به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 6,743
بازدید دیروز: 22,691
بازدید هفته: 91,085
بازدید ماه: 138,314
بازدید کل: 23,626,675
افراد آنلاین: 78
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۳۰ فروردین ۱٤۰۳
Thursday , 18 April 2024
الخميس ، ۹ شوّال ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۵۷ - شهادت مظلومانه امام جمعه کازرون در سحرگاه شب قدر،قاتل دستگیر شد ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
شهادت مظلومانه امام جمعه کازرون در سحرگاه شب قدر،قاتل دستگیر شد
 
   ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
Image result for ‫شهادت مظلومانه امام جمعه کازرون در سحرگاه شب قدر،قاتل دستگیر شد‬‎
«حجت‌الاسلام محمد خرسند» امام جمعه کازرون پس از برگزاری مراسم احیاء شب بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان، هنگام بازگشت مورد سوء قصد فردی قرار گرفت که در فرقه‌های ضاله عضویت دارد و به شهادت رسید؛ او جانباز دفاع مقدس و سه بار در آن سال‌ها مجروح شده بود.
اطلاعات اولیه حاکی از آن بود که ایشان در مقابل منزل خود با ضربات چاقو هدف قرار گرفته که بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید. معاون اجتماعی فرمانده ناجا در استان فارس با تأیید خبر فوق گفت: حجت‌الاسلام محمد خرسند ساعتی پیش (بامداد روز گذشته) توسط فردی مقابل درب منزل خود با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد، اما متأسفانه به دلیل عمق جراحت در ناحیه شکم، در بیمارستان کازرون جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.
این اتفاق پس از بازگشت امام‌جمعه کازرون از مراسم احیا و ساعت
۳ و نیم بامداد ۲۳ رمضان رخ داده است. معاون فرماندهی ناجای استان فارس، تاکید کرده بود که ضارب شناسایی‌ شده و مأموران در تلاش هستند تا وی را دستگیر کنند.
چند ساعت پس از حادثه معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان فارس با اعلام دستگیری قاتل امام‌جمعه شهرستان کازرون به خبرگزاری مهر گفت: با تلاش مأموران نیروی انتظامی قاتل امام‌جمعه کازرون صبح امروز (چهارشنبه) شناسایی و دستگیر شد.
«حمیدرضا ترقی» عضو حزب موتلفه می‌گوید که فرد ضارب از اعضای فرقه‌های ضاله بوده و هنگام زدن ضربات چاقو در راستای آموزه‌های فرقه خویش مدام شعار می‌داده است. دیگر آنکه دیروز فیلمی از ضارب منتشر شد که با پوشیدن لباس عربی سفید و بستن پارچه سبز به سر سوار بر اسبی در خیابان‌های کازرون مشغول تردد است.
«قاضی آسیابی» دادستان استان فارس در این ‌باره اظهار کرد: حسب اظهارات همراه امام‌جمعه کازرون، حجت‌الاسلام والمسلمین خرسند بعد از پیاده شدن از خودرو، قصد ورود به منزل خود را داشته که فرد ضارب به بهانه عکس گرفتن با امام‌جمعه او را متوقف و به صورت ناگهانی با چاقو ضربات متعدد به وی وارد کرده و بلافاصله از محل فرار می‌کند.
آسیابی خاطرنشان کرد: با دستورات قضائی صادره و با تلاش پلیس و همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی استان فارس، از جمله اداره کل اطلاعات و اطلاعات سپاه این استان، محل اختفای قاتل فراری شناسایی و چند ساعت بعد از جنایت، پلیس موفق به دستگیری قاتل شده است.
وی با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات اولیه انجام شده صراحتاً به ارتکاب قتل اقرار نموده است، در رابطه با انگیزه قاتل گفت: مطابق تحقیقات و بازجویی‌های صورت گرفته هیچگونه اختلافات شخصی بین متهم و امام‌جمعه کازرون وجود نداشته و تحقیقات جهت مشخص شدن انگیزه قطعی ارتکاب قتل در حال انجام است.
واکنش آیت‌الله مکارم شیرازی
آیت‌الله ناصر مکارم‌ شیرازی در پیامی شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین خرسند امام جمعه کازرون را تسلیت گفت.
این مرجع تقلید در پیام خود آورده است: «خبر ناگوار حادثه شهادت امام جمعه کازرون حجت‌الاسلام والمسلمین آقای خرسند بسیار مایه تاسف گردید. نامبرده عالمی فرزانه، مجاهد و از علاقه‌مندان صدیق انقلاب اسلامی و از طرفداران آرامش در منطقه بود.»
