به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 890
بازدید دیروز: 7,668
بازدید هفته: 8,558
بازدید ماه: 29,528
بازدید کل: 23,691,350
افراد آنلاین: 13
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۰۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 28 April 2024
الأحد ، ۱۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
25/ 20 - بازخوانی اعترافات برخی آشوبگران فتنه هشتادوهشت - رهبری باید عقب‌نشینی می‌کرد ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
بازخوانی اعترافات برخی آشوبگران فتنه هشتادوهشت - 25

رهبری باید عقب‌نشینی می‌کرد  

Image result for ‫جهانبخش خانجاني‬‎Image result for ‫آشوبگران فتنه هشتادوهشت‬‎


  ج: من هيچ‌گونه اظهارنظري درخصوص تقلب در انتخابات نگفته‌ام و ساير اظهاراتِ ايشان کذب محض است. درخصوص اظهارات آقاي بهمن احمدي ‌امويي قبلاً توضيح داده‌ام که مسئوليت سايت با ايشان بوده و فقط متني را که آقاي آرياشکوه به من داده به ايشان دادم و ساير مطالب سايت را خودِ ايشان تهيه کرده‌اند. (ص 819)
س: اظهارات خانم روشنک سياسي قرائت شد چه مي‌گويي؟
ج: متأسفانه تمام اظهارات ايشان کذب محض است و من هيچ‌کدام از موارد را تأييد نمي‌کنم. (ص 820)
دادگاه: از وکيل محترم خواسته مي‌شود دفاعيات خود را بيان کند.
ج: دفاعيات به‌صورت کامل در لايحه‌ تقديمي ارائه گرديد. به‌عنوان آخرين دفاع توجه رياست محترم دادگاه را به صداقت موکل در طول بازجويي و جانبازي چهل درصدي وي و وضعيت جسمي ايشان و همچنين اعمال و رفتار وي که کلاً قبل از برگزاري انتخابات و به‌عنوان معاون تبليغات ستاد بوده جلب مي‌نمايم. ملاحظه مي‌فرماييد عناصر مادي و به‌خصوص معنوي هيچ‌يک از جرايم موضوع کيفرخواست در اقدامات موکل موجود نبوده است. مشارٌاليه از وفاداران نظام بوده و سلامت خود را فداي نظام کرده و هيچ‌گونه فعاليت تبليغي عليه نظام نداشته. در پرونده هيچ دليلي مبني بر توهين به نهادها و ارگان‌ها يا افراد ارائه نگرديده و با هيچ‌کس براي اقدام عليه امنيت تباني ننموده [است]. صرفاً اطلاعيه‌اي که از طرف پرسنل وزارت کشور ارائه گرديده و آن هم قبلِ برگزاري انتخابات بوده به‌مسئول سايت داده که چنين اقدامي نمي‌تواند عنصر مادي جرم تباني براي اقدام عليه امنيت باشد؛ لذا تقاضاي رسيدگي و صدور حکم برائت موکل را دارم. (ص 820 پرونده)
س: آقاي خانجاني اتهامات مجدداً تفهيم و قرائت شد، آخرين دفاعت را بگو؟
ج: دفاعياتم به‌شرح ارائه‌شده در لايحه‌ وکيل مي‌باشد و اتهامات را قبول ندارم و در هيچ اقدامي عليه امنيت کشور شرکت نداشتم، چرا که سلامتم را براي حفظ امنيت کشور و نظام داده‌ام و هرچه دارم از نظام اسلامي است. تقاضاي صدور حکم برائت را دارم. (ص 820 پرونده)
ب) رأي دادگاه
بسم‌الله الرحمن الرحيم
