به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 106
بازدید دیروز: 6,132
بازدید هفته: 106
بازدید ماه: 90,969
بازدید کل: 23,752,774
افراد آنلاین: 13
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 11 May 2024
السبت ، ۳ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۹ - رئیس قوه قضائیه در دیدار با رئیس مجلس سنای افغانستان: ملل مسلمان امروز در جایگاه مدعی حقوق بشر ... ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
رئیس قوه قضائیه در دیدار با رئیس مجلس سنای افغانستان:
 
ملل مسلمان امروز در جایگاه مدعی حقوق بشر و غربی‌ها متهم هستند
 
  ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
 
 
رئیس قوه قضائیه گفت: معتقدیم ملل مسلمان امروز در جایگاه مدعی حقوق بشر هستند و این غربی‌ها هستند که در جایگاه متهمین حقوق بشری قرار دارند.
 
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با فضل‌هادی مسلمیار، رئیس مجلس سنای افغانستان و هیئت همراه، با بیان اینکه اجرای احکام اسلامی ‌برای ما یک اصل بسیار مهم است، گفت: غربی‌ها در این چهل سال تمام تلاش خود را کردند تا در ایران احکام اسلامی ‌پیاده نشود؛ اما آنها در پیشبرد این توطئه خود ناکام ماندند.
رئیسی افزود: ما حفظ حقوق بشر را در پرتو اجرای احکام اسلامی ‌می‌دانیم و معتقدیم ملل مسلمان امروز در جایگاه مدعی حقوق بشر هستند و این غربی‌ها هستند که در جایگاه متهمین حقوق بشری قرار دارند.
وی تأکید کرد: به برکت قوانین اسلام، همه اجزای نظام جمهوری اسلامی ‌به حفظ حقوق بشر به معنای واقعی، تأکید دارند.
رئیس دستگاه قضا بیان داشت: در اینجا جا دارد از همکاری دولت افغانستان در اجلاس اخیر حقوق بشر تشکر کنم که اجازه نداد غربی‌ها در اقدام علیه جمهوری اسلامی ‌موفق شوند. ما معتقدیم کشور‌های اسلامی ‌با همکاری با یکدیگر نباید اجازه دهند مخالفان اسلام در دنیا میدان یابند و همکاری کشور‌های اسلامی ‌برای اثبات مدعی‌بودن ملت‌های مسلمان در امر حقوق بشر ضروری است.
رئیسی افزود: امروز کسانی که در یمن و فلسطین فجیع‌ترین جنایت‌ها را مرتکب می‌شوند، تحت حمایت غربی‌ها قرار دارند و از همین رو غربی‌ها در جایگاه متهمین حقوق بشری هستند.
وی در ادامه موضوع مواد مخدر را یکی از دغدغه‌های جدی هر دو کشور ایران و افغانستان دانست و گفت: در موضوع مواد مخدر گلایه ما از غربی‌ها و آمریکایی‌هاست و امروز بزرگ‌ترین حامی ‌تولید و توزیع مواد مخدر در دنیا غربی‌ها و آمریکایی‌ها هستند و دست آنها در این امر قابل مشاهده است.
رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه ان‌شاءالله با ثبات بیشتر دولت افغانستان شاهد اقدامات اثرگذارتر این دولت در زمینه مقابله با مواد مخدر باشیم، گفت: موضوع مواد مخدر مبتلا به هر دو کشور ایران و افغانستان است. مافیای اصلی مواد مخدر غربی‌ها هستند و سود اصلی فعالیت در زمینه مواد مخدر به جیب غربی‌ها می‌رود که در این زمینه تحلیل‌ها و آمار‌های دقیقی وجود دارد؛ لذا ضروری است دو دولت ایران و افغانستان با همکاری یکدیگر اقدامات بیشتری را در جهت کاهش تولید و توزیع مواد مخدر به‌عنوان یک بلا، به عمل
آورند.
