به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,585
بازدید دیروز: 2,123
بازدید هفته: 10,772
بازدید ماه: 16,562
بازدید کل: 23,504,934
افراد آنلاین: 26
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۰۹ فروردین ۱٤۰۳
Thursday , 28 March 2024
الخميس ، ۱۸ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۴۴۳ - آیت‌الله محمدعلی موحدی‌ کرمانی خطیب جمعه تهران:/ آیت‌الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم: ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
آیت‌الله محمدعلی موحدی‌ کرمانی خطیب جمعه تهران:
 
گفتند ما هم صبح جمعه فهمیدیم بنزین گران شده!
 
نباید مسائل کشور را این‌طور تدبیر کرد
 
  ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
 
 
امام جمعه موقت تهران گفت: آقایان دولتمردان ‌ای‌کاش پیش از افزایش قیمت بنزین، به مردم آگاهی دهید و آنها را نسبت به تصمیمات قانع کنید و بگویید که اگر پانصد تومان قیمت بنزین را افزایش داده‌اید، به نفع خودشان است؛ این کارها را نکردید، یک باره اعلام کردید و به دنبال آن شوکی وارد شد و مردمی که از گرانی خسته شده بودند، گفتند «وامصیبتا»، اجناس گران‌تر می‌شود و فریادها بلند شد، این رویه کشورداری و تدبیر نیست.
آیت‌الله محمدعلی موحدی‌ کرمانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران خطاب به مسئولین، گفت: مسئولین گوش‌تان را باز کنید، نگویید به این و آن وقت ملاقات نمی‌دهم، خودت را گم کردی! خیال کردی مسئولیتی داری و کسی هستی؟! وای بر آن کسی که فکر کند شخص مهمی است.
به گزارش تسنیم، امام جمعه موقت تهران افزود: این برنامه‌هاست که مردم را ناراحت می‌کند، این آقایان مسئول بالاخره در مسجدی و یا در حسینیه‌ای کسی را مأمور کنند که مردم از طریق او با فلان مسئول صحبت کنند، مردم هم خوشحال می‌شوند.
وی بیان داشت: مسئولین به داد مظلومین برسید، خدا از شما کربلا، عمره و مشهد هم نمی‌خواهد، از شما می‌خواهد که به امانتی که دست شماست وفادار باشید و به آن عمل کنید و گره‌ای از مشکلات این مردم باز کنید.
آیت‌الله موحدی ‌کرمانی ابراز داشت: گاهی انسان به عبادتی روی می‌آورد و عبادتی را انجام می‌‌دهد؛ اما در شرایطی است که خداوند غیر آن را از او می‌خواهد؛ ‌ای مردم، سنت خدا این است، دلی را نرنجانید، اگر مطلع شدید، به داد مظلوم برسید، ببینید وضع همسایگان‌تان چطور است.
امام جمعه موقت تهران خطاب به دولت، اظهار داشت: چرا غفلت کردید، دولت تدبیر، چرا تدبیر درست نکردی که چنین چیزی پیش نیاید؟ تصمیم گرفتید که بنزین را گران کنید، البته بنزین باید به قیمت واقعی‌اش برسد، اما باید با حساب و برنامه باشد، نه اینکه به قول آقایی که گفت شب خوابیدم، صبح بیدار و مطلع شدم که بنزین را گران کرده‌اند، عجب! شما مطلع نبودید؟ شما از وضع کشور مطلع نبودید و تازه مطلع شدید؟ این جمله عجیب است.
وی با ‌اشاره به اینکه نباید مسائل کشور را این‌طور تدبیر کرد، گفت: خدا کند دروغ باشد که آقایی گفته من از گرانی بنزین خبر نداشتم، یک «خبر نداشتم» و اظهار بی‌اطلاعی، ببینید چه فاجعه‌ای را به بار آورد؟! چقدر تخریب شد و چه جاهایی را به دلیل یک غفلت آتش زدند.
آیت‌الله موحدی ‌کرمانی با بیان اینکه بهتر بود پیش از تصمیم برای افزایش قیمت بنزین، اقناع ملی صورت می‌گرفت، تأکید کرد: بهتر بود افزایش قیمت بنزین تدریجی صورت می‌گرفت و کم‌کم و پس از اقناع ملی افزایش قیمت بنزین صورت می‌گرفت.
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: آقایان دولتمردان ‌ای‌کاش پیش از افزایش قیمت بنزین، به مردم آگاهی دهید و آنها را نسبت به تصمیمات قانع کنید و بگویید که اگر پانصد تومان قیمت بنزین را افزایش داده‌اید، به نفع خودشان است؛ این کارها را نکردید، یک‌باره اعلام کردید و به دنبال آن شوکی وارد شد و مردمی که از گرانی خسته شده بودند، گفتند «وامصیبتا»، اجناس گران‌تر می‌شود و فریادها بلند شد، این رویه کشورداری و تدبیر نیست.
