به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,790
بازدید دیروز: 2,765
بازدید هفته: 15,573
بازدید ماه: 81,646
بازدید کل: 23,743,455
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۱۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 8 May 2024
الأربعاء ، ۲۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۴۷۰ - آیت‌الله محمد علی موحدی کرمانی خطیب جمعه تهران:/ آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم: ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
آیت‌الله محمد علی موحدی کرمانی خطیب جمعه تهران:
 
 آمریکا آرزوی معامله قرن را به گور می‌برد
 
  ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
 
 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه معامله قرن محکوم به شکست است، این طرح را رسوایی، ذلت و خیانت قرن دانست و همه آزادی‌خواهان جهان را به مقاومت در برابر آن فراخواند.
آیت‌الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با‌اشاره به حقارت و ذلالت رژیم پهلوی در برابر غرب، تصریح کرد: در دوران شاهنشاهی غربی‌ها برای کشور ما تصمیم می‌گرفتند و شاه نیز خواسته‌های آنها را اجرا می‌کرد.
به گزارش رسا، امام جمعه موقت تهران با‌اشاره به جایگاه والای امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب را ادامه دهنده راه ایشان دانست و اظهار داشت: عالمان بزرگی همچون امام راحل و شهید آیت‌الله مدرس در برابر ظلم دشمنان و طاغوتیان سکوت را روا نمی‌دانستند، از همین جهت با توکل بر خداوند در برابر ظالمان ایستادند و بساط آنها را برچیدند.
قدردان نعمت انقلاب اسلامی باشیم
وی داستان پیروزی حضرت موسی(ع) و یارانشان در برابر فرعون و فرعونیان را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه امروز باید قدردان نعمت انقلاب اسلامی باشیم، بیان داشت: مقاومت به معنای ایستادگی و تسلیم نشدن در برابر دشمن است؛ امروز باید در برابر دشمن ایستادگی کرده و به خداوند متعال تکیه کنیم.
آیت‌الله موحدی کرمانی با‌اشاره به اینکه نهضت امام راحل شاه را به زباله‌دان تاریخ انداخت، خاطرنشان کرد: امروز باید باور کنیم که رمز پیروزی و سربلندی ما «ولایت» است؛ باید به یاد داشته باشیم که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب چگونه در طول تاریخ انقلاب اسلامی بینی آمریکا را به خاک مالیده‌اند.
وی در ادامه با بیان اینکه معامله قرن محکوم به شکست است، این طرح را رسوایی، ذلت و خیانت قرن دانست و افزود: آمریکا و اسرائیل و کشورهای عربی مرتجع نشسته‌اند و طرحی را نوشته‌اند، در حالی که ملت‌های منطقه آن را نمی‌خواهند؛ این توطئه و خیانت قرن است و ملت فلسطین این را رد خواهد کرد و برای پایان دادن به‌اشغال‌گری مبارزه دائم خواهد داشت.
امام جمعه موقت تهران با‌اشاره به مواضع مرجعیت نجف، حزب‌الله لبنان و وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به طرح ننگین معامله قرن، خاطرنشان کرد:‌ای آمریکا هر روز ننگ جدیدی می‌آفرینی و جنایت نویی مرتکب می‌شوی، یقینا این آرزو را به گور خواهی برد و مشت‌های گره کرده ملت‌های مسلمان متوجه تو بوده و یکصدا می‌گویند «مرگ بر آمریکا».
آیت‌الله موحدی کرمانی تشییع پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی را یک معجزه دانست و گفت: این معجزه و حماسه حضور مردم باید توسط تحلیلگران بررسی و تبیین شود؛ شهید سلیمانی دل مردم را با خدمت خالصانه و عدالت‌محوری و حمایت از مظلومان و تواضع برد؛ ایشان بارها و بارها شیعیان را از چنگال داعشی‌ها نجات داد و داعشی‌ها را نیز نابود کرد.
وی تأکید کرد: مردم باید حضور چشمگیر در پای صندوق‌های رأی داشته باشند، زیرا این یک میدان جنگ است و آمریکا چشم دوخته است تا میزان مشارکت مردم در این مسئله را رصد کرده و طبق آن برنامه‌ریزی کند.
آیت‌الله موحدی کرمانی خطاب به انتخاب شوندگان مجلس آینده، ابراز داشت: کسانی که رأی می‌آورند بدانند صندلی‌های مجلس امانت است و روز قیامت باید پاسخگوی عملکرد خود باشند؛ نمایندگان انتخاب شده باید همه سعی خود را برای آن بگذارند که قوانین مطابق اسلام نگاشته شود؛ به عبارت دیگر محور اصلی قانون‌گذاری باید دین و شریعت باشد.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر انقلاب باید در وضع قوانین مراعات شود، تأکید کرد: نمایندگان باید در تصویب قوانین دقت کامل داشته باشند و جوانب مختلف و پیامدهای یک قانون را به خوبی بررسی کنند؛ امروز باید قوانینی تصویب شود که مشکلات را حل کرده و امر ازدواج را تسهیل کند.
