به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 111
بازدید دیروز: 4,463
بازدید هفته: 11,172
بازدید ماه: 11,172
بازدید کل: 23,672,999
افراد آنلاین: 11
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۰۶ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 25 April 2024
الخميس ، ۱۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۴۶۷ - حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد خطیب جمعه تهران/ آیت‌الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد خطیب جمعه تهران:
 
 سیاست‌های کلی نظام محور قانونگذاری در کشور باشد
 
۱۳۹۸/۱۱/۰۴
 
 
امام جمعه موقت تهران گفت: سیاست‌های کلی نظام که توسط کارشناسان و چهره‌های دارای تجربه و دانش و آشنا با مسائل کشور و با عقبه کارشناسی و علمی کشور تحلیل و تدوین می‌شود و رهبری نیز آنها را ابلاغ می‌فرمایند، باید اساس و محور تقنین در کشور باشد.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران رسیدن به پیروزی و سعادت جامعه را مرهون «صبر جمعی» دانست و خاطرنشان کرد: در جریان بازدید از خانواده‌های داغدار شهدای حادثه هواپیمای اوکراینی تنها چیزی که مشاهده کردم «صبر» بود؛ آن جامعه‌ای به پیروزی می‌رسد و بر همه مشکلات فائق می‌آید که «صبار و شکور» باشد.
امام جمعه موقت تهران با ‌اشاره به اینکه برخی از بانوان که از نعمت حجاب در تراز اسلام برخوردار نبودند، به احترام شهید سلیمانی در مراسم بدرقه پیکر مطهر ایشان با چادر حاضر شدند، گفت: گوهر حجاب سعادت بانوان را در دنیا و آخرت تضمین می‌کند؛ شهید سلیمانی برای حفظ ناموس مملکت با دشمنان مبارزه می‌کرد و شما قدرشناسی کردید، اما قدرشناسی بالاتر آن است که با آراستگی به حجاب چهره تهران را تغییر دهید.
به گزارش رسا، وی با بیان اینکه ملت‌های مسلمان منطقه باید در کنار همدیگر در راه حق «صبار و شکور» باشند تا به پیروزی برسند، بیان داشت: هنر شهید سلیمانی در طول سه دهه فعالیت، خلق صبر جمعی در میان ملت‌های مسلمان منطقه بود.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد تأکید کرد: امروز مردم قهرمان عراق در راهپیمایی عظیم میلیونی در کنار سایر ملت‌های منطقه فریاد «مرگ بر آمریکا» داشتند؛ این معنای روشن «صبر جمعی» است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آمریکا و ایادی آن از مدت‌ها قبل رو به افول و فروپاشی حرکت می‌کردند، ابراز داشت: شهادت سردار سلیمانی با افتخارآفرینی سپاه پاسداران، ابهت آمریکا در منطقه را فرو ریخت؛ سیلی موشکی سپاه از آمریکا به منزله آغازی بر پایان حضور آمریکا در منطقه محسوب می‌شود.
وی اظهار داشت: اسلام در پرتو فهم صحیح از اسلام ناب به مکتب نیرومندی برای تبدیل ملت‌های منطقه به یک قدرت تعیین‌کننده تبدیل شده است و امروز با عملیاتی که رخ داد، قدرت نظامی آمریکا در منطقه نیز فرو ریخت.
