به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,198
بازدید دیروز: 3,419
بازدید هفته: 4,198
بازدید ماه: 121,987
بازدید کل: 24,430,868
افراد آنلاین: 15
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۳۱ شهریور ۱٤۰۳
Saturday , 21 September 2024
السبت ، ۱۸ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
457 - جلیلی در اجتماع بزرگ جوانان و فعالان فرهنگی چهارمحال و بختیاری: ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
جلیلی در اجتماع بزرگ جوانان و فعالان فرهنگی چهارمحال و بختیاری:
تحریم نفتی ایران عملا امکان‌پذیر نیست سر ترامپ نیز به سنگ می‌خورد
 
  ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
 
 
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: اوباما رسما در تلویزیون گفت که تحریم‌های ما بی‌اثر شده و نیازمند مذاکره هستیم و نهایتا در همان تحریم نفت، فروش ما به 1/5 میلیون بشکه رسید. سر ترامپ نیز به سنگ خواهد خورد و خواهد دانست که تحریم نفتی ایران عملا امکان‌پذیر نیست و ان‌شاءالله تبدیل به فرصت خواهد شد.
سعید جلیلی با حضور در اجتماع بزرگ جوانان و فعالان فرهنگی چهارمحال و بختیاری به ایراد سخنرانی پرداخت. وی اظهار داشت: یکی از ضرورت‌های امروز، گفت‌وگو میان نیروهایی با دغدغه‌های مشترک است. نیروهایی که در پی آن هستند تا انقلاب مسیر خود را به خوبی طی کند، نیازمند جلسات هم‌اندیشی و مباحثه پیرامون دغدغه مشترک خود هستند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص آینده‌نگری انقلاب اسلامی، بیان داشت: هنگامی که درخصوص آینده‌نگری صحبت می‌شود، برخی به پیشگویی روی می‌آورند اما باید توجه داشت که مسیر انقلاب را نمی‌توان با توهم و پیشگویی‌های متوهمانه پیش برد. به گزارش رجا، جلیلی گفت: آینده‌پژوهی نه براساس وهمیات بلکه براساس سنت‌های الهی باید پدید آید. البته این‌طور نیست که هرکس شعار سنن الهی را بر روی دست گرفت، پس او درباره آینده سخن صحیحی خواهد زد؛ عناصر واقعی، حقیقی و امکان سنجش عمل وجود دارد. برای مثال یک سنت الهی حیات طیبه است: «من عمل صالحا من ذکر او انثی و هو مومن فلنحیننه حیاه طیبه» و به این معناست که هرکس از زن و مرد، مومنانه، عمل صالح انجام دهد به حیات طیبه خواهد رسید. این سنت مولفه‌های واقعی نظیر ایمان و عمل صالح دارد که اگر به آن عمل شد، نتیجه مطلوب نیز به دست خواهد آمد.
عضو شورای راهبردی سیاست خارجی افزود: یک سنت الهی دیگر هم سنت استبدال است؛ به این معنی که اگر مومنان به وظیفه خود عمل نکنند، توفیق عمل به دیگری خواهد رسید: «فان تتولوا یستبدل قوما غیرکم». این سنت الهی است؛ فرقی میان مردم حجاز و ایران در خطاب آیه نیست. اگر قومی از فرصت استفاده نکند، آن فرصت و توفیق به دیگران خواهد رسید. این سنت‌های الهی که دارای مولفه‌های واقعی می‌باشد، عناصر آینده‌پژوهی برای ماست.
وی تاکید بر مسئولیت‌پذیری جوانان در گام دوم را از نکات مهم بیانیه رهبر انقلاب دانست و تصریح کرد: هرکس که دغدغه انقلاب دارد، باید سایه به سایه مسائل کشور را دنبال کند و به اندازه وسعش، نسبت خود را با موضوعات انقلاب اسلامی تعریف کرده به وظیفه‌اش عمل نماید؛ این همان گفتمانی است که ما از آن به «دولت سایه» تعبیر کردیم. نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با توضیح مولفه‌های سه‌گانه دولت سایه مبنی بر «تایید، تصحیح و تکمیل» خاطرنشان کرد: دولت سایه تشکیلات نیست، بلکه گفتمان است. اگر نیروهای انقلابی هر شهر فارغ از بازی‌های سیاسی رایج، به این گفتمان عمل کنند و به آن عینیت بخشند، آنگاه در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی قدم نهاده‌اند. جلیلی گفت: امروز کسانی که با ما در مقام دشمنی هستند، معترف به موفقیت‌های چهل‌ساله انقلاب اسلامی‌‌اند. در دنیا حدود 200 کشور وجود دارد اما مشاهده می‌کنید کشورهایی که آنها را ابرقدرت می‌نامند درگیر یک کشور به نام جمهوری اسلامی ایران شده‌اند. خب اگر ایران کشوری ضعیف و بدون دستاورد بود چرا باید ابرقدرت‌ها را به خود مشغول کند؟ دشمن به خوبی قدرت ملت ایران فهمیده است و تمام تلاش امروزش آن است که با تکثیر آن مواجهه کند.
وی اظهار داشت: نیروهای انقلابی پس از اردوهایی که برگزار می‌کنند، در پی اجرای عملیات‌های تمیز فرهنگی و سیاسی باشند تا مطالبه آتش به اختیار رهبری یا همان کار فرهنگی تمیز مبتنی بر اخلاق، تقوا و قانون را پاسخ دهند. تعریف این عملیات‌ها در اردوها شکل می‌گیرد. کار جبهه فرهنگی به این معناست که با تکثیر نفرات و البته معطل دیگران نماندن، آتش به اختیار عمل نموده و تاثیر خود را بگذارند. شیرینی حضور جوانان انقلابی در هر محله از شهرهای ایران باید در ذائقه مردم احساس شود. عضو شورای راهبردی سیاست خارجی خاطرنشان کرد: در قضیه تحریم فروش نفت، کسی‌ که خریدار است امروز می‌خواهد تحریم کند! در صورتی‌که او باید نگران تحریم ما باشد. او باید نگران آن باشد که مبادا ایران دیگر نفت را به صورت خام نفروشد و خود کشور از آن به بهترین شکل استفاده ببرد؛ پس این موضوع نشان می‌دهد نیازمند تغییر در سیاست‌های اقتصادی خود هستیم.
جلیلی افزود: ستاره خلیج ‌فارس که بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان است و به دست توانمند جوانان ایران ساخته شده، الگوی بسیار خوبی است تا بتوان با راه‌اندازی چندین پتروپالایشگاه در جنوب کشور در مدت زمان چندین ساله نه تنها مانع فروش نفت خام شویم، بلکه با فرآوری آن ایجاد ‌اشتغال و تحصیل ارز‌ نماییم. کار تحقیقاتی بر روی این پیشنهاد انجام شد و ما طی نامه‌ای به ریاست محترم جمهوری این طرح را ارائه دادیم. سال 92 -91 که تحریم‌ها اعمال شد، اوباما رسما در تلویزیون گفت که تحریم‌های ما بی‌اثر شده و نیازمند مذاکره هستیم و نهایتا در همان تحریم نفت فروش ما به 1/5 میلیون بشکه رسید. سر ترامپ نیز به سنگ خواهد خورد و خواهد دانست که تحریم نفتی ایران عملا امکان‌پذیر نیست و ان‌شاءالله تبدیل به فرصت خواهد شد.