به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,414
بازدید دیروز: 2,355
بازدید هفته: 23,583
بازدید ماه: 114,446
بازدید کل: 23,776,247
افراد آنلاین: 83
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 17 May 2024
الجمعة ، ۹ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۳۱۸ - حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی خطیب جمعه تهران/ آیت‌الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی خطیب جمعه تهران:
انگلیس به زودی سیلی می‌خورد  
 
   ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
 
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقدام خصمانه انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی، گفت: این اطمینان را می‌توانم بدهم که انگلیسی‌ها بزودی بابت این جسارت، بی‌توجهی و غفلت از بازوان پر توان قدرتمندان نظام ما سیلی بخورند تا برای همیشه پشیمان باشند.
حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی(رحمت‌الله علیه) برگزار شد، با اشاره به نقض عهد آمریکا و رسوایی آن کشور در میان همه کسانی که قانون رایج بشریت را قبول کردند و می‌دانند که این قوانین امنیت بین‌المللی را تثبیت می‌کند، اظهار داشت: با اینکه برجام از ابتدا نافرجام بود، متوازن نبود و خسارت بار بود اما با این حال آنها برجام را نقض کردند، در زمان اوباما هم برجام را نقض و تحریم‌ها را تشدید کردند تا نوبت به این رئیس‌جمهور رسید.
امام جمعه موقت تهران گفت: امروز با این صلابتی که کانون مقاومت بین‌المللی یعنی رهبری این جریان دارد، با گذشت یکسال اروپایی‌ها نه تنها به تعهدات برجامی خود عمل نکردند بلکه عملاً تابع آمریکا شدند و در پیشبرد تحریم‌های ظالمانه علیه ما، آنها را همراهی کردند.
به گزارش مهر، وی با بیان اینکه جا نداشت فرصت دو ماهه به اروپایی‌ها بدهیم، افزود: بی‌معنی است که قراردادی چندجانبه باشد، همه کنار بکشند و یکی بگوید ما هنوز هم باقی می‌مانیم. این چی هست؟ اقتدار است؟ عزت است؟ حکمت است؟ دو ماهی که فرصت دادیم هم پایان یافت و امروز مسئولین متفق‌القول هستند که تعهدات برجامی را کاهش دهیم و این کاهش هم مع‌الاسف در چارچوب برجام است. طبق مواد ۲۶ و ۳۶ برجام اجازه داده شده به هر یک از طرف‌ها که بخواهند در واکنش به بد عهدی طرف مقابل در تعهدات خودش تجدید نظر کند.
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی بیان داشت: لذا اولین گامی که متفق‌القول برداشتیم مسئله غنی‌سازی است که با عنایت و نصرت حق و پشتیبانی مردم همیشه در صحنه تصمیم گرفتیم که هر مقدار لازم داریم، تا ۲۰ درصد غنی‌سازی را بالا ببریم و در این خصوص هم ما ملاحظه هیچ‌کس را نخواهیم کرد.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رهبری انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر جوان‌گرایی و اعتماد به سرمایه‌های داخلی تاکید دارند، گفت: ما امروز خبرهایی دریافت کردیم که در برخی مناصب مهم اقتصادی، بعضی جوانان مجرب، کارآزموده و انقلابی استقرار پیدا کردند که امیدواریم موردی نباشد. البته تنها انتصاب اکتفا نمی‌کند. اگر جوانی مؤمن و انقلابی بود و خواست مطالب آنجا را شفاف در اختیار مردم قرار دهد، باید از آن جوان حمایت شود. وی درخصوص توقیف نفتکش ایرانی توسط دولت انگلیس، تأکید کرد: آنها دیدند که بعد از فاصله نه چندان دوری از حادثه اهواز، موشک‌های ما کنار اردوگاه آمریکا چه اقتداری را نشان داد. شما مردم عزیز به حق توقع دارید و من این اطمینان را می‌توانم بدهم که انگلیسی‌ها بزودی بابت این جسارت، بی‌توجهی و غفلت از بازوان پر توان قدرتمندان نظام ما سیلی بخورند تا برای همیشه پشیمان باشند.