رئیسی ادامه داد: بخش قابل توجهی از پرونده‌های ما در دادگستری مربوط به پرونده‌های مواد مخدر است و در این جهت همکاری ما با مجلس و دولت افغانستان می‌تواند اثرگذار باشد.
برخورداری متهمان افغانستانی
 از حقوق برابر با متهمان ایرانی
وی با بیان اینکه نظام دادرسی ما در جمهوری اسلامی ‌تمام حقوقی را که برای یک متهم ایرانی قائل است، برای یک متهم افغانستانی نیز قائل است، گفت: متهمان افغانستانی در ایران نظیر متهمان ایرانی از حق داشتن وکیل، حق فرجام‌خواهی، حق ابراز دفاعیات و حق ملاقات با خانواده در هنگام زندانی شدن، برخوردارند؛ حتی در مواردی که نمی‌توانند وکیل اختیار کنند، ما برای آنها وکیل تسخیری می‌گیریم.
تشکر از میزبانی گرم از مهاجران
و پناهندگان افغانستانی
همچنین در این دیدار آقای فضل‌هادی مسلمیار، رئیس مجلس سنای افغانستان از میزبانی گرم و صمیمانه دولت و مردم ایران از اتباع افغانستانی که در ایران زندگی می‌کنند و از شفقت و مرحمتی که رهبر انقلاب ایران درخصوص مهاجران و پناهندگان افغانستانی داشتند، صمیمانه قدردانی کرد.
لاریجانی: تحریم ظریف
نشانه دغل‌کاری آمریکاست
رئیس مجلس گفت: آمریکایی‌ها مسئول اصلی مذاکرات ایران یعنی آقای ظریف را تحریم کرده‌اند، لذا آنها دروغ می‌گویند و از این‌گونه دغل‌کاری‌ها بسیار دارند.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ‌روز گذشته در نشست خبری مشترک خود با فضل‌هادی مسلم‌یار، رئیس مجلس مشرانو جرگه (سنا) افغانستان با‌ اشاره به سیاست راهبردی جمهوری اسلامی‌ ایران در رابطه با افغانستان اظهار داشت: ایران از هرگونه تحرکی در این کشور که با محوریت دولت افغانستان باشد حمایت می‌کند.
لاریجانی گفت: در دیداری که با رئیس مجلس سنا داشتیم، مذاکرات خوبی در حوزه همکاری‌های اقتصادی و گسترش سایر همکاری‌ها صورت گرفت و ضمن اینکه تمهیدات جدیدی برای تسهیل روابط تجاری میان دو کشور در نظر گرفته شد مقرر گردید کمیته‌های پنج‌گانه مسیر خود را سریع‌تر طی کنند.
رئیس نهاد قانون‌گذاری کشورمان در ادامه با بیان اینکه آمریکایی‌ها بدون در نظر گرفتن دولت افغانستان، مسیری را با گروه‌های حاضر در این کشور در پیش گرفته‌اند، ابراز داشت: چیزی که آنها به دنبال آن هستند صلح نیست و در واقع تحقیر ملت افغانستان است.
وی در ادامه بابیان اینکه آمریکایی‌ها همواره شعار مذاکره سر می‌دهند اما در مسیر صحیح آن حرکت نمی‌کنند، گفت: درخصوص ایران مذاکرات هسته‌ای شکل گرفت اما آنها بعد از سال‌ها آن را بر هم زدند و اکنون مجدداً از مذاکرات جدید سخن می‌گویند؛ این در حالی است که مسئول اصلی مذاکرات کشورمان یعنی آقای ظریف را تحریم کرده‌اند لذا آنها دروغ می‌گویند و از این‌گونه دغل‌کاری‌ها بسیار دارند.
لاریجانی در ادامه با اعلام حمایت ایران از رایزنی‌های سیاسی برای توسعه افغانستان، تصریح کرد: برگزاری انتخابات اخیر مجلس در افغانستان و تشکیل هیئت‌رئیسه پارلمان را تبریک می‌گوییم و امیدواریم انتخابات ریاست جمهوری این کشور نیز در زمان مقرر و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها برگزار شود.
به گزارش خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی ‌در پایان با تأکید بر حفظ ثبات در کشورهای منطقه، خاطرنشان کرد: مسیر همکاری برای برقراری صلح و ثبات در منطقه میان دو کشور ادامه خواهد یافت.