شعبه‌ي 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران براساس ابلاغ شماره‌ 9000/19232/100 مورخ 10/4/88 رياست محترم قوه‌ي قضائيه و مستنداً به ماده‌ 212 قانون آيين دادرسي کيفري در مورخه‌ 3/11/88 جهت رسيدگي به پرونده‌ کلاسه‌ 15086/88/ط‌د اتهامي آقاي جهانبخش خانجاني فرزند قربانعلي تشکيل است با عنايت به تحقيقات به‌عمل آمده و اخذ آخرين دفاع از متهم و ملاحظه‌ لايحه‌ دفاعيه‌ وکيل، ختم دادرسي را اعلام و با استعانت از خداوند متعال به‌شرح ذيل مبادرت به صدور رأي مي‌نمايد:
«رأي دادگاه»
درخصوص اتهام آقاي جهانبخش خانجاني فرزند قربانعلي، به شماره شناسنامه‌ 986، صادره از رودسر، متولد 1345، فاقد سوءسابقه، متأهل، کارمند وزارت کشور، بازداشت موقت از 24/3/88، حسب کيفرخواست صادره داير بر:
1. اجتماع و تباني به قصد ارتکاب به جرم عليه امنيت کشور (به‌صورت سازمان­‌يافته، با انتشار اخبار و اعلاميه‌ مجعول و با القاء شبهه‌ تقلب در انتخابات و تحريک هواداران به اغتشاش).
2. فعاليت تبليغي عليه نظام جمهوري اسلامي ايران (از طريق مصاحبه‌هاي متعدد با سايت‌ها و خبرگزاري‌هاي مختلف).
3. تشويش اذهان عمومي از طريق نشر اکاذيب (با انتشار اخبار و گزارش‌هاي خلاف واقع در سايت خرداد نو).
4. توهين به برخي از مسئولين نظام.
نامبرده دبير شوراي سياست­گذاري حزب کارگزاران مي‌باشد و در انتخابات دهمين دوره‌ رياست‌جمهوري، معاون تبليغات و اطلاع‌رساني ستاد احدي از کانديداها بوده است و با توجه به اينکه بعضي از نامزدهاي انتخابات به‌دلايل واهي و به بهانه‌ تقلب، نتيجه‌ انتخابات را نپذيرفتند، اين امر مستمسکي به‌دست بعضي از احزاب و گروه‌هاي مخالف نظام داد تا اقداماتي عليه نظام مرتکب شوند، فلذا شايعه‌ تقلب در انتخابات را در سطح گسترده‌اي مطرح و از اين طريق به تحريک مردم و شرکت آنان در تجمعات غيرقانوني دامن زدند که متهم موصوف نيز با شرکت در جلسات مختلف و با راه‌اندازي سايت خرداد نو و انتشار اخبار و اعلاميه‌ مجعول به‌ويژه اعلاميه‌هايي با عناوين «هشدار کارکنان وزارت کشور نسبت به دستکاري در آراي مردم» و «آمادگي اطلاعاتي و امنيتي وزارت کشور براي تغيير آراي مردم» و در مصاحبه‌هاي مختلف با القاء شبهه‌ي تقلب در انتخابات و تحريک هواداران به اغتشاش و انتشار گزارش‌هاي خلاف واقع در سايت خرداد نو به قصد اجتماع و تباني جهت اقدام عليه امنيت کشور فعاليت گسترده‌اي را آغاز کرده است که پس از دستگيري در تحقيقات به‌عمل آمده اقرار نموده که:
1- سايت خرداد نو را با مسئوليت آقاي احمدي ‌امويي راه‌اندازي کردم که تحليل‌هاي سياسي، اقتصادي و اخبار مراسم‌ها را در آن قرار مي‌داديم و در روزهاي آخر ما يک ويژه‌نامه با نام «ديکتاتوري دروغ»‌ تهيه و توزيع کرديم.
2- اين فضا در ستادهاي اصلاح‌طلبان وجود داشت که هر جريان غير از جريان آقاي احمدي‌نژاد بر سر کار بيايد، نوعي تأثيرگذاري در تصميم‌گيري‌هاي کليت حاکميت را دربر خواهد داشت، يعني احزاب راديکال اعتقادشان اين بود که پيروزي طيف اصلاح‌طلب سبب مي‌شود که رهبري نرمش بيشتري نشان دهد و از مواضع خود عقب‌نشيني کند.
3- راهپيمايي انقلاب تا آزادي اگرچه به‌ظاهر يک کار تبليغاتي بود ولي مانور قدرت هم بود و به‌نوعي هم ادعا مي‌کردند که توانسته‌اند به نظام ضرب شستي نشان بدهند.