به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,023
بازدید دیروز: 2,464
بازدید هفته: 10,621
بازدید ماه: 10,621
بازدید کل: 23,672,449
افراد آنلاین: 2
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۰۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 24 April 2024
الأربعاء ، ۱۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۴۳۴ - حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج‌ علی ‌اکبری خطیب جمعه تهران: / آیت‌الله اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم: ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج‌ علی ‌اکبری خطیب جمعه تهران:
واکنش رهبر انقلاب به سهمیه بندی بنزین صیانت از امنیت ملی بود
 
۱۳۹۸/۰۹/۰۸
 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شیوه اجرای این تصمیم بزرگ [سهمیه بندی بنزین] که دارای ابعاد ملی بود در بوته نقد است و توضیح لازم و اقناع ملی و اجماع نخبگانی صورت نگرفت، گفت: برای کاهش نگرانی‌ها مسئولان محترم بسته‌ای را در نظر گرفتند اما هم باید با مردم از رسانه ملی صحبت کرد و در این زمینه کوتاهی نکنند و از مردم هم عذرخواهی و دلجویی شود و هم نظارت مستمر برای جلوگیری از افزایش قیمت مصنوعی داشته باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج‌ علی ‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران با‌اشاره به اینکه در مدیریت مصرف بنزین به طور خاص اجماع وجود دارد که ما یکی از کشورهای مُسرِف هستیم و یک عیب ملی در این زمینه وجود دارد، گفت: سبکی که در مصرف انرژی و بنزین داریم، متعارف نیست و در صدر جدول جهانی از نظر مصرف نامناسب هستیم.
به گزارش تسنیم، امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این نحوه مصرف نیاز به جراحی دارد، اظهار داشت: یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا در تهران و از دست دادن شرایط صادرات در بنزین نیز همین نحوه مصرف کردن است که حتی مجبور به واردات می‌شویم و زمینه‌ای هم در قاچاق این کالا وجود دارد که ما باید این مشکل را با همت ملی و تدابیر صالح از خودمان دور کنیم.
وی گفت: این موضوع در دستور کار مدیریت عالی نظام بوده و راهکار مصوب در برنامه ششم توسعه وجود داشت که قیمت باید واقعی شود و از طریق شیوه‌های سهمیه‌بندی که قبلا هم امتحان شده بود این کار انجام شود. 4 سال در اجرای این مصوبه تاخیر وجود دارد که دولت و مجلس باید توضیح دهند. جمع‌بندی کارشناسی و مدیریت عالی نظام این بود که در این مرحله قیمت افزایش یابد و سهمیه‌بندی اجرا شود. شیوه اجرای این تصمیم بزرگ که دارای ابعاد ملی بود در بوته نقد است و توضیح لازم و اقناع ملی و اجماع نخبگانی صورت نگرفت و نتیجه این شد که ناراحتی و نگرانی در سطح جامعه به‌وجود آورد و از اینکه ناگهانی این اتفاق افتاد و ذهنیت اجتماعی مهیای این کار نبود، ناراحت بودند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌ علی ‌اکبری با بیان اینکه یکی دیگر از نگرانی‌های جامعه ما نسبت به افزایش قیمت‌ها بود، بیان داشت: قدرت خرید مردم کاهش یافته و تجربه تلخی از افزایش قیمت سکه و ارز در گذشته داشتیم. برای کاهش نگرانی‌ها مسئولان محترم بسته‌ای را در نظر گرفتند اما هم باید با مردم از رسانه ملی صحبت کرد و در این زمینه کوتاهی نکنند و از مردم هم عذرخواهی و دلجویی شود و هم نظارت مستمر برای جلوگیری از افزایش قیمت مصنوعی داشته باشند.
