به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,596
بازدید دیروز: 2,852
بازدید هفته: 12,635
بازدید ماه: 18,425
بازدید کل: 23,506,797
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 29 March 2024
الجمعة ، ۱۹ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۴۴۷ - آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب جمعه تهران: / آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم: ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب جمعه تهران:
 
مسئولان بیدار باشند،کسی که «خواب» است
 
برنامه‌های دشمن را نمی‌بیند و راه نمی‌افتد
 
۱۳۹۸/۰۹/۲۹
 
 
امام‌جمعه موقت تهران با‌اشاره به حکمتی از نهج‌البلاغه، گفت: مسئولان باید بیدارباشند. مدیران در هر پایه‌ای باید بیدارباشند. چگونه باید نظارت کرد؟ چگونه تولید و صادر کرد، چگونه جلوی واردات و قاچاق را گرفت؛ همه این‌ها نیاز به بیداری و برنامه‌ریزی دارد. اینکه رهبر معظم انقلاب، کراراً تأکید می‌کنند که روی پای خودتان بایستید و فرض کنید تحریم‌ها پابرجا خواهد بود، باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران که در مصلی امام ‌خمینی(ره) برگزار شد، تأکید کرد: وظیفه امت اسلام بیداری است و توجه به اینکه دشمن چه‌کار می‌کند و در عراق چه خائنانی را بر موج‌ها سوار کرده‌اند و این وضع را ایجاد کرده‌اند. از طرف دیگر ما چه وظیفه‌ای داریم؟
به گزارش فارس، امام جمعه موقت تهران در ادامه با‌اشاره به حکمت ۴۱۵ نهج‌البلاغه مبنی بر اینکه «خواب، عزم‌ها را می‌شکند و تصمیم‌های زمان را از بین می‌برد»، گفت: شارحین می‌گویند این سخن،‌اشاره به یک ضرب‌المثل دارد. یعنی اگر فردی، سستی و بی‌حالی کرد و بی‌نظم و بی‌برنامه بود، نتیجه این می‌شود که برنامه‌های او به‌هم می‌ریزد.
وی با بیان اینکه امروز دنیای استکبار، برای کشورهای اسلامی و ایران برنامه‌ها چیده‌ است، اظهار داشت: آنها اتاق فکر دارند که با اقتصاد کشور، فرهنگ، جوانان و سیاست ما چه کنند و می‌گویند چگونه ملت را به زانو دربیاوریم.
آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: ما در برابر این برنامه‌ریزی دشمن، چه می‌کنیم؟ ما خواب هستیم یا بیدار؟ آدمی که خواب است، دنیا را نمی‌بیند و برنامه‌های دشمن را نمی‌فهمد. آدمی که خواب است، بلند نمی‌شود راه بیفتد. زمان زمانی است که باید بیدار بود. مسئولان باید بیدارباشند. مدیران در هر پایه‌ای باید بیدارباشند. چگونه باید نظارت کرد؟ چگونه تولید و صادر کرد، چگونه جلوی واردات و قاچاق را گرفت؛ همه این‌ها نیاز به بیداری و برنامه‌ریزی دارد. اینکه رهبر معظم انقلاب، کراراً تأکید می‌کنند که روی پای خودتان بایستید و فرض کنید تحریم‌ها پابرجا خواهد بود، باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ملتی مقاوم با این همه جوان فرهیخته و فعال و وجود افراد سرمایه‌دار، چه باید کرد. این همه سرمایه در دست ماست. اگر ما امروز به وظیفه خود عمل نکنیم، کلام امام علی(ع) درباره ما صادق خواهد بود. ما باید ببینیم دنیای جنایت و استعمار، چه برنامه‌ای دارد و ملت بایستند و همه باید در این مسیر با هم باشیم.
حوزه و دانشگاه برای مسائل اصلی جامعه راهکار ارائه دهند
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران در سخنانی، به مناسبت «27 آذر؛ روز وحدت حوزه و دانشگاه» ابراز داشت: دو متفکر و اندیشمند حوزوی؛ شهید آیت‌الله مفتح و شهید آیت‌الله مطهری در ماه‌های اول انقلاب در دانشگاه‌ها مرجع و ملجاء فکری بودند و بین دانشجویان و اساتید منبع معرفت و سفره محبت دینی را گسترده بودند و مبانی عمیق دین را گسترش داده بودند اما توسط جریان و گروهی که مدعی اسلام و مقابله با تحریف بودند به شهادت رسیدند.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه و حوزه قوه عاقله مهمی هستند که باید به مسائل جامعه بیندیشند و برای برون‌رفت از مشکلات و مسائل اصلی جامعه راهکار ارائه دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی وحدت حوزه و دانشگاه‌ها را گره خوردن 2 قوه و بازو برای تحرک جامعه دانست و گفت: دانشگاه و حوزه باید برای فضای مجازی و احساس بردگی‌های نوین ایده و طرح ارائه دهند و برای تمدن نوین اسلامی محتوا داشته باشند.
نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها بیان داشت: حوزه‌ها از روش‌های دانشگاهی برای بسط اندیشه و مفاهیم عمیق دینی استفاده کرده و دانشگاه‌ها هم با روش‌های مختلف حوزوی آشنا هستند این در حالی است که طلبه‌ها و روحانیون در دانشگاه‌ها حضور داشته و انس فراوانی را با یکدیگر دارند. وی تأکید کرد: باید افق پیش‌رو را بلند در نظر گرفته و بدانیم که راه آینده فقط با همت فراوان طی خواهد شد.
 
