به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,566
بازدید دیروز: 5,718
بازدید هفته: 4,566
بازدید ماه: 25,536
بازدید کل: 23,687,358
افراد آنلاین: 15
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 27 April 2024
السبت ، ۱۸ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۰ - آیت‌الله «سید ابوالفضل میرمحمدی» درگذشت ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
آیت‌الله «سید ابوالفضل میرمحمدی» درگذشت
 
۱۳۹۸/۰۹/۰۳
آیت‌الله سید ابوالفضل میرمحمدی زرندی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه دارفانی را وداع گفت.
مرحوم آیت‌الله میرمحمدی در جلسه افتتاحیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، ریاست سنی این مجلس را عهده دار بود.
آیت‌الله سید ابوالفضل میرمحمدی زرندی در سال‌ ۱۳۰۲ هجری‌ شمسی‌ در بخش‌ زاویه‌ زرند از توابع‌ شهرستان‌ ساوه‌ در خانواده‌ای‌ مذهبی‌ دیده‌ به‌ جهان‌ گشود.
 اوتحصیلات‌ ابتدایی‌ را در زادگاهش‌ به‌ پایان‌ رساند و در سال‌ ۱۳۲۰ ایامی‌ که‌ کیان‌ حوزه‌های‌ علمیه‌ در خطر بود و کمتر کسی‌ رغبت‌ به‌ تحصیل‌ علوم‌ حوزوی‌ داشت‌، روحیه‌ و علاقه‌ وافرش‌ به‌ تحصیل‌ علوم‌ دینی‌ او را به‌ حوزه‌ مقدس‌ علمیه‌ قم‌ رهنمون‌ ساخت‌.
وی‌ پس‌ از فراگیری‌ علوم‌ اولیه‌ صرف‌، نحو، معانی‌ بیان‌ و منطق‌ در سال‌ ۱۳۲۵ جهت‌ زیارت‌ عتبات‌ عالیات‌ و ادامه‌ تحصیل‌ عازم‌ عراق‌ شده‌ و توسط‌ دایی‌ مرحوم‌ والدش‌ آیت‌الله‌ آقای‌ حاج‌ میرزا یحیی‌ زرندی‌(ره‌)که‌ از مجتهدین‌ مقیم‌ آن‌ دیار بود در شهر کربلا حجره‌ای‌ اختیار کرد ولی‌ با اصرار پدر به‌ بازگشت‌، بواسطه‌ وابستگی‌ عاطفی‌ که‌ به‌ ایشان‌ داشت‌، به‌ ناچار امر ادامه‌ تحصیل‌ را در قم‌ پیگیری‌ کرد.
از همان‌ ابتدای‌ تحصیل‌ به‌ حداقل‌ امکانات‌ معیشتی‌ فراهم‌ شده‌ توسط‌ پدرش‌ که‌ به‌ امر کشاورزی‌ و کسب‌ اشتغال‌ داشت‌ بسنده‌ کرده‌ و از دریافت‌ شهریه‌ و وجوه‌ شرعی‌ امتناع‌ نمود و تا به‌ حال‌ نیز بدین‌ امر مقید بوده‌ است‌.
وی داماد فقیه‌ وارسته‌ آیت‌الله‌ العظمی‌ مرحوم‌ آقای‌ حاج‌ سیداحمد زنجانی‌(ره‌) است و همواره‌ این‌ وصلت‌ را از جمله‌ توفیقات‌ خود می‌دانست.
این گزارش حاکی‌ است مراسم تشییع پیکر ‌آیت‌الله میرمحمدی عضو مجلس خبرگان رهبری امروز (دوشنبه) از ساعت 14و30 دقیقه از مسجد امام حسن عسکری(ع) به‌سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.
 
