به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 397
بازدید دیروز: 5,979
بازدید هفته: 14,044
بازدید ماه: 35,014
بازدید کل: 23,696,836
افراد آنلاین: 14
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
*** آیت‌الله جوادی آملی: کسی قدرت حمله به ایران را ندارد ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
آیت‌الله جوادی آملی:
کسی قدرت حمله به ایران را ندارد   
 
۱۳۹۸/۰۶/۱۱
 
 
مفسر قرآن کریم با بیان اینکه وظیفه داریم زیر بار ظلم و ستم استکبار نرویم، گفت: ایران به هیچ جا قصد حمله ندارد و كسی هم قدرت حمله به ایران را ندارد.
آیت‌الله جوادی آملی در جلسه درس اخلاق هفتگی خود با‌ اشاره به فرا رسیدن ایام ماه محرم و سوگواری سید و سالار شهیدان علیه‌السلام، به ماندگاری تاریخی حادثه کربلا‌ اشاره کرد و بیان داشت: هر چند جریان كربلا در ظاهر در مقابل بسیاری از حوادث و جنایت‌های دیگر تاریخ یك حادثه كوچكی بود؛ شما وقتی تاریخ جهانگشای جوینی را كه معاصر با مغول بود می‌خوانید، می‌بینید مغول‌ها ده‌ها و صدها برابر بیشتر از كربلا جنایت و بی‌رحمی‌كردند ولی نام این کشته‌ها خاك می‌خورد، اما وقتی اربعین حسینی می‌شود بیست میلیون پابرهنه به سمت کربلا راه می‌روند، این یك بارگاه ملكوتی است، این حساب دیگری است، مگر حسین بن علی(ع) برای دنیا جنگید؟ او برای ابد یعنی آنجا كه نه سال دارد نه ماه، نه تاریخ دارد نه جغرافیا، نه آسمان دارد نه زمین و فوق همه اینهاست، جنگید.
مفسر قرآن کریم گفت: یك وقتی مؤذّن بالای مأذنه نام مبارك رسول خدا را در اذان برد، معاویه گفت تا این نام زنده است ما نمی‌توانیم حكومت كنیم، با این نام خواستند بجنگند، پس هدف آنها این بود. در چنین شرایطی حسین بن علی(ع) قیام كرد، فرمود: «مثلی لا یبایع مثل یزید بن معاویه» یعنی هر كس مثل من فكر می‌كند زیر بار این حكومت نمی‌رود. نگفت من زیر بار نمی‌روم، نفرمود «أنا لا یبایع» فرمود: «مثلی» كسی كه مانند من آزاداندیش است، عدل‌محور است، عقل‌مدار است، هرگز حكومت اموی را امضا نمی‌كند «مثلی لا یبایع مثل معاویه.»
به گزارش رسا، وی خاطرنشان کرد: بنابراین سخن در این نیست كه حسین بن علی فقط برای اینكه با یزید بیعت نكند قیام كرد نه خیر، آنها با مكتب از هر منظری در افتادند هم با قرآن، هم با سنّت، هم با عقیده مردم و حسین بن علی قیام كرد و دین را زنده كرد. در دم دروازه شام کسی از زین‌العابدین(ع) سؤال كرد در این صحنه چه كسی پیروز شد؟ فرمود ما «إِذَا أَرَدْتَ أَنْ تَعْلَمَ مَنْ غَلَبَ، وَ دَخَلَ وَقْتُ الصَّلَاهًِْ، فَأَذِّنْ ثُمَّ أَقِمْ»؛ اگر خواستی بفهمی‌در این صحنه چه كسی پیروز شد در حالی که ابدان طیب و طاهر، پاره پاره آنجا افتاده، فرمود ما پیروز شدیم، فرمود: «إِذَا أَرَدْتَ أَنْ تَعْلَمَ مَنْ غَلَبَ، وَ دَخَلَ وَقْتُ الصَّلَاهًِْ، فَأَذِّنْ ثُمَّ أَقِمْ»؛ موقع نماز اذان و اقامه بگو ببین نام چه كسی را می‌بری؟ ما رفتیم این نام را زنده كردیم و برگشتیم. این نام می‌ماند چون با فطرت سازگار است، با ساختار نظام هستی سازگار است.
این مرجع تقلید تأکید کرد: جریان كربلا وقتی روشن می‌شود و وظیفه ما وقتی مبین می‌شود كه بدانیم اموی در چه حد كار می‌كردند؛ الان هم بیگانه و این استكبار تا چه حد در تلاش و كوشش است كه خدای ناكرده به نظام اسلامی آسیب برساند، وظیفه همه ما این است که زیر بار این ستم نرویم، چون حضرت فرمود مثل من زیر بار ستم نمی‌رود.
آیت‌الله جوادی آملی افزود: این كشور شایسته، سالیان متمادی تحت رنج و فشار و مظلومیت بود الان به بركت اسلامی دارد رشد می‌كند، كاری به كار كسی هم ندارد، به هیچ جا هم قصد حمله ندارد منتها كسی قدرت حمله به ایران را نیز ندارد، در بخش‌هایی از سوره مباركه توبه فرمود: وَلْیجِدُوا فِیكُمْ غِلْظَهًًْ یعنی طرزی زندگی كنید كه دشمن بداند كه نمی‌تواند به شما حمله كند، این بر همه ما واجب است، حالا یا موشك است یا غیرموشك به استثنای سلاح‌های ممنوع، فرمود طرزی زندگی كنید كه بیگانه هوس حمله نكند همین، شما كه قصد حمله ندارید اما آنها حتماً باید در شما قدرت را احساس بكنند.