به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 17,130
بازدید دیروز: 22,691
بازدید هفته: 101,472
بازدید ماه: 148,701
بازدید کل: 23,637,062
افراد آنلاین: 80
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۳۰ فروردین ۱٤۰۳
Thursday , 18 April 2024
الخميس ، ۹ شوّال ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۲۶ - آیت‌الله نوری همدانی: نخبگان علمی با مطالعه بیانیه «گام دوم» در تشریح و عملی کردن آن تلاش کنند ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
آیت‌الله نوری همدانی:
نخبگان علمی با مطالعه بیانیه «گام دوم»
 
در تشریح و عملی کردن آن تلاش کنند 
 
  ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
 
 
آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه «بیانیه گام دوم چراغ راه انقلاب است» تصریح کرد: نخبگان علمی‌ای در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها داریم که با مطالعه دقیق این منشور و طرح آن در مجامع و مباحث علمی در تشریح این منشور و عملی کردن آن گام بردارند.
آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید طی بیانیه‌ای از بیانیه راهبردی و جامع گام دوم توسط رهبر معظم انقلاب حمایت کرد و آن را چراغ راه انقلاب دانست.
این مرجع تقلید در بیانیه خود تأکید کرده است: در آغاز پنجمین دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که به رهبری زعیم عالیقدر و مرجع اعلای شیعیان یعنی حضرت امام خمینی(ره) به وقوع پیوست و به عنوان یک معجزه در قرن اخیر محسوب گردید و شاید بتوان گفت اساسی‌ترین حکومت که آرزوی همه انبیاء و ائمه معصومین علیهم‌السلام بوده است قرار گرفته‌ایم؛ که به همین مناسبت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حفظه‌الله در منشوری بسیار ارزشمند و پر محتوا که با فکر و درایت خود تنظیم نمودند و چراغ راهی را فراراه همه ملت ایران بخصوص جوانان عزیز قرار دادند.
وی ادامه داده است: در این بیانیه ارزشمند ابعاد و احتیاجات آینده اقتصادی، سیاسی، علمی، فرهنگی، و مذهبی کشور مورد عنایت قرار گرفته‌است که هریک از این مسائل نیازمند به ساعت‌ها کار علمی از سوی نخبگان و متخصصان می‌باشد.
محورهای بیانیه گام دوم
آیت‌الله نوری همدانی در ادامه محورهای بیانیه گام دوم را برشمرده و تصریح کرده است: توصیه‌های ارزشمندی که در هفت عنوان علمی پژوهشی، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی اسلامی عنوان شده‌است جای کار فراوان دارد.
وی ادامه داده است: امروز بعد از گذشت چهل سال پیروزی انقلاب و مقاومت مردم ایران در مقابله با همه تحریم‌ها و تهدیدها و تجاوزها، ملت عزیز، مقتدرانه راه خود را ادامه می‌دهد و چشم این آرزوی دشمنان را برای از بین بردن این انقلاب کور نموده‌است. مردم بزرگ ایران با قدرت، تحت رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری که در این قریب به سی سال با مدیریت عالی، کشور را اداره نموده‌اند، مسیر خود را طی نموده تا سرانجام این انقلاب به ظهور مولایمان حضرت بقیه‌الله الاعظم امام عصر ارواحنا فدا برسد.
آیت‌الله نوری همدانی در این بیانیه تأکید کرده است: در پایان توصیه‌ای به نخبگان علمی در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها دارم که با مطالعه دقیق این منشور و طرح آن در مجامع و مباحثات علمی در تشریح این منشور و عملی کردن آن گام بردارند و آحاد ملت ایران خصوصا جوانان را با نکات ارزشمندی که ذکر شد آشنا کنند؛ و رسانه ملی و اصحاب جرائد در نشر و شرح آن توسط کارشناسان خبره و اهل فن کوشا باشند که هر بند این منشور نیازمند اقدامات عملی می‌باشد و در دسترس همگان در سطوح مختلف جامعه قرار گیرد.