حجت‌الاسلام‌ و‌ المسلمین ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: امت اسلام و ملت‌های مسلمان در کنار همدیگر و با همدیگر باشند، زیرا جبهه متحد آنها است که اقتدار می‌آفریند؛ شعار نه غزه نه لبنان یعنی مخالفت با اقتدار نظام جمهوری اسلامی. ایران منهای عراق به مثابه کاهش اقتدار ملت ایران است. امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه معنای صبر جمعی ایستادگی در برابر دشمن است، گفت: دشمن بعد از جنگ جهانی دوم از همه توان خود استفاده کرد تا اسلام را از نقشه منطقه جنوب غربی آسیا حذف کند، اما امروز اسلام رمز وحدت ملت‌های منطقه است. وی تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی برای تأمین امنیت قاره آسیا و حتی قاره اروپا مجاهدت و تلاش می‌کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد به مسئله انتخابات مجلس شورای اسلامی ‌اشاره کرد و ضمن دعوت از مردم برای حضور یکپارچه در این انتخابات، اظهار داشت: با تجربه‌ای که در نهاد قانونگذاری دارم می‌گویم قانون متقن، عدالت محور، شفاف و معطوف به نیازهای اصلی و واقعی و الهام گرفته از مشارکت ذی‌نفعان و نهادهای قانونی و قابل اجرا رکن اساسی پیشرفت کشور است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه طرح‌ها و قوانین کشور باید ناظر به قانون اساسی و در چارچوب این قانون تمدن‌ساز سامان بگیرد، تأکید کرد: سیاست‌های کلی نظام که توسط کارشناسان و چهره‌های دارای تجربه و دانش و آشنا با مسائل کشور و با عقبه کارشناسی و علمی کشور تحلیل و تدوین می‌شود و رهبری نیز آنها را ابلاغ می‌فرمایند، باید اساس و محور تقنین در کشور باشد.
وی با تأکید بر اینکه برخورد با سیاست‌های کلی ابلاغی باید فعالانه باشد، ابراز داشت: آنچه که مشکلات کشور را حل می‌کند، آن است که قانون با نگاه به اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی ابلاغی تصویب شود؛ اگر در این جهت حرکت کنیم، با یک انقلاب عظیم در همه عرصه‌های مدیریتی کشور مواجه می‌شویم.
مجاهدت خالصانه در راه خدا؛ نکته کانونی «مکتب سلیمانی»
سعدالله زارعی، کارشناس مسائل غرب آسیا، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، در سخنانی با موضوع «تبیین مکتب سردار شهید حاج ‌قاسم سلیمانی» گفت: آنچه از شهادت شهید سلیمانی باقی مانده است یک مکتب است و پیروی از این مکتب برای ملت و امت راهگشا بوده و می‌تواند جامعه و مدینه فاضله را به وجود آورد. وی افزود:‌ نکته کانونی و محوری مکتب سلیمانی مجاهدت خالصانه او در راه خداست.
به گزارش فارس، وی تصریح کرد: آمریکا در مواجهه با انقلاب اسلامی ملت‌های مسلمان و جبهه مقاومت از سال 1994 به بعد به این جمع‌بندی رسید که برای نجات خودش از مشکلات در منطقه بایستی مقاومت ملت‌ها و به ویژه مقاومت جمهوری اسلامی را از سر راه خود برداشته و به همین جهت طراحی پیچیده‌ای را دنبال کرد و گروه 400 نفره را مشغول طراحی یک استراتژی کامل برای غلبه آمریکا در منطقه کرد. زارعی افزود: این پروژه از سوی پل‌ولفوویست مدیریت می‌شد. دولت جورج‌بوش در سال 2000 بر سر کار آمد و این برنامه را در دستور کارش قرار داده که ادبیات نهایی آن خاورمیانه جدید و بزرگ بود.
کارشناس مسائل غرب آسیا بیان داشت:‌ رهبر معظم انقلاب با درک این خطر بزرگ و تهدید‌آمیز،‌ فرماندهان نظامی کشور را فراخواندند و لزوم مقابله با آن را مطرح کردند که اگر با این وضعیت مبارزه نشود کل هستی جهان اسلام تحت تأثیر قرار می‌گیرد و فرمودند که اگر با این تهدید مقابله نشود، جمهوری اسلامی هم ممکن است مورد تهدید واقع شود. ‌رهبر انقلاب فرمودند باید برنامه منسجم و کارآمدی برای خنثی شدن این توطئه بزرگ آمریکا تهیه شود و با برنامه منسجم می‌توانیم آمریکا را در عراق شکست دهیم. محوریت این کار بر دوش شهید سلیمانی به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران قرار گرفت.
