به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 911
بازدید دیروز: 2,950
بازدید هفته: 19,569
بازدید ماه: 85,642
بازدید کل: 23,747,449
افراد آنلاین: 13
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 10 May 2024
الجمعة ، ۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۸ - رئیس قوه قضائیه: نظارت درون سازمانی دستگاه‌ها تخلفات را کاهش می‌دهد ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
رئیس قوه قضائیه:
نظارت درون سازمانی دستگاه‌ها تخلفات را کاهش می‌دهد
۱۳۹۸/۰۵/۰۷
 
 
رئیس قوه قضائیه بر ضرورت توجه ویژه همه مدیران و مسئولان در دستگاه‌های مختلف نسبت به نظارت درون ‌سازمانی تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی‌قوه‌قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه مسئولان عالی قضائی گفت: لازم می‌دانم به نیروهای امنیتی و همکاران قضایی خود به‌خاطر اقداماتی که در شناسایی، کشف و دستگیری جاسوسان آمریکایی داشتند خسته نباشید بگویم و به سهم خود از این عزیزان تقدیر و تشکر کنم.
رئیسی ادامه داد: آنچه امروز استکبار جهانی در سر می‌پروراند و برای تحقق اهدافش افرادی را جهت جمع‌آوری اطلاعات به کشور ما گسیل می‌کند، خیال باطلی است که بارها آن را تجربه کرده‌اند. از جمله نخستین تجربه‌های آنها مامور کردن منافقین در عملیات‌هایی نظیر مرصاد بود که می‌توان از آن به‌عنوان یکی از قله‌های پیروزی جبهه انقلاب در برابر استکبار یاد ‌کنیم. وی با‌ اشاره به ایام سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد، یاد و خاطره شهدای گرانقدر این عملیات را گرامی داشت و افزود: منافقین، سربازان بدون یونیفورم آمریکا هستند که در مقاطع گوناگون از جمله در عملیات مرصاد، با اقدام عبرت‌آموز فرزندان این ملت مواجه شدند و ما همواره لعنت ابدی را برای منافقین بر زبان جاری می‌کنیم.
همواره در برابر استکبار جهانی برتری با جبهه انقلاب اسلامی ‌بوده است
رئیس قوه قضائیه ادامه داد: چه آن روز که استکبار جهانی، منافقین را علیه ایران مامور کرد و چه امروز که افرادی را در پوشش‌های مختلف به‌عنوان جاسوس و برای اقدام علیه امنیت ملی ایران مأمور می‌کنند یا با کمک برخی کشورها در منطقه دست به جنایت می‌زنند، همواره دست تفوق و برتری با جبهه انقلاب اسلامی‌ بوده است.
رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر ضرورت توجه ویژه همه مدیران و مسئولان در دستگاه‌های گوناگون نسبت به نظارت درون‌سازمانی اظهار داشت: به‌عنوان یک اصل غیرقابل‌ تردید، هر سازمان و دستگاهی که درون مجموعه خود را به خوبی کنترل می‌کند، میزان جرم و تخلف در آن سازمان به شکل محسوسی کاهش می‌یابد.
وی افزود: دستگاه‌های ناظر برون‌سازمانی مانند سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، وزارت اطلاعات یا بخش‌های دیگری که کار نظارتی را بر عهده ‌دارند، مکلف به پایش روند اجرای قانون و حسن جریان امور در سازمان‌ها هستند اما نباید فراموش کنیم که همه این دستگاه‌های ناظر، در واقع بازوی کمکی سازمان‌ها هستند و نظارت اصلی را مدیران و مسئولان هر سازمان به عهده‌ دارند. هر جا یک مدیر نسبت به نارسایی، فساد و تخلف در مجموعه خود حساسیت دارد، طبعا تخلفات در آن مجموعه کاهش می‌یابد و هر جا این حساسیت نیست، شاهد تخلف، فساد و ناهنجاری هستیم. بر همین مبنا، ما اصل را بر تقویت و تشدید نظارت و بازرسی درون‌سازمانی در خود دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌ها می‌دانیم.
«غلامحسین اسماعیلی» رئیس حوزه ریاست قوه‌قضائیه شدهمچنین در پایان این جلسه غلامحسین اسماعیلی با حفظ سمت سخنگوی قوه قضائیه، از سوی آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه منصوب شد.پیش از این، مرتضی بختیاری رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه بود که با حکم مقام معظم رهبری به‌عنوان رئیس کمیته امداد منصوب شد.
گفتنی است، غلامحسین اسماعیلی پیش از این در سمت‌های دادستانی مشهد و ریاست سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و ‌تربیتی کشور و ریاست دادگستری کل استان تهران فعالیت می‌کرد.