مردم در ۲۲ بهمن پاسخ زمزمه‌های شوم مذاکره با آمریکا را خواهند داد
حجت‌الاسلام و المسلمین سید محسن محمودی، رئیس‌شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران در سخنانی، با‌اشاره به اینکه ۲۲ بهمن امسال با چهلمین روز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه مقارن است، ابراز داشت: حال و هوای ۲۲ بهمن معطر به عطر ایثار، مقاومت و شهادت خواهد بود.
به گزارش فارس، وی گفت: روحیه ضداستکباری ملت ایران و بروز خشم انقلابی آنان علیه آمریکای جهانخوار در ۲۲ بهمن امسال متجلی‌تر خواهد شد و ملت ایران همانطور که در مراسم تشییع تاریخی شهید سلیمانی نشان دادند، در ۲۲ بهمن هم پاسخ زمزمه‌های شوم مذاکره با آمریکا را خواهند داد.
رئیس‌شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تصریح کرد: از آنجایی که ماهیت انقلاب اسلامی، ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی است، ۲۲ بهمن فریاد کوبنده ایران بر سر آمریکا را شاهد خواهیم بود و ملت بزرگ ایران پاسخ نقشه‌های شومی مانند «معامله قرن» را خواهند داد که «فلسطین برای فلسطینی‌ها است» و طرح «آمریکایی ـ صهیونیستی» محکوم به شکست خواهد بود.
حجت‌الاسلام محمودی از دهه فجر به‌عنوان زمینه‌ساز حضور پرشور مردم در انتخابات یاد کرد و اظهار داشت: از مردم همیشه در صحنه و وفادار به امام(ره) و ولایت دعوت می‌شود که با حضور در مراسم دهه فجر، با آرمان‌های امام(ره) و رهبری تجدید پیمان کرده و به آمریکا و اذنابش پاسخ دندان‌شکنی داده و عزم و اراده خویش را برای پیمودن این راه نورانی تا سپردن پرچم انقلاب به دست امام زمان(عج) به نمایش بگذارند.
به ترسوها رأی ندهیم
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری، رئیس‌مؤسسه روایت سیره شهدا نیز پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با بیان اینکه ولایتمداری ملت ایران مصداق آیه شریفه «و لئن شکرتم لأزیدنکم» است، خاطرنشان کرد: پیوند ملت ایران با ولایت جدا نشدنی است؛ مردم ما از گرانی‌ها و بی‌تدبیری‌ها و مشکلات گلایه دارند، اما شکرگزار نعمت ولایت هستند و مشکلات را نتیجه سوءمدیریت برخی مسئولان می‌دانند.
وی با‌ اشاره به اینکه اگر انتخاب‌های درست و صحیح داشته باشیم و افراد انقلابی را برای عرصه‌های مدیریتی انتخاب کنیم همه مشکلات حل خواهد شد، ابراز داشت: مشکلات امروز ناشی از عدم انتخاب‌های صحیح است.
به گزارش رسا، استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه راهیان نور سبب شد تا تهاجم فرهنگی دشمن به نتیجه نرسد، از حضور زائران بین‌المللی از ده‌ها کشور در راهیان نور خبر داد و بیان داشت: امروز علاوه‌بر راهیان نور، راهیان کربلا را داریم که این به نوبه خود نشان از صدور انقلاب به جهان دارد.
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین ماندگاری با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی در گام نخست موفقیت‌های بسیاری داشته است، بیان داشت: موتور پیشرفت انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها علیرغم توطئه‌های دشمن هیچگاه از حرکت باز نایستاده است؛ امروز هزاران گروه جهادی در کشور وجود دارد و ما باید قدردان این نعمت‌ها باشیم.
دشمن طبل تو‌خالی است
رئیس‌مؤسسه روایت سیره شهدا به تبیین الزامات و بایسته‌های گام دوم انقلاب پرداخت و با بیان اینکه ترس و هراس از دشمن عامل شکست است، گفت: بر اساس آیات و روایات نهراسیدن از دشمن، امیدوار بودن نسبت به نصرت الهی و مجاهدت و پرهیز از کم‌کاری و عافیت‌طلبی و‌ اشرافی‌گری از الزامات تحقق اهداف گام دوم انقلاب است؛ دشمن طبل تو خالی است و ما نباید از آن ترس داشته باشیم.
وی با ‌اشاره به اینکه مسئولان و مردم ایران از دشمن نترسند، تأکید کرد: امروز همه قوا و دستگاه‌های کشور باید مجاهد فی‌سبیل‌الله باشند، زیرا تنها در این صورت است که خداوند نصرت خود را شامل حالمان خواهد کرد؛ ما باید نترسیم و به نترس‌ها رأی دهیم تا مشکلات کشور حل شود.گگ
 