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی خاطرنشان کرد: من مردم خود را مومن می‌دانم، بانوان مملکت را علاقه مند به حضرت زهرا(س) می‌دانم، معتقد به قرآن می‌دانم و بر اساس دیده‌های خودم در مجامع عمومی عرض می‌کنم که حتی بانوان و دخترانی که ظاهر خود را حفظ نکرده بودند التماس دعاهایی داشتند، راهنمایی‌هایی که می‌خواهند، نذرهایی که در مجالس امام حسین(ع) و جاهای دیگه دارند، بیانگر این است که خدا می‌داند اکثریت آنها اسلام و احکام اسلام را باور دارند ولی برخی از آنها در اثر عدم توجه در یک فضایی قرار می‌گیرند و لجاجت می‌کنند.
امام جمعه موقت تهران پیرامون مسائل و مشکلات اقتصادی کشور، گفت: یکی از مواردی که مردم را اذیت می‌کند تبعیض و اختلاف طبقاتی در کشور است. مشکلات ارزی که به وجود آمد اختلافات طبقاتی را تشدید کرد. امروز بیکاری، جوانان را نگران و اذیت می‌کند، این موارد نتیجه تحریم بیگانه نیست بلکه ناشی از سو مدیریت و بی‌تدبیری‌ها است.
زائران خانه خدا
 با تفکر بهترین بهره را از این سفر ببرند
حجت‌الاسلام سید عبد الفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، در سخنانی اظهار داشت: از امام رضا(ع) درباره حج سؤال کردند که ایشان فرمودند: «علت حج، رفتن به سوی خداوند است»؛ پس یکی از اهداف مهمی که زائران خانه خدا به حج می‌روند خدایی شدن افراد است.
به گزارش فارس، وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) درباره حج، خاطرنشان کرد: افرادی که به حج مشرف می‌شوند، وقتی بازمی‌گردند باید متحول شده و از بدی‌ها دور شوند. کسی که به دور کعبه طواف می‌کند، می‌گوید که من خدامحور هستم، نه دنیامحور. بنابراین این اثر را برای انسان دارد که از گناهان خارج می‌شود.
حجت‌الاسلام نواب با بیان اینکه انسان از گذشته پس از حج رخت می‌بندد و پاک می‌شود، گفت: کسی که به حج مشرف می‌شود، خداوند گذشته او را می‌بخشد، اما باید مواظب آینده خود باشد.
نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت افزود: دو روایت داریم که روز عرفه وقتی زائر از عرفات به مشعر حرکت می‌کند، ملکی به شانه راست او‌ می‌زند که خداوند گذشته تو را بخشید. البته این تنها مخصوص‌ زائر خانه خدا نیست، بلکه در روایتی از پیامبر داریم که می‌فرماید: کسی که در نماز جمعه حضور یابد و این حرکت با هدف ایمان باشد و به دنبال عمل به دستورات الهی باشد، خداوند می‌فرماید که حق‌الله را بخشیدم. بنابراین باید مواظب آینده خود باشد. البته بخشش و کرم مربوط به حق الله است که خداوند می‌بخشد و حق‌الناس موضوع دیگری است.
وی به زائران خانه خدا، ابراز داشت: آنچه مهم است تفکر است و ما در جامعه نیاز به تفکر دقیق و صحیح داریم. حتی تفکر شاید از طواف، ثواب بیشتری دارد، چرا که در صورت تفکر تصمیم‌های بهتری خواهیم داشت که اثرگذاری خوبی دارد و‌ می‌تواند جامعه را نیز متحول سازد. به‌همین دلیل به زائران خانه‌خدا توصیه می‌کنیم که در این سفر تفکر کنند تا بهترین استفاده را از این سفر معنوی ببرند.
لایحه مالیات بر عایدی ثروت
در وزارت اقتصاد نهایی شده است
امید علی پارسا، رئیس‌سازمان امور مالیاتی کشور نیز طی سخنانی، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی به طرح مالیات بر عایدی ثروت، شامل املاک، خودرو، سکه و ارز‌اشاره کرد و گفت: همه این موارد در لایحه‌ای که در وزارت امور اقتصادی و دارایی نهایی شده و برای تصویب به هیئت دولت ارائه شده وجود دارد.
وی اظهار داشت: قرار نیست از کسی که ملکی برای زندگی دارد یا کسی که تعداد زیادی خانه برای مردم تولید می‌کند مالیات آن‌ چنانی بگیریم، بلکه کسانی که بر روی مسکن و املاک خرید و فروش سفته‌بازی و سوداگری انجام می‌دهند، باید مالیات بدهند. سازمان امور مالیاتی مخلص مردم و مؤدیان مالیاتی است و ما مردم را ولی‌نعمت خود می‌دانیم که باید بهترین رفتار را با مردم داشته باشیم.
