به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,969
بازدید دیروز: 2,123
بازدید هفته: 10,156
بازدید ماه: 15,946
بازدید کل: 23,504,318
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۰۹ فروردین ۱٤۰۳
Thursday , 28 March 2024
الخميس ، ۱۸ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
14 - بازخوانی مکتوب مستند « خارج از دید۲ » - اقتصاد آمریکایی، هسته براندازی در ایران ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
بازخوانی مکتوب مستند « خارج از دید۲ » - 14

اقتصاد آمریکایی، هسته براندازی در ایران

Image result for ‫خارج از دید۲‬‎

ابتدا نایاک، شورای ملی ایرانیان آمریکا، در سوئد فعال شد. همزمان آزیتا راجی از سوی باراک اوباما به‌عنوان سفیر در سوئد منصوب شد. انتصاب آزیتا راجی به سفارت آمریکا در سوئد در حالی بود که او هیچ سابقۀ دیپلماسی نداشت و بیشتر یک فعال اقتصادی به‌خصوص در زمینه استارت‌آپ‌ها بود. آزیتا راجی یک ایرانی آمریکایی است که چندان از ارتباطات خانوادگی خود سخنی نگفته اما ظاهرا دارای ارتباط نزدیک خانوادگی با پرویز راجی، دوست و رئیس‌دفتر امیرعباس هویدا نخست‌وزیر پهلوی بود که مورد علاقۀ‌اشرف پهلوی نیز بوده است. برادر آزیتا راجی یعنی رضا راجی نیز از مشاهیر سیلیکون ولی، قلب تکنولوژی آی.تی و فضای مجازی آمریکا است. جالب است که ردّ پای سوئدی‌ها در سَرآواپارس که از بزرگ‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در حوزۀ استارت‌آپ ایران است نیز پیدا شده؛ بخشی از سهام سَرآواپارس به شرکتی سوئدی تعلق دارد.
دانشگاه صنعتی شریف هم به‌عنوان یکی از مراکز اصلی تکنولوژی ایران، آماج برنامه‌های دشمنان قرار دارد. این دانشگاه در سال 1396 خبر از برگزاری یک رویداد استارت‌آپی ویژۀ بانوان داد که قرار بود از 27 بهمن ماه تا 3 اسفند برگزار شود. این پروژه، گِرلزآپ(girls up) نام داشت؛ پروژه‌ای زیر مجموعۀ بنیاد ملل متحد، از موسسات وابسته به سازمان ملل. هدف اصلی گرلزآپ، ترویج فمینیسم و ایجاد تغییر در خانواده‌ها مطابق با ایده‌های سکولار بود. در این رویداد هر سال صدها دختر جوان از کشورهای در حال توسعه گلچین شده و در ورکشاپ‌ها و دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند تا به لیدر تبدیل شوند. مثلا در برنامه‌های همایشی سال 1396 حتی بازدید از کنگره و تعامل با اعضای کنگرۀ آمریکا هم بخشی از این فعالیت‌ها بود. یکی از اسپانسرهای این رویداد استارتاپی، کمپانی گلدمن ساکز (goldman sachs) است که قلب سرمایه‌داری آمریکاست. این غول سرمایه‌گذاری و بانک‌داری توسط یهودیان هوادار صهیونیسم اداره می‌شود. اسپانسر دیگر، شرکت نفتی اکسون موبیل (exon mobil) است که مواضع کاملا محافظه‌کارانه دارد و رکس تیلرسون اولین وزیرخارجۀ ترامپ، مدیر همین کمپانی نفتی بود. در نهایت، کمپانی مشهور دیگری که از گرلزآپ حمایت می‌کند کمپانی دیزنی است که تاکنون همواره به‌عنوان یکی از موثرترین و جذاب‌ترین ابزارهای تهاجم فرهنگی آمریکا در جهان عمل کرده است.
فعالیت فرهنگی استارت‌آپ‌های غربی در ایران ترکیبی از تربیت نیروی جوان و خصوصا زنان و دختران جامعه از یک سو و بازگرداندن عناصر رژیم پهلوی و فرقه بهاییت از سوی دیگر به عرصۀ اقتصاد کشور است. این حجم از حضور بهاییان و وابستگان به رژیم پهلوی در سرمایه‌گذاری نوین ایران پس از انقلاب، آن هم در حالی‌که وزارت خارجۀ آمریکا رسما سخن از نقش استارت‌آپ‌ها در تغییر فضای سیاسی و اجتماعی کشورها گفته بود، حاکی از تهدید جدیدی علیه امنیت ملی ایران بود.
اما آمریکا چه هدفی را دنبال می‌کرد؟ الیزابت روزنبرگ، از همکاران کریستوفر شرودر و یکی از تصمیم‌گیران پروژه‌های استارت‌آپی در ایران و کشورهای اسلامی بود. وی هم‌چنین مشاور ارشد معاون خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم ک به شمار می‌رفت. روزنبرگ در مقاله‌ای مشترک با اریک لوربر در روزنامۀ Foreign Affairs که در 24 تیر 1394 و درست به فاصلۀ کمی پس از برجام متولد شده بود، به غرب و به خصوص به سیاستمداران کشورش هشدار داده بود که مبادا از بازگشت شرکت‌های آمریکایی به ایران جلوگیری کنند. او نوشته بود: «بیرون نگه‌داشتن کمپانی‌های غربی از ایران،‌اشتباهی استراتژیک است.... مجوزهای عمومی می‌تواند این امکان را برای بانک‌ها و سرمایه‌گذاران آمریکایی فراهم کند تا وجوه لازم برای توسعه و پیشرفت را در ایران فراهم سازند و در نتیجه با اجرای طرح‌ها و فعالیت‌های تجاری جدید موجب تقویت جوانان و کارآفرینان ایرانی شوند. این رویکرد به نوبه خود می‌تواند به پیشبرد منافع آمریکا از طریق ایجاد تغییرات مثبت در ایران کمک کند. علاوه‌بر این، ارتباط ایران و کمپانی‌های تجاری غرب موجب نفوذ اقتصادی ضروری در آینده خواهد شد.»