 
آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم:
 کسانی‌که اهل زدوبند سیاسی و جناحی هستند نباید وارد مجلس شوند   
امام جمعه قم گفت: نمایندگان مجلس سوگند می‌خورند که حافظ حریم اسلام و مبانی جمهوری اسلامی و امانتدار باشند و خود را وقف استقلال و اعتلای کشور کنند، بنابراین اگر کسی غیر از این عمل کرده است، شایستگی نمایندگی مردم را ندارد.
آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور پرشور مردم انقلابی و خداجوی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: نمایندگان قسم یاد می‌کنند قوانینی به تصویب برسانند که مردم از آن منتفع شوند. کسانی که برای مجلس انتخاب می‌شوند، باید از  گرو جریان‌ها خارج شوند و به وظیفه دینی و انقلابی خود عمل کنند و خادم ملت باشند، کسانی که وقتی وارد مجلس می‌شوند در عوالم دیگری هستند و در زدوبندها به سر می‌برند، نماینده مردم نیستند.
وی تصریح کرد: وقتی این امور مراعات نشود، شاهد ورود کسانی خواهیم بود که به جای حل مشکلات مردم و اعتلای کشور غرق در سیاسی‌کاری  و حزب و دسته‌بازی می‌شوند و مجلس از اهداف خود دور می‌شود.
تولیت آستان حضرت معصومه(س) اضافه کرد: متصدیان امور برگزاری انتخابات در بررسی صلاحیت‌ها و اجرای انتخابات حب و بغض سیاسی را دخالت ندهند و براساس تقوا و قانون عمل کنند تا شاهد تشکیل مجلسی قوی و انقلابی باشیم.
وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی جنگ امنیتی آمریکا علیه ایران و کشورهای عضو محور مقاومت، گفت: تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب موجب شد ملت بزرگ ایران هوشمندانه توطئه آشوبگران و اغتشاشگران برای برهم زدن امنیت کشور را درهم بشکنند.
آیت‌الله سعیدی افزود: البته مردم از وضعیت اقتصادی و معیشتی گله‌‌مند هستند و تنها راه سامان‌دادن به وضعیت اقتصادی عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است که در قالب تقویت پول ملی، توجه به مبادلات اقتصادی با همسایگان و میدان دادن به جوانان مبتکر و خلاق در حوزه‌های فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان بارها اعلام شده است.
خطیب جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌ها، به بارندگی‌های اخیر و وقوع سیلاب در استان‌های مختلف به‌ویژه در خوزستان اشاره کرد و گفت: مشکلات فعلی ناشی از بی‌توجهی مسئولان در اجرای پروژه‌های شهری در گذشته است، با این‌حال باید مجاهدانه و انقلابی این مشکلات ریشه‌ای حل شوند و در حال حاضر مسئولان باید با امدادرسانی مداوم رنج مردم را بکاهند.
وی همچنین، سالروز شهادت آیت‌الله مفتح و هفته وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشت و با بیان اینکه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بدو انقلاب پیشگام وحدت حوزه و دانشگاه بوده است، اظهار داشت: همین‌ امر موجب ایجاد مراکز پژوهشی و تحقیقاتی مشترک شد و ثمره آن ایجاد تحول در علوم انسانی بود لذا نباید از تداوم این وحدت غافل شد.