به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,562
بازدید دیروز: 4,943
بازدید هفته: 32,164
بازدید ماه: 53,134
بازدید کل: 23,714,955
افراد آنلاین: 7
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 2 May 2024
الخميس ، ۲۳ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۳۶۵ - محسنی اژه‌ای: اگر دستگاه‌ها به وظیفه خود عمل نکردند قوه قضائیه نمی‌تواند وارد نشود ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
محسنی اژه‌ای:
 
 اگر دستگاه‌ها به وظیفه خود عمل نکردند
 
قوه قضائیه نمی‌تواند وارد نشود
 
۱۳۹۸/۰۶/۱۲
 
 
معاون اول قوه قضائیه به انتقادها نسبت به ورود دستگاه قضایی به برخی سرمایه‌گذاری‌ها و امور دیگر‌ اشاره و بیان کرد: قوه قضائیه از اینکه همیشه در آخرین مرحله وارد عمل شود استقبال می‌کند اما اگر دیگر دستگاه‌ها به وظیفه خود عمل نکردند و مشکلی در جهت مسائل امنیتی، اقتصادی و غیره در کشور ایجاد شود نمی‌توان وارد آن نشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم معارفه غلامعلی صادقی رئیس کل جدید دادگستری خراسان رضوی در مشهد افزود: دستگاه قضا از ورود در آخرین مرحله استقبال می‌کند اما اگر بخشی از دستگاه‌ها به وظیفه خود عمل کنند و مشکلاتی ایجاد شود ورود دستگاه قضا وظیفه شرعی و ملی قوه قضائیه است.
وی ادامه داد: ظرف دو سال اخیر با استجازه از رهبری توانسیتم در برخی پرونده‌ها تأثیرگذارتر باشیم و تا امروز در محاکمه پرونده‌های ارزی اقدامات خوبی صورت گرفته است. معاون اول قوه قضائیه گفت: در طول سال‌های ۹۵، ۹۶ و اوایل ۱۳۹۷ مبلغ ۳۰ میلیارد دلار برای کنترل بازار ارز کشور هزینه شد که ۱۸ میلیارد دلار آن مربوط به سال ۱۳۹۶ بود اما چقدر از این مبلغ برای کار مردم  و کنترل بازار گره‌گشا شد و چه میزان آن به‌صورت غیرواقعی از کشور خارج شد؟ مسئولان ذی‌ربط بانک مرکزی نیمه دوم سال ۹۶ و اوایل ۱۳۹۷ برای ساماندهی بازار به نیروی انتظامی ‌و دستگاه قضا متوسل شدند. این در حالی است که اگر درست تدبیر می‌شد و این میزان ارز به دست مردم می‌رسید الزامی ‌به ورود دستگاه قضا نبود.   وی با‌ اشاره به ورود دستگاه قضا و نیروی انتظامی ‌به موضوع کنترل بازار ارز و شناسایی و دستگیری خاطیان افزود: در ادامه تحقیقات به نقطه‌ای رسیدیم که مشخص شد عامل اصلی در قاچاق ارز و برهم زننده بازار زیر نظر بانک مرکزی این کار را انجام می‌داد. در شرایط فعلی کشور باید به بهترین نحو از ارز موجود استفاده شود. در عمده پرونده‌ها افرادی که ارز دولتی گرفته‌اند، یا کالایی وارد نکرده‌اند و یا واردات داشته‌اند اما کالا را به نرخ آزاد فروخته‌اند.
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای ادامه داد: اگر این ارز درست تخصیص داده می‌شد و نظارت بر روند آن وجود داشت مشکلات فعلی حادث نمی‌شد. وی گفت: همچنین در عمده پرونده‌ها از سال ۱۳۹۷ تاکنون افرادی که تسهیلات بانکی برای تولید اخذ کرده بودند اقدام به فعالیت‌های غیرتولیدی نظیر خرید سکه کرده‌اند لذا تسهیلات ارزی و ریالی جای خود هزینه نشد و  بازار سکه و ارز را برهم زد. در شرایطی که نیاز است وضعیت را صیانت کنیم و برای تعادل بازار،  سکه در کشور توزیع می‌شد فردی ۳۸ هزار قطعه سکه با تسهیلات سرمایه‌گذاری می‌خرد و بازار را بر هم می‌زند که این اقدام نتیجه عدم نظارت است. معاون اول قوه قضائیه افزود: مطابق منویات رهبری هم اینک مباحث اقتصادی، از نکات کلیدی در کشور است و باید در اولویت باشد.