به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,974
بازدید دیروز: 7,668
بازدید هفته: 11,642
بازدید ماه: 32,612
بازدید کل: 23,694,434
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۰۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 28 April 2024
الأحد ، ۱۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
27/ 20 - بازخوانی اعترافات برخی آشوبگران فتنه هشتادوهشت - موسوی مشتاق مانور قدرت علیه نظام بود ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
بازخوانی اعترافات برخی آشوبگران فتنه هشتادوهشت - 27

موسوی مشتاق مانور قدرت علیه نظام بود

Image result for ‫میر حسین موسوی و تحربک به تجمع  ‬‎
 

   از طرف ديگر آقاي بهمن احمدي ‌امويي به‌شرح منعکس در صفحات 263 تا 265 جلد اول پرونده بيان کرده‌است: «جهانبخش خانجاني معاون اطلاع‌رساني و تبليغات ستاد استان تهران ميرحسين موسوي بودند و من به‌عنوان سردبير سايت خرداد نو و مسئول اتاق خبر، نيز با ايشان کار مي‌کردم. درخصوص هشدار کارکنان وزارت کشور نسبت به دست‌کاري در آراء مردم، که به‌صورت يک گزارش خبري آمده بود، يک روز ـ که تاريخ دقيق آن را فراموش کرده‌ام ـ آقاي خانجاني توسط منشي‌شان مرا به اتاق خود خواستند، در آنجا يکي دو نفر ديگر هم نشسته بودند. با من درگوشي صحبت کرد و گفت اين متن را بگير و تبديل به خبر و گزارش خبري کنيد و پس از انتشار آن را به من برگردانيد... من هم بدون اينکه آن را با کسي در ميان بگذارم، خبر و گزارش را تهيه کرده و پس از انتشار آن را در اختيار آقاي خانجاني قرار دادم... اسامي کساني هم که اين نامه را نوشته‌اند، وجود نداشت... و تعدادي از رسانه‌ها و سايت‌هاي خبري نيز از اين گزارش خبري ما استفاده کرده و تمام آن يا بخشي از آن را نقل کردند... پس از اين نامه احتمالاً سه‌شنبه يا چهارشنبه پيش از انتخابات 22 خرداد، آقاي خانجاني من را در دفتر کارشان در طبقه‌ي دوم ساختمان ستاد در خيابان نوربخش ديدند و يک نامه‌ ديگر دادند که در آن چيدمان اتاق تجميع آراء و همچنين مرکز اطلاعات و آمار واقع در وزارت کشور و احتمال تقلب در آن را مورد بررسي قرار داده بود. وي از من خواست که اين نامه را هم تبديل به گزارش خبري کنم که همانند روال گذشته اين کار انجام شد».
ـ متهم (آقاي جهانبخش خانجاني) در صفحه‌ 275 پرونده نيز صراحتاً به انتشار برخي از شايعات و اخبار غيرمستند ـ که در القاء شبهه‌ تقلب در انتخابات مؤثر بوده است ‌ـ اقرار نموده است.
مشاراليه در صفحات 288 تا 293 پرونده به تفصيل اقرار و اعتراف نموده است که اعلاميه‌ مجعول کارکنان وزارت کشور درخصوص دستکاري در آراء مردم را از شخصي به نام آريا شکوه‌ـ که از پرسنل وزارت کشور مي‌باشدـ دريافت نموده است و با علم و اطلاع از اين که اين اعلاميه صرفاً نوشته خود آقاي آرياشکوه است و هيچ‌يک از کارکنان وزارت کشور آن را امضاء نکرده‌اند و مضافاً ادعاهاي مذکور در آن فاقد مدرک و مستند معتبر مي‌باشد، اقدام به انتشار آن از طريق سايت خرداد نوـ که تحت مديريت خودش بوده‌ـ نموده است.