 
تشییع و خاکسپاری پیکر آیت‌الله میرمحمدی
 
Image result for ‫پیکر آیت‌الله میرمحمدی پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) به خاک سپرده شد.‬‎
Image result for ‫تشییع و خاکسپاری پیکر آیت‌الله میرمحمدی‬‎Image result for ‫تشییع و خاکسپاری پیکر آیت‌الله میرمحمدی‬‎
پیکر آیت‌الله سید ابوالفضل میرمحمدی زرندی نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،عصر دوشنبه(۱۳۹۸/۰۹/۰۴)با حضور روحانیان‌، طلاب و مردم‌، تشییع و پس از اقامه نماز میت توسط آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید در مسجد بالاسر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد.
آیین بزرگداشت‌ نخستین شب ارتحال آیت‌الله سید ابوالفضل میرمحمدی زرندی نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری، دوشنبه‌شب با حضور روحانیان، علما، مسئولان و قشرهای مختلف مردم، از سوی رهبر معظم انقلاب در شبستان امام‌(ره) حرم حضرت معصومه‌(س) برگزار شد.
در این آیین که آیات عظام  مراجع تقلید سید موسی شبیری زنجانی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی و سید محمد علی علوی گرگانی، سید احمد خاتمی عضو هیئت‌ رئیسه مجلس خبرگان رهبری، عباس کعبی عضو مجلس خبرگان، سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه، مرتضی مقتدایی نایب ‌رئیس‌جامعه مدرسین، محمدجواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین، رضا استادی عضو شورای عالی مدیریت حوزه‌های علمیه، هادوی تهرانی و سید محمدجواد علوی بروجردی از اساتید حوزه، حجج‌اسلام محمدی گلپایگانی رئیس ‌دفتر رهبر انقلاب و سید جواد شهرستانی نماینده آیت‌الله سید علی سیستانی از مراجع تقلید حضور داشتند، یاد و نام آن عالم ربانی گرامی داشته شد.  
در این آیین پس از تلاوت آیه‌هایی چند از کلام‌الله مجید و ذکر مصیبت مداح اهل‌بیت، استاد حوزه علمیه طی سخنانی با ‌اشاره به مقام و جایگاه رفیع علمی و فقهی مرحوم آیت‌الله میرمحمدی به‌ویژه در زمینه تاریخ و علوم‌قرآنی، فقدان این شخصیت بزرگ را ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر دانست.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین علی نظری منفرد اظهار داشت: آن عالم وارسته نیم ‌قرن از عمر شریف و پربار خود را در عرصه فقاهت و تفسیر قرآن گذراند و با علمای صاحب‌نام و برجسته‌ای مباحثه‌های تفسیری داشت.
وی با بیان اینکه آیت‌الله میرمحمدی در تفسیر و فقه دارای رساله می‌باشد، گفت: آن عالم مجاهد در دوران خفقان از یاران واقعی حضرت‌امام‌(ره) بود.
وی خاطرنشان کرد: آن فقید سعید پس از پیروزی انقلاب نیز در خدمت امام بود و در دوران رهبری رهبر معظم انقلاب هم همچنان با قلم و بیان خود از ولایت دفاع کرد.
وی خدمات ارزشمند عضو فقید خبرگان رهبری و جامعه مدرسین را مورد توجه قرار داد و گفت: آیت‌الله میرمحمدی در زمینه احداث و بازسازی مسجد و مراکز دینی و مذهبی نیز فعالیت‌های زیادی را انجام داد.
مرحوم آیت‌الله سید ابوالفضل میرمحمدی زرندی نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه قم، در سال‌ ۱۳۰۲ هجری‌ شمسی‌ در بخش‌ زاویه‌ زرند از توابع‌ شهرستان‌ ساوه (استان مرکزی) در خانواده‌ای‌ مذهبی‌ دیده‌ به‌ جهان‌ گشود.‌
آن مرحوم عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و در جلسه افتتاحیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، ریاست سنی این مجلس را عهده‌دار بود.
پیکر این عالم، عصر روز دوشنبه با حضور روحانیان و فضلای حوزه، طلاب، برخی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم ولایتمدار و انقلابی قم تشییع و در حرم حضرت معصومه‌(س) به خاک سپرده شد.