به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,151
بازدید دیروز: 3,419
بازدید هفته: 1,151
بازدید ماه: 118,940
بازدید کل: 24,427,820
افراد آنلاین: 46
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۳۱ شهریور ۱٤۰۳
Saturday , 21 September 2024
السبت ، ۱۸ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
761 - درخواست دانشجویان از دادستانی برای پیگیری قضایی ادعای جهانگیری درباره (FATF) ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
با ارسال نامه‌ای صورت گرفت
 
درخواست دانشجویان از دادستانی
 
برای پیگیری قضایی ادعای جهانگیری درباره  (FATF)
 
  ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
 
 
دانشجویان طی نامه‌ای اظهارات جهانگیری درباره تصویب FATF را مصداق نشر اکاذیب دانسته و از دادستان کشور خواستند تا در این‌باره اعلام جرم کند.
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور تأکید کردند: با توجه به اینکه اظهارنظر آقای جهانگیری در رابطه ما تصویب FATF و CFT مصداق تام و تمام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی ‌است، مستدعی است مدعی العموم کشور در اسرع وقت در این مورد اعلام جرم کند. در بخش دیگری از این نامه آمده است: با توجه به اظهارات اخیر جناب آقای اسحاق جهانگیری مبنی بر «تصویب لوایح FATF و CFT در شورای هماهنگی سران قوا و موافقت مقام معظم رهبری» و تکذیب این مسئله از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام و قوه قضائیه، درحال حاضر افکار عمومی ‌و فضای رسانه‌ای کشور متأثر شده‌است. مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران نیز در نامه‌ای به دادستان کل کشور در رابطه با اظهارات اخیر معاون اول رئیس‌جمهور تأکید کردند: چگونه است که آقای جهانگیری به راحتی می‌توانند دروغی را به رهبر انقلاب اسلامی و سران سه قوه نسبت دهند و سپس هیچ بازخواستی نشوند.  آیا این اقدامات واضحا ذیل اتهام تشویش اذهان عمومی ‌نمی‌گنجد ؟  آیا نباید کسی که در این سطح از مسئولیت با اعلام عمومی‌ یک گزاره کذب، اذهان مردم را مشوش کرده است محاکمه شود تا هم خود او و هم دیگران دیگر جرأت چنین کاری را نداشته باشد؟
در بخش دیگری از این نامه آمده است: متأسفانه امروز می‌بینیم که دادن نسبت دروغ به رهبری توسط مسئولین تبدیل به رویه شده است. هر کسی برای اثبات حرف خود به راحتی نسبت‌های درست و غلط به رهبری می‌دهد. در این میان دادستان کل کشور به‌ عنوان‌ مدعی‌العموم موظف است که با عزمی ‌راسخ جلوی این اقدامات بایستد و نگذارد این اقدامات سرتاسر فساد آلود تبدیل به رویه شود؛ انتظار می‌رود در رویارویی با چنین مواردی از سمت قوه قضائیه برخورد قاطع صورت بگیرد تا باب چنین اقداماتی بسته شود.
وادارکردن منتقدان FATF به سکوت!
به گزارش فارس، احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با‌اشاره به اظهارات اسحاق جهانگیری مبنی بر اینکه لوایح مرتبط با FATF در جلسه سران قوا تصویب شده و به تأیید رهبر انقلاب هم رسیده است، گفت: درباره اینکه رهبر انقلاب چنین موضوعی را تأیید کرده است، هیچ خبری به ما نرسیده است.
توکلی افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس دارد و اگر تصمیمی ‌از سوی رهبر انقلاب درباره لوایح مرتبط با FATF اتخاذ می‌شد، به رئیس مجمع ابلاغ می‌شد؛ حال اینکه رئیس مجمع از چنین خبری بی‌اطّلاع است. دفتر آقای رئیسی هم گفته است که چنین موضوعی در جلسه سران قوا مطرح نشده است.
وی با بیان اینکه تعجب می‌کنیم که چرا جهانگیری خبر غیرموثقی را به رهبری نسبت داده، گفت: مصالح کشور باید دیده شود و نباید زمینه بحث استدلالی، تنگ شود و با سخنانی از این قبیل که رهبر انقلاب FATF را تأیید کرده است، همه را به سکوت وا دارند.
تصویب FATF برای کاهش مسائل معیشتی
پس از واکنش‌های گسترده به اظهارات خلاف واقع جهانگیری، دفتر معاون اول رئیس‌جمهور اطلاعیه‌ای منتشر کرد. اطلاعیه‌ای طلبکارانه و بدون عذرخواهی!
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: هدف اصلی این سخنان مبنی بر ضرورت شفافیت در تصمیم‌گیری‌ها و نیز اهمیت تسریع در تصویب لوایح مرتبط با FATF برای کاهش مسائل معیشتی مردم و جلوگیری از ایجاد مشکلات جدید بانکی و اقتصادی برای کشور بود. دفتر جهانگیری مدعی شده است که تصویب FATF موجب کاهش مسائل معیشتی و جلوگیری از مشکلات جدید بانکی می‌شود. این ادعا در حالی است که پیش از این محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه صراحتا اعلام کرده بود:«نه بنده و نه رئیس‌جمهور نمی‌توانیم تضمین بدهیم که با تصویب لوایح مرتبط با FATF مشکلات ما حل خواهد شد».
در بخش دیگری از اطلاعیه مذکور آمده است: دفتر معاون اول رئیس جمهور ذکر این نکته را لازم می‌داند که جهانگیری در این نشست تأکید نمود «سران قوا در دو- سه جلسه خود تصویب کردند که لوایح مرتبط با FATF برای اداره کشور بسیار ضروری است». لازم به ذکر است که سخنگوی قوه قضائیه و اعضای هیئت‌رئیسه مجلس، این ادعا را تکذیب کرده‌اند.