاطرنشان کرد: کاروان‌های تحت پوشش سازمان در طول سفر از مسیرهای ایمن و دارای امنیت تردد می‌کنند و این مهم به‌همراه پوشش‌های امنیتی و بیمه‌ای در سفر به عتبات عالیات مؤثر است.

Image result for ‫گل لاله‬‎