به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 274
بازدید دیروز: 4,215
بازدید هفته: 4,489
بازدید ماه: 274
بازدید کل: 24,431,158
افراد آنلاین: 88
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۰۱ مهر ۱٤۰۳
Sunday , 22 September 2024
الأحد ، ۱۹ ربيع الأول ۱٤٤۶
مهر 1403
جپچسدیش
654321
13121110987
20191817161514
27262524232221
302928
آخرین اخبار
536 - صفار هرندی: پیوند‌های سیاسی باید بر محور ولی‌خدا باشد ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
در مراسم پنجاه و چهارمین سالگرد شهدای مؤتلفه مطرح شد
صفار هرندی: پیوند‌های سیاسی باید بر محور ولی‌خدا باشد
 
  ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
 
 
مراسم پنجاه و چهارمین سالگرد شهدای مؤتلفه اسلامی عصر دیروز با حضور خانواده شهدا، جمعی از اعضای حزب مؤتلفه اسلامی و شخصیت‌های انقلابی و سیاسی برگزار شد.
در این مراسم محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که در اطراف اولیای خدا جمعی و گروهی بودند که تا آخر خط باقی می‌ماندند و کم نمی‌آوردند و دچار تجدیدنظر و سستی نمی‌شدند و کنار پیامبر اکرم(ص) ما هم امثال امیرالمومنین بودند، گفت: در دوره ما این خصوصیت به دوران ما می‌رسد که عده‌ای اطراف امام در قالب‌های هیئت‌های موتلفه در کنار یک رهبر الهی بودند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تکه‌پرانی‌ها علیه فعالیت شهدای موتلفه مهم نیست گفت: یکی از  نظریه‌پردازان جریان اصلاحات می‌گویند نسخه متکامل جریان انقلاب در سه عنصر خط امام، اصلاح‌طلبی و جنبش سبز نهفته است و مصداقش راس فتنه خانه‌نشین می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه از این بدتر نمی‌شود انقلاب را لجن‌مال کرد تصریح کرد: نسخه متکامل انقلاب می‌شود کسانی که وابستگی و تذلل و خضوع و خشوع در برابر شیاطین عالم را تئوریزه می‌کنند و یا در عمل اجرا کردند. این چه نسخه تکامل یافته‌ای است که هیچ شباهتی به نسخه اولیه ندارد؟
وی با بیان اینکه ولی باید پیوندها بر محور ولی خدا باشد گفت: بعضی برای اینکه از کلمه زیبای انقلاب و دستاوردهای مسلم قیام بزرگ مردم ارتزاق کند خود را همچنان منتسب به اینجا نگه می‌دارد ولی تحریف می‌کند. آن خط امام هم که می‌گوید از باب طایفه می‌گوید و گرنه خط امام(ره) در صحیفه امام(ره) مشخص است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: خط امامی کسی است که هنوز هم از خط امام(ره) تبعیت می‌کند و خط امام(ره) خط سازش‌ناپذیری همیشگی مقابل مستبدان عالم و در راسش آمریکاست. خط امام(ره)خط نپذیرفتن مشروعیت جریانات منحط و اجازه ندادن به آنهاست. نامه‌ای که به وزیر کشور وقت می‌نویسند و می‌فرمایند این جماعت حق ندارند در مصادر مختلف اجرایی و مجلس و دولت شرکت کنند. کسی که خط امامی است باید وفادار به این آیین باشد نه اینکه اسم خط امام(ره) را به‌عنوان یک عبارتی تشریفاتی باخود حمل کند اما درست خلاف مکتب امام(ره)عمل کند.
وی ادامه داد: جنبش سبز یعنی تجمع همه اراذل اوباشی از جنس بهایی، ضد انقلاب، سلطنت‌طلب و توده‌ای که کنار هم جمع شدند و جنبش سبز را تشکیل دادند. در خارج از کشور آن‌هایی که آیینشان فحشاست مچ بندهای سبز به خود و گردن سگ‌هایشان آویختند و این جنبش، سبز بود. آیا این نسخه تکامل یافته انقلابی است که امام در سال ۴۲ پرچمش را بلند کرد؟
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن‌اشاره به دیدار رهبر انقلاب گفت: سال‌ها قبل در یکی از دیدارهای مجمع تشخیص با رهبری که آقای هاشمی هم زنده بود و جزئیات جلسه هم پخش نشد، مقام معظم رهبری با بزرگی که علم عادی‌سازی رابطه با آمریکا را سر دست گرفته بود احتجاج کردند. او گفت الان وقتش است که به سمت  آمریکا برویم. رهبری فرمودند این حرف‌ها چیست؟  آن فرد گفت ما نامه‌ای به امام(ره)نوشتیم و پیشنهادهایی کردیم که امام(ره) با اکثرشان موافقت کردند. رهبری فرمودند با این یکی یعنی رابطه با آمریکا که مخالفت کردند. آن فرد هم البته ساکت شد و چیزی نگفت.
صفارهرندی تاکید کرد: نمی‌شود بگوییم ما شاگرد امامیم و عکس یادگاری با ایشان گرفتیم ولی در بزنگاه‌های موضع‌گیری از نگاه امام(ره)خلاف امام عمل کنیم و موضع بگیریم.
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز نیز در این مراسم اظهار داشت: اگر ملت ما امروز جلوی ترامپ می‌گوید نه و اگر رهبر ما می‌گوید ترامپ را شایسته مذاکره نمی‌دانم به این دلیل است که فرهنگ شهادت در این کشور حاکم است. البته ما مولفه‌های قدرت هم زیاد داریم ولی مهمترین مولفه ما همان شهادت و فلسفه آن است و با این فلسفه است که جمهوری اسلامی می‌تواند معادلات منطقه‌ای و جهانی را عوض کند.
وی در بخش دیگری از این سخنرانی گفت: نظام اقتصادی و مدیریتی ما از آنچه در دنیا مرسوم است هم عقب است چه رسد به آنکه ما به مفاهیم دینی در این زمینه نزدیک شویم. ما چون بینه‌مان در این زمینه ضعیف است وقتی دشمن می‌خواهد حمله کند به همین بخش دست می‌اندازد و دیوانسالاری نادرست و شلخته ما را در کنار اقتصاد آسیب‌زای‌مان مورد حمله قرار می‌دهد.
وی ادامه داد: نیازمند یک تحول اساسی در سیاست‌ها هستیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم و اگر این راه را برویم آن وقت دیگر تهدیدهای ترامپ راه به جایی نخواهد برد.