ـ‌آقاي خانجاني در مصاحبه‌ مورخ 22/3/88 ساعت حدود 9 صبح، تأکيد کرده است: «اگر اتفاق خارق‌العاده رُخ ندهد و سير قانوني انتخابات مخدوش نشود، ميرحسين موسوي در مرحله‌ي اول انتخابات به پيروزي مي‌رسد» يعني اينکه در صورت عدم پيروزي قطعاً تقلب صورت پذيرفته است. و امثال اين مصاحبه‌ها و مطالب مطروحه از جانب وي و برخي از فعالان سياسي هم طيف ايشان، موجبات تجمعات غيرقانوني و اغتشاشاتِ پس از اعلام نتايج انتخابات را فراهم آورده است. نامبرده در اين ارتباط اظهار کرده: «...غرض خاصي نداشتم و به‌نظرم اشتباه کردم که اين جمله را گفتم و شايد آن لحظه متوجه نبودم که اين جمله بار منفي دارد». (ص 334)
ـ متهم در بازجويي مورخ 8/5/88، اقرار کرده است که در مصاحبه‌ خودش با سايت «موج سبز» به تاريخ 22/2/88 غفلتاً و تحت تأثير هيجانات سياسي، مرتکب القاء شبهه‌ تقلب در انتخابات شده‌است. (ص 411)
متهم در ادامه اظهار مي‌دارد:
«راهپيمايي انقلاب تا آزادي اگرچه به‌ظاهر يک کار تبليغاتي بود ولي يک مانور قدرت هم بود و به‌نوعي هم ادعا مي‌کردند که توانسته‌اند به نظام ضرب شستي نشان بدهند و متأسفانه اشتباه ما هم همين جا بود که انتخابات براي تقويت نظام است و حفظ نظام، نه ضرب شست نشان‌دادن به نظام». (صفحه 443 پرونده).
ـ آقاي خانجاني در ادامه‌ مطالب فوق‌ ـ با ذکر نکات تأمل‌برانگيزي‌ ـ اظهار کرده است: «موضوع زنجيره‌ سبز هم که توسط ستاد قيطريه ساماندهي شده بود، تحت همين عنوان بود [= يعني در راستاي قدرت‌نمايي و نشان‌دادن ضرب شست به نظام] ستاد مرکزي و خودِ آقاي فاتح و آقاي موسوي خيلي از اين کار استقبال کردند و آن را هم در همين خصوص ارزيابي کردند [يعني همان مانور قدرت در تقابل با نظام] آن‌هم به ظاهر کاري فريبنده بود ولي باطنش خيري نداشت».
ـ آقاي بهمن احمدی ‌امويي در صفحات 481 و 482 پرونده، درخصوص فعاليت در سايت خرداد نو ـ تحت امر و مديريت آقاي خانجاني‌ ـ اظهار کرده است: «من مسئوليت تمام مطالب منتشر شده در سايت را به‌عنوان سردبير مي‌پذيرم، اما مطالبي که با عنوان وضعيت وزارت کشور، بيانيه‌ کارکنان آن وزارتخانه و در مورد ستاد انتخابات وزارت کشور بود را از آقاي خانجاني دريافت کردم تا در سايت بگذارم. من اين دو مطلب را مستقيماً از خودِ آقاي خانجاني دريافت کردم و حتي منشي ايشان هم اين کار را نکرده بلکه به من مستقيماً داده شده و از من خواستند کسي نبيند[!] و پس از کار کردن در سايت و انتشار به خودِ ايشان تحويل دهم، من هم همين کار را کردم».
آقاي خانجاني در صفحه‌ 482 پرونده، اظهارات آقاي احمدي ‌امويي را تأييد کرده است.
ـ در مورخه‌ 24/5/88 آقاي اردشير آرياشکوه درخصوص مطالب فوق اظهار داشته است: «پيشنهاد اوليه‌ تهيه‌ چنين متني [گزارش درخصوص آمادگي اطلاعاتي و امنيتي وزارت کشور براي تغيير در آراء مردم‌ ـ و اعلاميه و هشدار کارکنان وزارت نسبت به دست‌کاري آراء] توسط آقاي خانجاني به اينجانب داده شد. اوايل خردادماه در ساختمان مشاوران وزير، گفت که متني درخصوص شخص وزير و ستاد انتخابات و کارکنان تهيه کن که نشان دهد قصد تقلب و نارسايي در انتخابات را دارند و اينجانب تهيه کردم و آقايان خانجاني و صبوري هم به متن مطالبي را اضافه و هم ويراستاري نمودند و تيترها را نيز آقاي خانجاني انتخاب کرده‌است».