رئیس‌سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، پرداخت مالیات یک تکلیف و حقیقتاً یک فریضه است و تمام اسناد بالادستی و توسعه کشور نشان می‌دهد که برنامه‌های توسعه کشور باید بر مبنای درآمد مالیاتی اجرا شود و از وابستگی اقتصاد کشور به نفت که باعث فشار به نظام شده است کاسته شود.
 
 
آیت‌الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم:
دوران دزدی دریایی و یکه‌تازی انگلیس تمام شده است
امام جمعه قم گفت: دولت انگلیس براساس خوی ذلیلانه دنباله‌روی از آمریکا، کشتی حامل نفت ایران را توقیف کرده است ولی بداند اگر جبران نکند، با پاسخ پشیمان‌کننده جمهوری اسلامی و ملت‌های مجاهد و آزادی‌خواه عالم مواجه خواهد شد.
آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور پرشکوه مردم انقلابی این  شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: ظاهراً دولت جنایتکار انگلیس فراموش کرده است دوران دزدی دریایی و ارباب رعیتی و یکه‌تازی آنها سالها قبل به اتمام رسیده است و در هر گوشه‌ای از جهان دست به خیانت بزند، همان جا دست خیانتکار قطع خواهد شد.
وی در ادامه به شکست آمریکا در جلسه فوق‌العاده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اشاره کرد و گفت: آمریکا برای چندمین بار در برابر ایران در مجامع بین‌المللی سرش به سنگ خورد و منطق جمهوری اسلامی، آمریکایی‌های عهدشکن را مقهور خویش کرد.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه اراده و منطق مقاومت، آمریکا و دنباله‌روهایش را در برابر افکار عمومی ملت‌های جهان به چالش کشیده است، خاطرنشان کرد: دم زدن از مذاکره و همزمان عهدشکنی و تحریم و تهدید توخالی نشانه یأس و بهم‌ریختگی نظام تصمیم‌گیری مستکبران در برابر جمهوری اسلامی و محور مقاومت است.
آیت‌الله اعرافی اظهار داشت: شکست‌های اخیر دشمن موجب شده سایه ترس و احساس شکست بر سر مزدوران منطقه‌ای آمریکا سنگینی کند بطوری که پیام مذاکره با ایران ارسال می‌کنند. البته امیدواریم بر سر عقل بیایند و دست از خیانت علیه امت اسلامی
بردارند.
خطیب جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اقدامات غیرانسانی دولت نیجریه علیه رهبر مسلمانان این کشور، گفت: مسئولیت جان و حفظ سلامتی شیخ زکزاکی برعهده دولت نیجریه است. مسلمانان و حوزه‌های علمیه نگران سلامتی وی هستند، از دستگاه دیپلماسی کشور نیز می‌خواهیم مجدانه پیگیر وضعیت این روحانی مجاهد باشد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین موضوع عفاف و حجاب را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: اگر عفاف و حجاب تضعیف یا کنار گذاشته شود، نهاد خانواده نابود و فرو می‌پاشد و زنان اولین قربانیان بی‌عفتی و بی‌حجابی خواهند بود.
آیت‌الله اعرافی حجاب و عفاف را حافظ مرزهای اخلاقی جامعه عنوان و تصریح کرد: زمینه‌سازی برای تقویت این هنجار پایه در جامعه برعهده آحاد مردم است ولی اگر کسانی به عمد این هنجار را زیرپا می‌گذارند، دستگاههای مسئول باید قاطعانه برخورد کنند.
وی با انتقاد از اجرایی نشدن اسناد شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه
عفاف و حجاب، افزود: امیدواریم اسناد جدید نیز در این شورا هرچه سریعتر مصوب و ابلاغ و اجرا شود.
امام جمعه قم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را مهم و حیاتی ارزیابی کرد و گفت: روح انقلابی و جهادی ضامن حیات و بقای نظام جمهوری اسلامی است.
وی افزود: روح انقلابی و جهادی باید همواره در برنامه‌ریزی‌ها و اجرای برنامه‌ها حفظ و جریان داشته باشد تا پیشرفت و نشاط و تعالی فرهنگی و معنوی جامعه و فرد محقق شود و تداوم داشته باشد.