به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,322
بازدید دیروز: 4,943
بازدید هفته: 32,924
بازدید ماه: 53,894
بازدید کل: 23,715,714
افراد آنلاین: 11
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 2 May 2024
الخميس ، ۲۳ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۳۵۷ -حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی ، امام جمعه‌ای که کشاورزی هم می‌کند ۱۳۹۸/۰۶/۰۸

امام جمعه‌ای که کشاورزی هم می‌کند

 Image result for ‫حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی‬‎Image result for ‫حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی‬‎

حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی حدود 4 سال است که امامت جمعه‌تربت‌حیدریه را به‌عهده ‌دارد، و مردمی‌بودن و محبوبیتش زبانزد خاص و عام است. این روحانی 62 ساله مدیریت حوزه علمیه هراتی را برعهده‌دارد و تدریس را انجام ‌می‌دهد، اگر روزی 4 ساعت کشاورزی نکند، حال و احوالش رو‌ به‌‌راه نیست.
منزل و دفترش یکی است و درِ خانه او بر روی همگان باز بوده، و هرکس بخواهد می‌تواند برای رفع مشکل کار، معیشت یا مسائل شرعی بعد از پایان درس حوزه به دفتر وی بیاید و هیچ نیازی حتی به وقت قبلی نیست.
وی خود را مقید به شرکت در مراسم جشن و عزا می‌داند و می‌افزاید: امام جمعه در شادی و عزا باید همراه مردم باشد و به همین دلیل است که سعی می‌کند در حد توان در تمام مراسم عروسی یا تشییع جنازه حضور یابد.
از مدیریت حوزه و تدریس، حقوق دریافت می‌کند و می‌گوید، کشاورزی کفاف زندگی‌اش را می‌دهد و معتقد است، امام جمعه‌ای که مردمی ‌نباشد و فراتر از سطح مردم زندگی کند از عمل به وظیفه و مأموریتی که رهبر معظم انقلاب به ائمه جمعه داده، عاجز است، چراکه امام جمعه باید کنار مردم بوده و با آنها زندگی کند.
وی می‌گوید: امام جمعه باید در ارتباط نزدیک با مردم و برای مردم شفاف باشد، بین مردم زندگی کند تا بتواند مشکلات آنها را درک و منتقل کند.
حجت‌الاسلام عصمتی می‌افزاید: دفتر من برای همه باز است، هر موقع مردم خواستند آزادانه به دفتر ما بیایند، یا اگر مردم سرزده آمدند و من کلاس یا مراسم دیگر بودم گفته‌ام، نبودم منتظر باشند تا بیایم و با آنها صحبت کنم.
امام‌ جمعه ‌تربت حیدریه می‌گوید: من زمین کشاورزی دارم، با مسائل کشاورزی آشنا هستم، سر زمین‌های کشاورزی می‌روم و کشاورزان اگر مشکلی داشته باشند می‌شنوم و اگر کاری هم درتوانم باشد برایشان انجام می‌دهم.
وی می‌گوید: اینکه می‌گویند شأن روحانیت دور از این کارهاست من این حرف را قبول ندارم، همین کشاورزی است که موجب شده من با کشاورزان ارتباط داشته باشم، بیشتر مردم اینجا کشاورز هستند و من به‌عنوان امام جمعه این شهر اگر کشاورز نباشم از ارتباط و رابطه خوب و صمیمی ‌با مردم محروم می‌شوم.
امام جمعه‌تربت حیدریه زندگی ساده دارد و خودرو شخصی‌اش پراید است او 8 پسر و 4 دختر دارد و تمام پسران و سه دختر وی با خانواده روحانیون ازدواج کرده‌اند. هشت پسر او روحانی هستند و چندین‌بار با رهبر معظم انقلاب دیدار داشته و می‌گوید به ایشان بسیار علاقه‌مند است.
وی می‌گوید: مسئولان و همه ما باید بیش از پیش به مردم توجه کنیم، حرف مردم را بشنویم با آنها گفت‌وگو کنیم، یک روحانی اگر برای رفع مشکلات مردم کار و تلاش کند، ارزش زیادی دارد، وجود یک روحانی درهر منطقه علاوه بر وحدت و انسجامی‌که در آن منطقه به‌وجود می‌آورد سبب آبادانی و رونق آن منطقه می‌شود.