به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,752
بازدید دیروز: 2,464
بازدید هفته: 9,350
بازدید ماه: 9,350
بازدید کل: 23,671,178
افراد آنلاین: 7
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۰۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 24 April 2024
الأربعاء ، ۱۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۴ - سید حسن نصرالله: اعتراض‌ها در لبنان دیگر خودجوش نیست از برخی سفارتخانه‌ها پول و خط می‌گیرند ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
سید حسن نصرالله:
 
اعتراض‌ها در لبنان دیگر خودجوش نیست
 
از برخی سفارتخانه‌ها پول و خط می‌گیرند 
 
    ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
 
 
«سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان روز گذشته طی سخنرانی خود برای مردم لبنان ضمن‌اشاره به تحولات و اعتراضات اخیر در این کشور، نگرانی شدید خود را از انحراف مسیر اعتراضات در لبنان ابراز و تاکید کرد که برخی سفارتخانه‌ها با دادن پول به بعضی از معترضان به آنها خط می‌دهند.
سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود گفت که اعتراضات در لبنان، تحرکات «فرافرقه‌ای» است و بیانگر دردهای مردم است. وی گفت که همه مسئولیت دارند که مسالمت‌آمیز بودن این اعتراض‌ها را حفظ کنند. ایشان هم چنین تاکید کرد که آنچه در روزهای اول اعتراض‌ها در لبنان رخ داده، دستاوردهای مثبت زیادی را محقق کرده است. دبیرکل حزب‌الله در ادامه خاطرنشان کرد: «اگر مقاومت اسلامی لبنان تصمیم به ورود به این اعتراض‌ها را می‌گرفت، این اعتراض‌ها مسیر دیگری را تجربه می‌کرد. ولی مصلحت این اعتراض‌ها در این بود که به دور از احزاب سیاسی باشد». وی از پوشش رسانه‌ای از سوی شبکه‌های عربی در خلیج‌فارس انتقاد کرد و گفت: «برخی از رسانه‌های عربی از روز اول تلاش کردند این مسئله را القا کنند که دبیرکل حزب‌الله لبنان معترضان را «تهدید» کرده است».
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه یادآور شد: «ما از معترضان در لبنان خواستیم که به احزاب اجازه ندهند بر موج اعتراض‌های مردمی سوار شده و از آن‌ سوءاستفاده کنند. یکی از دستاوردهای مثبت اعتراض‌ها در لبنان که باید همه از آن صیانت و حفاظت کنند، این است که مسئله بودجه در لبنان مسئله کوچکی نیست بلکه مسئله بسیار مهمی است. «سند اصلاحات دولت» با فشار اعتراض‌های مردمی صادر شد و اولین گام رو به جلو دولت برای اصلاحات است».
وی خاطرنشان کرد: «تحرکات مردمی اخیر نشان داد که مردم لبنان اعتماد به نفس خود را ثابت کرده‌اند و دولت این کشور مصمم است تصمیم‌های گرفته شده را بر اساس جدول‌های زمانی اعلام شده، اجرا کنند. بر اساس اطلاعات و داده‌هایی که به دست آمده، برخی از احزاب و قدرت‌های داخلی لبنان به دنبال تخریب تظاهرات هستند».
نصرالله همچنین از معترضان هر منطقه خواست برای خود سخنگویی انتخاب کرده و به دیدار «میشل عون»، رئیس‌جمهور لبنان بروند. وی تاکید کرد این به معنای تقاضا برای پایان دادن به اعتراضات نیست. وی درخصوص ایجاد خلأ قدرت در لبنان نیز هشدار داد و گفت: «چنین خلأیی می‌تواند به هرج و مرج در این کشور و فروپاشی منجر شود. ما از کشور در برابر خلأیی که می‌تواند به هرج و مرج و فروپاشی بیا‌نجامد، حفاظت می‌کنیم».
