به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,526
بازدید دیروز: 18,753
بازدید هفته: 1,526
بازدید ماه: 1,526
بازدید کل: 23,663,357
افراد آنلاین: 11
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 20 April 2024
السبت ، ۱۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۴۶۲ - آیت‌الله جنتی: در روند بررسی صلاحیت‌ها، تحت فشار فرد یا جریانی قرار نمی‌گیریم ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
آیت‌الله جنتی:
 
در روند بررسی صلاحیت‌ها، تحت فشار فرد یا جریانی قرار نمی‌گیریم
 
۱۳۹۸/۱۰/۲۵
 
 
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه با گوشی شنوا شکایات و اعتراضات را رسیدگی کرده و تحت فشار فرد یا جریانی در روند بررسی صلاحیت‌ها قرار نمی‌گیریم گفت: نتایج اعلام شده درباره صلاحیت داوطلبان نهایی نیست و امکان بازبینی و بازنگری وجود دارد.
 
آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در جلسه این شورا ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت صدیقه کبری‌(س) گفت: بالاخره مرحله اول بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به پایان رسید؛ در این مرحله هیئت‌های نظارت استانی و مرکزی زحمات زیادی کشیدند و در فرصتی اندک و با دقتی زیاد کار اعلام نتایج بررسی‌ها را به پایان بردند.
وی با تاکید بر اینکه هیئت‌های نظارت
بر اساس مدارک و مستندات متقن از مراجع قانونی اقدام به بررسی صلاحیت داوطلبان کردند، افزود: شورای نگهبان پاسدار حقوق مردم است و تمام تلاش خود را می‌کند که حق و حقوق احدی ضایع نشود از همین رو اگر داوطلبی فاقد شرایط اعلام شده و یا نسبت به عدم تائید صلاحیت خود اعتراض دارد، می‌تواند به هیئت‌های نظارت استانی مراجعه کند و شکایات خود را به همکاران ما برسانند؛ ما با گوشی شنوا شکایات و اعتراضات را رسیدگی می‌کنیم و البته تحت فشار فرد یا جریانی در روند بررسی صلاحیت‌ها قرار نمی‌گیریم.
به حزب و جناح کاری نداریم
رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با دعوت داوطلبان به صبر و خویشتنداری تصریح کرد: نتایج اعلام شده درباره صلاحیت داوطلبان نهایی نیست و همچنان امکان بازبینی و بازنگری در نظرات اولیه توسط اعضای شورای نگهبان وجود دارد.
به گزارش فارس، آیت‌الله جنتی اضافه کرد: همان‌طور که قبلا نیز تاکید کرده بودیم در بررسی صلاحیت‌ها به حزب و جناح کاری نداریم و شرایط قانونی را با کلیه داوطلبان تطبیق می‌دهیم. در میان افراد تائید یا رد صلاحیت شده افراد شاخصی از هر دو جناح سیاسی هستند که خود نشانگر این رویکرد بی‌طرفانه و مستقل شورای نگهبان است.
سفیر انگلیس عنصر نامطلوب است
وی به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی نیز اشاره کرد و گفت: از درگذشت هم‌وطنان و نخبگان‌مان در این حادثه، متألم و متأثر شدیم، اما همان‌طور که فرماندهان نظامی گفتند در این مسئله، خطای انسانی رخ داد اگرچه فرضیه خرابکاری دشمن نیز مطرح است و باید منتظر ماند تا نتایج بررسی‌های مسئولین مشخص شود.
به گزارش فارس، دبیر شورای نگهبان با اشاره به حضور سفیر انگلیس در تهران در جمع فرصت‌طلبانی که به بهانه عزاداری برای جان‌باختگان حادثه هواپیما دست به شعار‌ها و اقدامات ساختارشکنانه زدند، گفت: این اقدام سفیر خلاف قواعد حقوقی و رفتار دیپلماتیک است و مسئولان محترم باید طبق قانون با او برخورد و به عنوان عنصر نامطلوب وی را معرفی کنند.