به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 287
بازدید دیروز: 4,805
بازدید هفته: 10,136
بازدید ماه: 100,999
بازدید کل: 23,762,803
افراد آنلاین: 22
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۲٤ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 13 May 2024
الاثنين ، ۵ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
9 /21 - مروری بر کارنامه رجبعلی مزروعی، از فراریان فتنه 88 - انتخابات زمانی خوب است که به مذاق اصلاح‌طلبان ۱۳۹۸/۰۱/۲۰

مروری بر کارنامه رجبعلی مزروعی، از فراریان فتنه 88 - 9

انتخابات زمانی خوب است که به مذاق اصلاح‌طلبان خوش بیاید!

Image result for ‫رجبعلی مزروعی‬‎

تایید و تکذیب دوره‌ای صحت انتخابات توسط مزروعی و دوستان وی مسبوق به سابقه است. وی در انتخابات مجلس ششم برای تایید صحت انتخابات به جملات امام خمینی متوسل شد اما از پذیرش رای مردم در سال 88 سرباز زده همچنین مزروعی در سال92 و با پیروزی «حسن روحانی» دوباره صحت انتخابات را تایید کرد. امری که نشان می‌دهد انتخابات تا زمانی خوب است که مطابق میل اصلاح‌طلبان باشد.
رجبعلی مزروعی که در جریان فتنه 88 به صورت خانوادگی فعال بود، همان سال به صورت غیرقانونی از کشور متواری و در بلژیک پناهنده شد. دادگاه انقلاب اسلامی تهران در سال 91 و به صورت غیابی وی را به 18 ماه حبس محکوم کرده است.
بازخوانی مواضع طیف اصلاح‌طلب تندرو پس از انتخابات در ادوار مختلف، حاوی نکات ارزنده‌ای است. تورق صفحات تاریخ دهه‌های اخیر بیانگر این موضوع است که طیف اصلاح‌طلب رادیکال تنها زمانی که نامزدهای مورد حمایت‌شان رای بیاورد، ‌انتخابات را سالم می‌دانند. آنها از این ترفند همواره استفاده کرده‌اند و در عین حال آن را به جناح مقابل نسبت می‌دهند. مزروعی پس از انتخابات هفتم که به پیروزی خاتمی منجر شد، گفت:
«این کلام جاودانه امام که «میزان رای ملت است» باید همواره آویزه گوش فعالان سیاسی در همه گروه‌ها و جناح‌ها باشد و خدای نیاورد آن روز را که گروهی یا جناحی بواسطه رای نیاوردن از سوی مردم، به‌جای اصلاح و بازنگری در رفتار خود «جماعت مردم» را به فریب متهم سازد»
اینگونه مواضع پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۷۶ توسط اصلاح‌طلبان اتخاذ شد. چنانکه مزروعی با طرح این سؤال که «آیا رای مردم فقط وقتی امتیاز و ارزش دارد که به آقای ناطق و هم‌فکران ایشان داده شود؟» (57) به لزوم احترام به نتایج انتخابات اذعان دارد. البته این اذعان زمانی بود که نتیجه انتخابات موافق میل وی بوده است. پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۸۸ و شکست نامزد اصلاح‌طلب دوباره مخالفت با صحت انتخابات از سرگرفته شد و تا بدانجا پیش رفت که آن را «کودتای انتخاباتی» نامیدند. بر همین منوال این گروه با حمایت رسانه‌ها به تردید افکنی در سلامت انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم (۱۳۹۲) پرداختند. آن هم در شرایطی که این انتخابات هنوز برگزار نشده بود. لکن پیروزی «حسن روحانی» باعث شد تا دوباره انتخابات را صحیح و سالم بدانند. مزروعی در گفت‌وگویی به این نکته معترف می‌شود: «من غافلگیر شدم و تصور نمی‌کردم چنین موجی در جامعه راه بیفتد. البته غافلگیری دوم من از این بود که شمارش آرا به درستی انجام شد. من خیلی زود نسبت به غافلگیری‌ام از اتفاقی که افتاد اعتراف کردم» رجبعلی مزروعی که در جریان فتنه سال ۸۸، همراه تعدادی از اعضای خانواده خود به خارج از کشور متواری شده بود به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به رئیس‌جمهور وقت به ۱۸ ماه حبس و ۵ سال ممنوعیت از عضویت در احزاب، تشکل‌ها و فعالیت‌های رسانه‌ای و مطبوعاتی محکوم شد. این حکم توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب در مرداد ۱۳۹۱ صادر شد.