سید حسن نصرالله به خلأ قدرت، تنش و هرج و مرج در لبنان‌اشاره کرد و افزود: «تنش در لبنان می‌تواند منجر به بی‌ثباتی امنیتی شود. حزب‌الله لبنان با استعفای دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام موافق نیست. ما به دنبال حمایت از کشور در برابر خلأ قدرت هستیم تا منجر به فروپاشی نشود، حزب‌الله از فاسدان حمایت نمی‌کنند و علیه معترضان نیست. ما با خون، مال و مقاومت سیاسی از کشور و مردم خود دفاع می‌کنیم. ما به دفاع از لبنان و پرداخت مالیات برای آن علاقه داریم».
سید حسن نصرالله از مسدود بودن برخی از راه‌ها و خیابان‌ها بدون دلیل نیز انتقاد کرد و گفت که این انسداد در این مسیرها هیچ ارتباطی با عصیان مدنی و اعتراض‌ها ندارد. دبیرکل حزب‌الله در این باره از معترضان خواست: «مسیرهای مسدود را بازگشایی کنند، مسدود باقی ماندن این مسیرها موجب رنجش مردم خواهد بود و بر معیشت و کارهای آنها تأثیر خواهد گذاشت. با این حال، سید حسن گفت که کسی در لبنان از آنها نمی‌خواهد میدان‌های تحصن را ترک کنند و به خانه‌های خود برگردند».
سید حسن نصرالله در بخشی از سخنرانی خود به نحوه تعامل نیروهای امنیتی و ارتش لبنان با معترضان‌اشاره کرد و گفت که ارتش موظف است از معترضان حمایت کند. وی گفت برخی از گروه‌ها و جریان‌ها با طرح این ادعا که ارتش لبنان با معترضان درگیر شده، به دنبال فتنه‌افکنی هستند و این گونه ادعاها، تهمتی بیش نیست.
نصرالله سپس تصریح کرد: «من اول کسی بودم که گفتم تظاهرات در لبنان خودجوش است و توسط سفارت‌های خارجی ترتیب داده نشده است. حتی به برخی که نگران بودند گفتم که در این خصوص نگران نباشند. من نظریه وجود توطئه پیش اعتراض‌های اخیر را رد می‌کنم ولی در روزهای اخیر اطلاعاتی که به دست آمده است، نشان می‌دهد که لبنان در لیست کشورهایی قرار گرفته است که به دنبال ضربه زدن به آنها هستند. از لبنانی‌ها می‌خواهم مقالات، تلویزیون‌ها و شبکه‌های اجتماعی، ادبیات و تحریک‌های رسانه‌های عربی، خلیجی(فارس) و خارجی را ببینند».
دبیرکل حزب‌الله لبنان از احتمال وجود برخی سناریوها و توطئه‌ها هشدار داد و گفت که مردم لبنان به ویژه معترضان نباید آنچه را برخی سفارت‌های خارجی می‌گویند، باور کنند. مهم این نیست که چه می‌گویند مهم این است که چه اقداماتی انجام می‌دهند. وی تاکید کرد: «بنده ابراز نگرانی می‌کنم؛ کسی که می‌گوید چنین سناریویی وجود ندارد، بیاید و نگرانی ما را رفع کند. من نگران مقاومت در لبنان نیستم بلکه نگران کشورم».
سید مقاومت لبنان با‌اشاره به برخی تحرکات رژیم صهیونیستی در قبال اعتراضات لبنان گفت: «آن‌ها لبنانی‌های حاضر در اسرائیل را به مرز با لبنان می‌آورند تا با معترضان ابراز همبستگی کنند. این به چه معناست؟» وی تاکید کرد این نگرانی وجود دارد که برخی به دنبال سوق دادن اعتراضات لبنان به سوی جنگ داخلی باشند.
نصرالله با ‌اشاره به اینکه برخی احزاب لبنانی به اقدام نظامی آمریکا علیه ایران و از بین رفتن محور مقاومت دل بسته بودند گفت: «این اتفاق نیفتاد و آمریکا در حال جمع کردن بساط خود از منطقه است، بنابراین این افراد اکنون باید روی چیز دیگری شرط‌بندی کنند. آمریکا هرگز به ایران حمله نخواهد کرد و حزب‌الله بر اساس اطلاعاتی که دارد، احتمال می‌دهد تلاش‌هایی برای سوق دادن لبنان به جنگ داخلی وجود داشته باشد». نصرالله نهایتا از هوادارن جنبش حزب‌الله خواست تا اعتراض‌ها را ترک کنند و آن را به کسانی بسپارند که به آن باور دارند.