امام جمعه موقت تهران گفت: اعتراضاتی به نحوه اجرای این تصمیم بود و این اعتراضات بصورت شوک بود و به‌تدریج در گوشه و کنار کشور التهاباتی را به وجود آورد و این بهانه برای مطالبی شد که می‌خواهم عرض کنم. در فصل دوم اتفاقی افتاد که عبارت بود از یک پاتک امنیتی استکبار به کشور ما مانند آنچه پیشتر در جبهه مقاومت انجام شد. در 8 ماه گذشته سران استکبار ضربه‌های راهبردی را از جبهه مقاومت دریافت کردند. 7‌، 8 ماه گذشته زلزله سیاسی بزرگ در هژمونی و سیطره پوشالی غرب واقع شد. حمله موشکی گروه‌های مقاومت به فلسطین‌اشغالی، حمله پهپادی انصارالله به آرامکو، حمله موفق حزب‌الله به مناطقی از رژیم صهیونیستی، مقابله به‌مثل قاطع سپاه در ماجرای نفتکش‌ها، سقوط پهپاد آمریکایی و رنگ باختن تفکر سازش در منطقه موجب شد تا رنگین‌کمان زیبای مقاومت در آسمان منطقه مشاهده شود.
وی با بیان اینکه اتفاقات داخلی در دولت ایالات متحده موجب شد تا آبروی نداشته‌شان لطمه بخورد، تصریح کرد: آمریکا شیر پیر خسته‌ای است که هرازگاهی عربده‌‌‌ای می‌کشد و فقط بزدلان را می‌ترساند. هر روز شاهد افول امپریالیسم آمریکا هستیم. آنها اینجا درصدد انتقام برآمدند و بعد از ماجرای 96 مشغول طراحی‌های جدید شدند و هزینه فراوانی را مرتکب شدند تا با یک پاتک امنیتی در برابر حمله جبهه مقاومت شکست‌های خود را جبران کنند. در این نگاه، امنیت کشورهای مخاطب را در دستور کار خود قرار دادند. آنچه در عراق اتفاق افتاد و حمله به کنسولگری ایران در نجف و تظاهرات لبنان و ورود به اعتراضات معمولی که در کشورها هست و مطالبات برحقی که مردم دارند و سوار شدن بر موج اعتراضات از دستورکارهای آنها است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌ علی ‌اکبری با‌اشاره به اینکه جبهه استکبار کار بزرگ، وسیع و پیچیده‌‌‌ای انجام دادند و سرمایه‌گذاری و فضاسازی وسیعی انجام شد، گفت: حمایت‌های دیپلماتیک آمریکا و اروپا و دولتک‌های منطقه که وقیحانه حمایت کردند و عملیات میدانی پادوهای استکبار و ضدانقلاب مانند سلطنت‌طلبان‌، منافقین و ورود ارذل اجاره‌ای طی دو روز در اقصی نقاط کشور در اوج وحشی‌گری موجب شد تا شاهد کشتن، غارت کردن و مجروح کردن‌ها باشیم، علاوه‌بر به‌شهادت رساندن ماموران نیروی انتظامی، پاسدار و نیروهای بسیج حتی به مردم عادی هم رحم نکردند و کارگر مظلوم شهرداری را هم به رگبار بستند و میلیاردها تومان خسارت به‌بار آوردند. این به گفته خودشان، حاصل دوسال کار تشکیلاتی و تسلیح بود که بحمدالله خنثی شد.
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: این بار نظام جمهوری اسلامی نصاب امتداد فتنه را به دو روز کاهش داد؛ اگر فتنه ۸۸، 8 ماه و فتنه 96، مدت 8 روز بود اما در ماجرای امسال در کمتر از دو روز این فتنه وسیع و گسترده نابود شد.
وی خاطرنشان کرد: دشمن طراحی کرده بود که این کارها در زمستان انجام شود اما ماجرای بنزین بهانه‌ای بود که اوج کینه خودش را نشان دهد. خطای محاسباتی دشمن احمق رونمایی شد و از شگفت‌های امت و امامت نیز رونمایی شد. حکمت، درایت، آینده‌نگری، قاطعیت، فداکاری و جوانمردی را همه عالم از رهبری مشاهده کردند و در 5 دقیقه صحبت‌شان در درس خارج فقه از ساختارهای قانونی و شیرازه تصمیمات بزرگ صیانت کردند و از امنیت ملی با کمال عزت و صلابت صیانت شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌ علی ‌اکبری گفت: رهبر بیدار ما مراقب دشمن بود و ماه‌ها قبل فرموده بودند در 98 فتنه‌ای در راه است و این سخنان آتش‌نشان فتنه بود.