سردار سلیمانی با هدایت رهبر انقلاب برنامه شکست آمریکا در منطقه را اجرایی کرد
وی گفت: ‌سردار سلیمانی با مدیریت و هدایت رهبر انقلاب و با امکانات کم و با بودجه ناچیز برنامه شکست آمریکا در منطقه را اجرایی کرد در حالی که آمریکایی‌ها بیش از 300 هزار نیروی نظامی، اطلاعاتی و عملیاتی در عراق داشتند. زارعی به برخی خصوصیات سردار سلیمانی‌اشاره کرد و افزود:‌ ولایت‌محوری و اعتقاد راسخ سردار سلیمانی به رهبر معظم انقلاب بخشی از شخصیت و عمل او محسوب می‌شود.
مراجعه به تدابیر و آراء رهبر انقلاب؛ کلید واژه سردار سلیمانی
کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد:‌ کلید واژه سردار سلیمانی مراجعه به تدابیر و آراء رهبر معظم انقلاب بود و به همین دلیل او بارها می‌گفت که نه تنها این کار را از روی ایمان و اعتقادش انجام می‌دهد بلکه قسم می‌خورد که تجارب رهبر انقلاب در امورات مختلف حکیمانه بوده و تدابیر ایشان همواره راهگشاست.
مرز دوستی حاج قاسم سلیمانی با افراد و جریانات، رهبری بود
وی در نقل خاطره‌ای از سردار سلیمانی، گفت: سردار سلیمانی از جلسه‌ای می‌گفت که با نخست‌وزیر یکی از کشورهای منطقه که رقابتی هم با جمهوری اسلامی داشت، برگزار کرد مبنی بر اینکه آن نخست‌وزیر به سردار سلیمانی گفته بود تو استاد تاکتیک هستی اما از استراتژی اطلاعی نداری؛ حاج‌قاسم سلیمانی در پاسخ به او گفته بود که در بالای سر من یک استراتژیست بزرگ به نام مقام معظم رهبری وجود دارد این در حالی است که شما نه تاکتیک خوبی دارید نه استراتژیستی مانند رهبری ما. زارعی بیان داشت: مرز دوستی حاج قاسم سلیمانی با افراد و جریانات، رهبری بود. ضمن اینکه شبانه‌روز تلاش می‌کرد که طیف‌ها و افراد مختلف را به رهبر معظم انقلاب نزدیک کند. در واقع سردار سلیمانی فراجناحی بود اما اقدامات فرارهبری را نمی‌پذیرفت.
کارشناس مسائل غرب آسیا مشورت و درایت را از دیگر خصوصیات سردار سلیمانی دانست و اظهار داشت: سردار سلیمانی با آنکه در فهم مسائل سیاسی نبوغ بالایی داشت اما جلسات تخصصی برگزار کرده و نظرات کارشناسان را دریافت می‌کرد ولی با این حال هزاران کارشناس را هم تربیت کرد. وی گفت: سردار سلیمانی به جای طرح ده‌ها مسئله جزئی، قلب و مسئله اصلی را پیدا می‌کرد و توان خود را برای غلبه بر آن کانون متمرکز می‌کرد که با این کار و تسخیر مسئله، بسیاری از جزئیات حل و فصل می‌شد.
سردار سلیمانی کسانی که دشمن را کمرنگ می‌کنند،
خائن می‌دانست
زارعی گفت: دیگر خصوصیات شهید سردار سلیمانی دشمن‌شناسی او بود و در این مسیر تاکتیک و راه‌های آنها، خنثی‌کردن روش‌ها و اهداف آنها را می‌دانست. سردار سلیمانی کسانی که دشمن را نمی‌بینند، آن را کمرنگ و عادی‌سازی کرده و ابهام‌آفرینی می‌کنند را خائن می‌دانست. کارشناس مسائل غرب آسیا ابراز داشت:‌ توصیه سردار سلیمانی به جوانان اقامه نماز شب و احترام ویژه به پدر و مادر بود که این موضوع هم از دیگر خصوصیات سردار سلیمانی محسوب می‌شود. وی خاطرنشان کرد: کتاب انسان کامل علامه شهید مرتضی مطهری آخرین کتابی بود که سردار سلیمانی در طول زندگی با برکتش خوانده و از آن برای خود خلاصه‌برداری کرده بود.