وی اظهار داشت: تدریجیت یعنی گام‌‌به‌گام و نه اینکه یک باره بنزین از هزار تومان، سه هزار تومان شود، یعنی اینکه بعد از مطلع شدنِ مردم، 500 تومان هم بعد از مدتی بر روی قیمت بنزین افزوده شود.
آیت‌الله موحدی ‌کرمانی گفت: دشمنان هم منتظر همین فرصت‌ها هستند، آنها سوار موج می‌شوند و در این اتفاقات نیز همین‌طور شد، نباید این کارها انجام شود، باید تدبیر شود، شما که بحمدالله دولت تدبیر هستید، این مسائل را با دقت بنگرید و حساب کنید، در اتاق در بسته هیئت دولت تصمیم می‌گیرید، اثر این تصمیم را در جامعه حساب کنید، آیا مردم ناراضی را راضی می‌کند یا نه؟
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: به شهرداری تذکر می‌دهم، یک نفر خانه‌ای دارد و می‌خواهد یک طبقه روی آن بسازد، پسرش داماد است و می‌خواهد پسر را در آنجا اسکان دهد، شهرداری غوغا می‌کند و پول‌ کلانی برای این یک طبقه از او می‌گیرد، همه مراقب باشند و کار خدایی انجام دهند.
خودکفایی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در تمامی عرصه‌ها
سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت «23 آذر سالروز تأسیس آن قرارگاه» اظهار داشت: طی ۳ دهه فعالیت، قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) با به‌کارگیری جوانان پرشور، متخصص و انقلابی و با همکاری شرکت‌های بخش خصوصی و در تعامل نزدیک با دولت‌ها، اقدامات موثری در توسعه زیرساخت‌های کشور و قطع وابستگی به کشورهای خارجی داشته است و امروز نیز در تمامی عرصه‌های فنی مهندسی به خودکفایی رسیده است.
به گزارش مهر، وی افزود: خودکفایی کشور در بنزین و گازوئیل که با احداث ستاره خلیج‌فارس در بندرعباس محقق شد، در کنار تولید ۱۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین، احداث ۱۱ هزار کیلومتر خطوط انتقال آب، نفت و گاز، احداث ۶۲ سد با ۵۰ درصد حجم مخازن کل کشور، احداث ۸۰۰ کیلومتر آزادراه، ۴۰ هزار کیلومتر راه‌آهن و نیز همکاری نزدیک در توسعه صنایع مس و فولاد، تنها بخشی از اقدامات قرارگاه است.
درمان را نباید در غرب جست‌وجو کنیم
محمد با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اخیرا قرارگاه را بازوی اجرایی قوی دولت‌ها نامیده‌اند، گفت: در واقع قرارگاه یک پیمانکار و مجموعه اقتصادی نیست و به دنبال سود نبوده است، بلکه قرارگاه خود را خدمتگزار مردم به‌ویژه محرومین می‌داند و پاسدار انقلاب است و در هر عرصه‌ای که نظام در بخش‌های فنی و مهندسی دچار تهدید شود، قرارگاه رسالت خود می‌داند که نقش‌آفرینی کند.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) تاکید کرد: درمان را نباید در غرب جست‌وجو کنیم، طبیب حاذق در درون کشور است؛ مقام معظم رهبری سالها است اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده‌اند و اگر امروز دشمن به راحتی فروش نفت را تحریم می‌کند، به این دلیل است که در صنایع پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی غفلت شده و در عین حال، سال‌ها است که در حوزه‌هایی همچون کشاورزی، صنایع و معادن دچار خلأ هستیم و به‌دلیل عدم تکمیل زنجیره ارزش آسیب‌پذیر شده‌ایم.
معادن فعال شود
وی بیان داشت: کشور با یک درصد جمعیت جهان دارای ۷ درصد ذخایر معدنی دنیا و جزء ۱۰ کشور برتر معدنی با ۵۷ میلیارد تن ذخایر بالقوه است، اما عمده برداشت ما از این منابع، تنها ۳ دهم درصد است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: رهبری فرمودند که در زمان تحریم نفت، صنایع و معادن باید بار اقتصاد را به دوش بکشند؛ چراکه فعال‌سازی معادن هم ارزآوری و هم ‌اشتغال پایدار را به دنبال دارد. پس با مدیریت قوی و جهادی این موضوع دور از دسترس نیست.
 