 
آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم:
ارسال پیغام مذاکره پایمال کردن خون شهید سلیمانی و اوج ذلت‌پذیری بود

Image result for آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم
امام جمعه قم با بیان اینکه بعد از شهادت سردار سلیمانی ارسال پیغام مذاکره یعنی پایمال کردن خون شهدای مدافع حرم،‌ گفت: انسان متعجب می‌ماند که چگونه برخی دیدند که آمریکا با وجود مذاکره و برجام اقدام به ترور سردار سلیمانی شخصیت ملی و منطقه‌ای کرد و باز پیغام و پسغام مذاکره با آمریکا ارسال می‌کنند.
آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور گسترده و پرشور مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: چرا برخی این‌قدر ذلیل هستند؟ چرا به هشدارها و سخنان رهبر معظم انقلاب توجه نمی‌کنند؟
وی تصریح کرد: آمریکای جنایتکار چند هفته قبل، سردار رشید اسلام را ترور کرد آن هم بزدلانه و خبیثانه، چرا شماها به چنین دشمن شیطانی دل بسته‌اید؟ مگر نمی‌بینید آمریکا از روز اول پیروزی انقلاب مدام علیه انقلاب و کشور توطئه و جنایت می‌کند و به دنبال براندازی نظام است و از هیچ خیانتی علیه ملت ما دریغ نکرده است؟
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه‌(س) در ادامه به موضوع انتخابات مجلس یازدهم اشاره کرد و با تاکید بر مهم بودن مشارکت گسترده مردم در این انتخابات، گفت: در انتخاب افراد برای نمایندگی حساسیت به خرج دهید و به کسانی رای دهید که بعدا پشیمان نشوید و خود را ملامت نکنید.
وی افزود: کسانی را انتخاب کنید که عالم و متعهد باشند و دلشان برای اسلام و انقلاب و ایران بسوزد، دارای غیرت دینی باشند و اقدامی علیه استقلال و عزت کشور انجام ندهند.
خطیب جمعه قم حضور حماسی در مراسم 22 بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را بسیار مهم برشمرد و با دعوت مردم برای شرکت  در این راهپیمایی، گفت: لازم است امسال، شعار مرگ بر آمریکا پررنگ‌تر از همیشه سر داده شود تا سران شیطان بزرگ دچار خطای محاسباتی نشوند.
آیت‌الله سعیدی در بخش دیگری از خطبه‌ها «معامله»  قرن را معامله‌ای برای تثبیت امنیت رژیم جعلی و اشغالگر اسرائیل عنوان کرد و اظهار داشت: هیچ قدرتی قادر به شکستن اراده مردم فلسطین نیست و این‌گونه طرح‌ها تنها عمر اسرائیل را می‌کاهد  و موجب اتحاد مسلمانان خواهد شد.
امام جمعه قم در بخش پایانی خطبه‌ها نسبت به رواج برخی بی‌بند‌و‌باری‌ها در قم هشدار داد و بیان داشت: دست‌های خائن در پی ترویج فساد در این شهر هستند. مسئولین امر و نیز مردم باید با امر به معروف ناآگاهان را نصیحت کنند و قاطعانه با مغرضان برخورد کنند.