 
 
  آیت‌الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم:
آمریکا ماهیت تروریستی دولت خود را آشکار کرد 
امام جمعه قم گفت: در هم کوبیدن عین‌الاسد توسط نیروهای مسلح و سپاه پاسداران، رسما اقتدار ایران اسلامی و دست برتر جمهوری اسلامی را در منطقه به اثبات رساند.
  آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور پرشکوه مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: پیام مهم‌تر موشک‌باران عین‌الاسد، نشان دادن توانایی برتر نظامی ایران و پوشالی بودن قدرت نظامی آمریکا در منطقه بود که آرام آرام ثمرات این اقدام‌ بی‌نظیر در تاریخ خود را نشان خواهد داد.
وی اظهار داشت: این دستاوردهای عظیم با وجود هزاران مانع و چالش سیاسی، امنیتی و نظامی به دست آمده است، دست‌هایی در کار است تا این اقدام عظیم را کوچک بشمارند تا بتوانند ارزش‌های انقلاب اسلامی را که خمیرمایه این پیشرفت‌ها است، اندک جلوه دهند.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: عظمت ایران به اسلام گره خورده است لذا پیش از انقلاب، با اینکه ایران انبار تجهیزات فراوان نظامی آمریکایی بود، اما بحرین را دو دستی تقدیم اعراب وهابی کردند و کاپیتولاسیون را امضاء و تصویب و رسماً ایران و ایرانی را در برابر آمریکا تحقیر و لگدکوب کردند.
وی پاسداشت این دستاوردهای همه‌جانبه را حضور فعال در حمایت از نظام اسلامی عنوان کرد و با اشاره به در پیش بودن راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس، گفت: 22 بهمن امسال با چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی مصادف است لذا شایسته است حضور مردمی به گونه‌ای باشد که نمادی نو محسوب شود و بار دیگر عظمت ملت ایران را به رخ جهانیان بکشاند.
آیت‌الله اعرافی افزود: انتخابات مجلس یکی از حلقات زنجیره‌ اقتدار و عظمت ملت است، همه باید برای ایران اسلامی نقدها و اعتراض‌ها و گله و ایرادها را کنار بگذاریم و تنها به امنیت و پیشرفت کشور توجه کنیم، لذا هیچ بهانه‌ای نباید افراد و گروه‌ها را از صندوق رای دور کند تا بار دیگر شکوه ایران به نمایش گذاشته شود.
وی تاکید کرد: مهم‌تر از همه حضور حداکثری در انتخابات است.
البته باید ضمن رعایت این اصل، اخلاق انتخاباتی و رقابت رعایت شود و همچنین بهترین‌ها را منطبق با حجت شرعی و آرمان‌های اسلام و انقلاب انتخاب کرد.
خطیب جمعه قم با انتقاد از کسانی که با وجود مشاهده این همه فساد و پلیدی و خون‌ریزی و رذالت آمریکایی‌ها باز آن‌ها را فرشته معرفی و تطهیر می‌کنند، تصریح کرد: این یک خطای استراتژیک است که زمینه همراهی ناآگاهان را هم فراهم می‌کند. متأسفانه این یک خط است که حتی در داخل ایران نیز دنبال می‌شود.
وی اضافه کرد: آمریکا خیلی عریان سردار قاآنی را به ترور تهید کردند و ماهیت تروریستی بودن دولت خود را آشکار کردند اما باید بدانند اگر دست به ترور بزنند، موشک‌های ایرانی پایگاه‌هایشان را بر سرشان خراب خواهد کرد.
امام جمعه قم همچنین با تقدیر از حضور همیشگی ملت در صحنه‌های دفاع از انقلاب و اسلام و نظام، گفت: مسئولین باید شبانه‌روز در گره گشایی از مشکلات مردم مجاهده کنند و آن‌ها را یاری نمایند تا بدینوسیله از خداوند تشکر کرده باشند زیرا تشکر از خداوند خدمت بی‌منت مردم است.