آیت‌الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم:
رعایت قانون و اخلاق اسلامی مقدمه‌ساز شور انتخابات است  
 
امام جمعه قم گفت: رهبر معظم انقلاب پیشران حرکت علمی کشور بوده‌اند و همین امر کشور را در عرصه‌های علمی به رشد و بالندگی رساند.
آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور پرشور مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: ایران امروز همان کشوری است که در عصر قاجار و پهلوی در علم و فناوری محتاج و وابسته به دیگران بود.
وی اظهار داشت: همه دستاوردهای علمی و پژوهشی امروز با وجود موانع بزرگی چون تحریم‌های مستمر و جنگ تحمیلی و انواع توطئه‌های ترور و آشوب و تجزیه‌طلبی به دست آمده است که همین امر خود امتیاز بزرگی برای نظام اسلامی به‌ویژه رهبری آن است.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با عنوان اینکه رشد علمی فعلی اگرچه خارق‌العاده بوده اما نباید از تداوم آن غفلت کرد برای همین رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم بر تحقیق و پژوهش تأکید فرمودند، افزود: رسیدن به پیشرفت‌های عظیم در عرصه فناوری‌های پیشرفته و نو مورد توصیه ایشان بود لذا مسئولان کشور به‌خصوص دولت محترم لازم است که علاوه بر صیانت از جایگاه علمی کشور، لوازم ارتقای آن را فراهم آورند.
وی تصریح کرد: باید حرکت کاروان علمی کشور تسریع شود و شتاب لازم را به خود بگیرد و مبنای هر تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی دانش و علم باشد و در این رابطه دانشگاه با صنعت درگیر و ارتباط بیشتری پیدا کنند تا زمینه کاربردی شدن علوم فراهم آید و در این مسیر وحدت و همراهی حوزه و دانشگاه بسیار مهم و تأثیرگذار است.
خطیب جمعه قم رسیدن به تمدن اسلامی را در گرو همگرایی حوزه و دانشگاه دانست و افزود: در طول 40 سال گذشته در هر میدانی که حوزه و دانشگاه همراهی و هم‌افزایی کرده‌اند، ثمرات ارزشمندی برای کشور به‌دست آمده است.
آیت‌الله اعرافی در ادامه به موضوع انتخابات مجلس یازدهم اشاره کرد و با بیان اینکه مشارکت بالا در انتخابات دشمن را از ادامه توطئه و فشار ناامید می‌کند، اظهار داشت: مستکبران زخم‌خورده از مقاومت ایرانیان برای نابودی کشور و نظام اسلامی نقشه‌ها کشیده‌اند بنابراین همه باید مراقب باشند که در دام دشمن قرار نگیرند و به انتخابات بی‌اعتنا نباشند.
وی تصریح کرد: مشارکت بالا اقتدارآفرین است به‌خصوص انتخابات اسفند ماه که بعد از اجرای ده‌ها توطئه و ناکامی دشمنان برگزار می‌شود، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا چشم ناظران جهانی به مشارکت مردم دوخته شده است. بنابراین غفلت از مشارکت در انتخابات دشمن را به افزایش فشار تشویق می‌کند لذا شرکت در انتخابات وظیفه‌ای ملی و انقلابی و شرعی است.
امام جمعه قم رعایت قانون و اخلاق در همه مراحل انتخابات را مورد تأکید قرار داد و گفت: مراعات قانون و اخلاق اسلامی مقدمه‌ساز شور و شوق انتخابات است. بنابراین مسئولین و مجریان و نیز نامزدها و هواداران آنها موظف به رعایت اخلاق و قانون هستند.
وی افزود: ملت ایران از رشد و تعالی فرهنگی و سیاسی لازم برخوردار است و به فضل الهی با برگزاری انتخابات سالم و پرشکوه به دشمنان ثابت خواهد کرد در مسیر آرمان‌های اسلامی، انقلابی و ملی خود کوتاه نخواهد آمد.
آیت‌الله اعرافی همچنین با اظهار نگرانی از وضعیت سلامت جسمی شیخ زکزاکی، گفت: ایشان با این وضعیت ناگوار به زندان منتقل شده است و مجامع بین‌المللی در این زمینه ساکنند در حالی که این شخص مظلوم تنها به عزت نیجریه می‌اندیشد.
وی از دستگاه دیپلماسی کشورمان خواست از ظرفیت‌های خود در این زمینه استفاده کند.