به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,362
بازدید دیروز: 2,950
بازدید هفته: 22,020
بازدید ماه: 88,093
بازدید کل: 23,749,899
افراد آنلاین: 23
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 10 May 2024
الجمعة ، ۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۳۷ - رئیس قوه قضائیه در دیدار با جانبازان و خانواده شهدای ‌ترور: ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
رئیس قوه قضائیه در دیدار با جانبازان و خانواده شهدای ‌ترور:
 
کشورهای غربی مدعی حقوق ‌بشر پایگاه ‌تروریست‌ها شده‌اند 
 
   ۱۳۹۸/۰۶/۰۹

Image result for ‫رئیس قوه قضائیه در دیدار با جانبازان و خانواده شهدای ‌ترور‬‎

 
رئیس دستگاه قضا گفت: باید معلوم شود غربى‌ها که امروز مدعى دفاع از حقوق انسان هستند و داعیه مبارزه با ‌ تروریسم دارند، چگونه کشور خود را به پایگاه ‌تروریست‌ها تبدیل کرده‌اند.
 
به گزارش میزان، روز گذشته آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در دیدار جانبازان و خانواده‌های شهدای ‌ترور با بیان اینکه خانواده شهیدان در همه جا پرچم برافراشته‌اى هستند، اظهار داشت: هر کجا وابستگان شهدا در هر کوى و برزنى از این کشور و منطقه و جهان هستند، پرچم برافراشته‌اى براى معرفى یک مکتب است که آن مکتب فرهنگ ایستادگى، مقاومت و اقتدار را به بشریت می‌آموزد.
رئیسی با بیان اینکه تجلیل از مقام شهدا و خانواده شهیدان امروز وظیفه همه است، گفت: اصحاب رسانه و هنر باید در این رابطه مسئولیت مضاعفى را احساس کنند و بدانند که امروز پرداختن به شهداى ‌ترور که مظلومانه به شهادت رسیدند، تکلیف
آنهاست.
وی افزود: نسبت به شهداى عالی‌قدر ‌ترور باید کار رسانه‌اى و هنرى مضاعفى صورت گیرد و به هیچ وجه نباید یاد شهداى ‌ترور کمرنگ شود و یا با گذشت زمان به آنها پرداخته نشود و همواره باید به موضوع شهید و شهادت به‌صورت عام و به‌ویژه به شهداى ‌ترور پرداخته شود.
رئیس قوه‌قضائیه با بیان اینکه امروز تجلیل از شهدا به‌ویژه شهداى ‌ترور این صبغه را دارد که چهره کسانى که حامى ‌ترور هستند، باید برملا شود، تأکید کرد: باید معلوم شود که آل‌سعود با پول‌هاى خود چگونه ‌تروریست‌ها را حمایت مى‌کند. غربى‌ها که امروز مدعى دفاع از حقوق انسان هستند و داعیه مبارزه با ‌ تروریسم دارند، چگونه کشور خود را به پایگاه ‌تروریست‌ها تبدیل کرده‌اند و دفترشان کنار کاخ سفید است. این چهره باید براى دنیا برملا شود و معلوم شود که این‌ها در حمایت از حقوق انسان و بشر و ضدیت با ‌ترور دروغ مى‌گویند.
رئیسی افزود: امروز باید دنیا از اسرائیلى‌ها سوال کند که خون این جوانان هسته‌اى ما که جز علم، فناورى و رشد و پیشرفت دانش براى کشور کارى نکردند، به چه جرمى ریخته شد؟ این همان سخن و سوال نازدانه ابى‌عبدالله(ع) است و همین سخن زین‌العابدین(ع) است که در عاشورا بار‌ها فرمودند که دنیا باید جواب دهد.
وی اظهارداشت: باید از این‌ها سوال شود و این چهره نفاق که این‌ها مدعى حقوق بشر هستند، باید برملا شود. هم از نظر رسانه و هنر باید به عظمت شهدا و افتخار و اقتدارى که آفریدند، پرداخته شود و هم جهل‌زدایى از مردم کنند.
رئیس قوه قضائیه ادامه داد: وزارت امور خارجه، بخش بین‌الملل قوه قضائیه، حوزه‌های بین‌المللی و سازمان‌های مردم نهاد فعال این کار را به‌صورت رسمی‌باید از طریق همه مجامع بین‌المللی دنبال کنند و پرونده‌ها به شکل حقوقی مبتنی بر آنچه از میثاق‌های بین‌المللی وجود دارد، پیگیری شود.
رئیسی گفت: شاید به دلیل حضور استکبار در بسیاری از مجامع و دادگاه‌های بین‌المللی به سهولت امکان خونخواهی و اینکه سازمان‌های ‌تروریستی پای میز محاکمه کشیده شوند، وجود نداشته باشد؛ اما این موارد نباید ما را از اقدام و پیگیری باز دارد. باید اسناد این قضیه توسط وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه، قوه قضائیه و همه بخش‌ها کامل شود. مسئولیت کیفری در ‌ترور متوجه کل سازمان ‌تروریستی است و سازمان منافقین و بسیاری از این سازمان‌ها، مسئولیت کیفری دارند و می‌شود کیفرخواست بلندی برای آنها تنظیم کرد و رسیدگی به آن را از مجامع بین‌المللی خواست.
امروز سازمان‌هایی مدعی حقوق بشر هستند که خون انسان برایشان هیچ ارزشی ندارد
وی افزود: مردم جهان بدانند امروز سازمان‌هایی مدعی حقوق انسان هستند که خون انسان برایشان هیچ ارزشی ندارد. آن چیزی که مهم است، نگاه به خواست مستکبرین است و این موضوع باید برای مردم دنیا روشن شود که امروز کشور‌های آنها پایگاه ‌تروریست‌ها در عالم شده است.
رئیس دستگاه قضا گفت: باید در این رابطه به‌صورت جدی کار حقوقی انجام شود؛ لذا خانواده‌های شهدایی که در رابطه با این موضوع به‌صورت حقوقی کار کرده‌اند، به مجموعه‌ها کمک کنند و عزیزان ما از طریق دستگاه‌های رسمی ‌حتماً این موارد را دنبال
نمایند.
رئیسی اظهارداشت: قبل از اینکه این سازمان ‌تروریستی در یک دادگاه بین‌المللی محکوم شود، باید در افکار عمومی و وجدان‌های بیدار دنیا محکوم شود. ممکن است آنها به دلیل سلطه‌شان در دادگاه‌های بین‌المللی نگذارند این کار صورت گیرد؛ اما افکار بسیار روشن و ذهن‌ها و وجدان‌های بیداری در عالم وجود دارد که اگر این مسائل به درستی پیگیری شود، حتماً حرکت آنها محکوم خواهد شد. این موضوع خود گام مهمی ‌است که وجدان‌های بیدار در عالم این سازمان‌های ‌تروریستی را محکوم کنند.
وی خطاب به خانواده شهدا گفت:‌ تردید نداشته باشید آنچه امروز در کشور و نظام می‌بینید محصول خون مطهر شهدای کربلا و شهدای کربلا‌های ایران اسلامی است.