 
 
آیت‌الله اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم:
 تسریع در تحقق کامل شبکه ملی اطلاعات مطالبه مردم است
خطیب جمعه قم با بیان اینکه همه صاحب‌نظران می‌گویند با همت بلند و عزم جدی‌تر دستگاه‌های مسئول می‌توانیم شبکه ملی را به‌وجود آوریم، گفت: مطالبه مردم تسریع در تحقق کامل شبکه ملی اطلاعات است.
آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم گذشته انقلاب را جمع‌بندی کردند و رویکرد آینده‌نگری نیز داشتند، گفت: در درون این بیانیه و لایه‌های عمیق آن به قواعد و قوانینی برای آینده انقلاب‌ اشاره شده که بسیار مهم است.
به گزارش رسا، وی افزود: رهبر معظم انقلاب در پایان بیانیه گام دوم به 7 توصیه کلان به‌عنوان راهبردهای آینده انقلاب‌ اشاره کردند اما در متن عمیق بیانیه و لایه‌های تحلیلی آن بیش از 30 قانون در ارتباط با انقلاب اسلامی وجود دارد.
امام جمعه قم با بیان اینکه کنترل قیمت‌ها و انجام حمایت‌های به موقع وظیفه مسئولان است، ابراز داشت: باید از جریان تحریم استفاده کرده و فرصت را مغتنم بشماریم تا وابستگی بودجه و اقتصاد کشور به خام‌فروشی نفت را قطع کنیم، البته این کار سخت است و همه باید همراهی کنند اما باید به روزی برسیم که اقتصاد کشور بر پایه تولید و تبدیل مواد خام به کالاهای جدید باشد.
عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران بداند که نقشه جدیدی توسط آمریکا، صهیونیست‌ها، سعودی‌ها و وابستگان آنها طراحی شده تا قدرت محور مقاومت را با اغتشاش و ناامن‌سازی بشکنند، بنزین یک بهانه بود چرا که مشخص شد طراحی‌های گسترده‌ای صورت گرفته تا از اعتراضات سوءاستفاده کنند و به کشور ضربه بزنند.
آیت‌الله اعرافی افزود: می‌بینیم که در ایران، عراق و لبنان به شکلی این برنامه را در پیش گرفتند، دشمن این خط را دنبال می‌کند که محور مقاومت را که عظمت خود را نشان داده با اغتشاش و ناامنی در هم شکسته شود، ‌ترامپ نتانیاهو و بن‌سلمان و مزدوران حقیر فراری می‌خواهند جامعه مقتدر و امن ایران را بشکنند.
وی با بیان اینکه با توجه به این حوادث مسئولان باید تلاش مضاعف داشته باشند و مشکلات را ‌ترمیم و جبران کنند، ادامه داد: باید قدردان نیروهای امنیتی و انتظامی ‌و دستگاه‌های مسئول که در کنترل شبکه اغتشاشی کشور و وابسته به خارج تلاش‌کردند و حضور مردم برای خنثی‌سازی حرکت فاسد دشمن باشیم، باید خدا را برای وجود رهبری شجاع و حکیم شاکر
باشیم.
امام جمعه قم تسریع در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را مطالبه جدی مردم دانست و گفت: از وزارت ارتباطات، شورای عالی فضای مجازی، دولت و مجلس انتظار می‌رود که مقوله شبکه ملی اطلاعات را در فضای اینترنت دنبال کنند، شبکه ملی اطلاعات سال‌ها مورد مطالبه رهبری است و اقداماتی هم صورت گرفته اما کافی نیست، همه صاحب‌نظران می‌گویند با همت بلند و عزم جدی‌تر دستگاه‌های مسئول می‌توانیم شبکه ملی را به‌وجود آوریم و باید در برابر نفوذ دشمن استوار باشیم، مطالبه مردم تسریع در تحقق کامل شبکه ملی اطلاعات است.