به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,854
بازدید دیروز: 6,207
بازدید هفته: 21,709
بازدید ماه: 42,679
بازدید کل: 23,704,499
افراد آنلاین: 14
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۱۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 30 April 2024
الثلاثاء ، ۲۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۱۵ - سه سال پس از شهادت در سوریه: تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم حمید محمدرضایی در قزوین ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
سه سال پس از شهادت در سوریه:
 
تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم
 
حمید محمدرضایی در قزوین
 
  ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
 
Image result for ‫تشییع پیکر مطهر ۲ شهید مدافع حرم حمید محمدرضایی و شهید محمد قنبریان در قزوین و سمنان‬‎
 
خانواده شهید مدافع حرم سردار «حمید محمدرضایی» و بسیجی شهید مدافع حرم «میثم نظری» دیروز پس از چهار سال چشم انتظاری در معراج شهدای تهران به دیدار شهیدانشان رفتند.

به گزارش خبرنگار کیهان، معراج شهدای تهران صبح دیروز باز هم شاهد وصال یک شهید تازه تفحص شده با خانواده چشم انتظارش بود. این شهید هرچند دلاورمردی از دوران پر افتخار دفاع مقدس بود، اما پیکرش پس از چهار سال از حریم حرم حضرت زینب(س) بازگشته بود.
در مراسم دیروز پدر و مادر و همسر و فرزندان این شهید با‌اشک چشم خود به استقبال شهیدشان آمده بودند.  
شهید مدافع حرم سردار حاج حمید محمدرضایی متولد 1350 در منطقه شال قزوین بود و در سال ١٣۶۴ به جبهه اعزام شد. وی در سال ١٣۶۶ به عضویت سپاه پاسداران در آمد و در همین سال در عملیات والفجر ۱۰ در آزادسازی شهر حلبچه عراق و سال ١٣۶٧ در عملیات بیت المقدس ۶ در منطقه سلیمانیه عراق شرکت و به مقام جانبازی نائل آمد.
سردار شهید محمدرضایی در سال ١٣۶٩ ازدواج نمود که ثمره آن یک دختر و دو پسر است.
این شهید سرافراز در آخرین مسئولیت خود که معاون عملیات تیپ ٨٢ صاحب الامر قزوین بود با فرماندهی عملیات مقابله با گروهک تروریستی غرب کشور (پژاک) در سال ۱۳۹۰ در پاکسازی آن منطقه از لوث وجود آنان نقش ویژه‌ای داشت.
شهید محمدرضایی اولین بار در سال ۱۳۹۱ و دومین بار، اردیبهشت سال ۱۳۹۴ به منطقه سخنه در ۷۰ کیلومتری تدمر سوریه به عنوان مستشار نظامی اعزام شد که در تاریخ ۲۴ اردیبهشت همان سال، آن منطقه توسط گروهک داعش‌اشغال شد و شهید سردار حمید محمدرضایی در آن منطقه مفقودالاثر شد.
در نهایت با پیگیری‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه سپاه قدس، پیکر مطهر شهید به همراه چهار شهید مدافع حرم ایرانی دیگر کشف و از طریق ازمایش
«D.N.A» شناسایی و به کشور بازگردانده شد.
مراسم تشییع و تدفین شهید محمدرضایی در استان قزوین برگزار خواهد شد.
گفتنی است، شهید علی محمدرضایی برادر شهید سردار حمید محمدرضایی نیز سال ١٣۶٥ در عملیات کربلا ۵ به شهادت رسیده است و پیکر وی نیز سال گذشته پس از 31 سال به آغوش خانواده بازگشته بود.

پیکر مطهر شهیدان حمید محمدرضایی و شهید محمد قنبریان از رزمندگان مدافع حرم که در جریان نبرد با تکفیری‌های سوریه به درجه رفیع شهادت نایل آمده بودند، دیروز (سه‌شنبه) در قزوین و سمنان تشییع شدند.
به گزارش ایرنا، در مراسم تشییع سردار مدافع حرم شهید حمید محمدرضایی که از مقابل امامزاده اسماعیل(ع) شهر قزوین تشییع شد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین و جمعی از مسئولان و مردم مومن و همیشه در صحنه قزوین نیز حضور داشتند.
در این مراسم پیکر مطهر این سردار رشید اسلام پس از تشییع در امامزاده حسین(ع) و مزار شهدای قزوین به معراج شهدا منتقل شد.
پیکر شهید محمدرضایی سپس به مسجد امام حسن عسگری مینودر برای نماز مغرب و عشا منتقل شده و فردا بعد از استقبال مردم شهرهای اقبالیه و تاکستان در شهر زادگاه خود شال از توابع شهرستان بویین زهرا تشییع و به خاک سپرده می‌شود.
شهید محمدرضایی اولین شهدا مدافع حرم استان و معاون عملیاتی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین بود که برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) در قالب ماموریت مستشاری به سوریه اعزام شد.
وی در اردیبهشت ماه سال 94 در پی انجام عملیات مفقود شد و سرانجام پیکر مطهر این شهید بعد از سه سال به همراه چهار تن از شهدای دیگر مورد شناسایی قرار گرفت و به میهن اسلامی منتقل شد.

Image result for ‫گل لاله‬‎