در ادامه این پیام تسلیت آمده: «امیدواریم هرچه زودتر این حادثه غم‌انگیز ریشه‌یابی شود و مجرمان به سزای اعمالشان برسند تا کسی به خود اجازه ندهد به آسانی یک امام‌جمعه معروف را این چنین به قتل برساند. این عالم فرزانه از ائمه جمعه فعال و حامی حوزه علمیه در منطقه کازرون بود. حقیر این حادثه دردناک را به تمام اهالی محترم کازرون و ائمه جمعه استان فارس به‌خصوص به علمای اعلام و به‌ویژه به خاندان محترم آن فقید سعید صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم؛ علو درجات آن مرحوم و صبر و اجر برای خانواده او را از درگاه خداوند متعال خواهانم.»
سه بار مجروحیت در دفاع مقدس
شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اقدام وحشیانه و زبونانه در به شهادت رسانیدن امام جمعه فاضل، مردمی و انقلابی شهرستان کازرون را محکوم کرد.
در این اطلاعیه آمده: «شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، با محکومیت اقدام وحشیانه و زبونانه‌ای که در به شهادت رسانیدن امام جمعه فاضل، مردمی و انقلابی شهرستان کازرون صورت پذیرفت، عروج ملکوتی و وصال آن واصل الی الله را با شهادت، در سحرگاه سومین شب از لیالی قدر و بلافاصله پس از برگزاری مراسم احیاء، به پیشگاه حضرت ولی عصر (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء)، رهبر عالیقدر انقلاب (مدظله‌العالی)، نماینده مکرم ولی فقیه در استان فارس، روحانیت معظم و عموم مردم شریف، همیشه در صحنه و قدرشناس این شهرستان شهیدپرور که از پیشگامان و طلایه‌داران انقلاب شکوهمند اسلامی محسوب می‌شوند، تبریک و تسلیت عرض نموده و برای خانواده داغدار، بازماندگان و ارادتمندان، طلب صبر و اجر دارد.»
در ادامه این متن تصریح شده: «جناب حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند (رضوان‌الله تعالی علیه)، که افتخار سه نوبت مجروحیت در دوران دفاع مقدس را در کارنامه خدمات مشعشع خود به این مرز و بوم ثبت کرده و مدال جانبازی بر گردن آویخته بود، بیش از یک دهه، بی‌تکلف و بی‌ادعا در سنگر امامت جمعه شهرستان به جهاد فرهنگی پرداخت و به شایستگی، مقدرات الهی را در شب قدر به جبران یک عمر خدمات صادقانه به مردم، با فیض شهادت دریافت کرد.»
نخستین اعزام به جبهه در مقطع دبیرستان
حجت‌الاسلام خرسند امام جمعه کازرون متولد سال ۴۶ در شهرستان کازرون بود. تحصیلات دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در شهرستان کازرون گذرانده و پس از آن به واسطه علاقه‌ای که از کودکی به روحانیت داشت، در مهرماه سال ۱۳۶۴ وارد حوزه علمیه کازرون شد.
دروس سطح را در حوزه علمیه کازرون از محضر حضرات آیات ایمانی و بنیادی و حضرات حجج‌الاسلام والمسلمین حمیدی، کرمانی و هدایتی گذراند و بعد از عزیمت به قم درس کفایه را نزد حضرات حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد فاضل لنکرانی و مرحوم فاضل هرندی خواند. در مقطع درس خارج از محضر حضرت آیات عظام مکارم شیرازی، جعفر سبحانی و نوری همدانی و حضرت آیت‌الله حاج شیخ محسن فقیهی کسب فیض کرد.
مرحوم خرسند از سال ۱۳۶۲ در حالی که در کلاس اول دبیرستان مشغول به تحصیل بود، به جبهه اعزام شد و تا پایان جنگ به صورت متناوب در جبهه حضور داشت. وی ۳ مرتبه مجروح شد و دارای ۲۰ درصد جانبازی بود. وی در دهه ۸۰ امام جمعه شهرستان کازرون شد. حجت‌الاسلام خرسند یکی از امامان‌جمعه پرکار فارس بود که در بیان مواضع خود در موضوعات شهرستانی، استانی و کشوری از صراحت لهجه برخوردار بود. او همچنین در فعالیت‌های سیاسی نیز فعال بود و در سال ۹۱ مجدداً عضو شورای مرکزی حزب موتلفه شد.

Image result for ‫گل لاله‬‎