به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 159
بازدید دیروز: 5,979
بازدید هفته: 13,806
بازدید ماه: 34,776
بازدید کل: 23,696,598
افراد آنلاین: 15
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۴۷۵ - آیت‌الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران تاکید کرد/ آیت‌الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
آیت‌الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران تاکید کرد:
 
کسانی که برای برطرف کردن فقر، فساد و بیکاری
 
مصمم هستند شایسته نمایندگی ملت‌اند
 
  ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
 
 
آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه مجلس مولود ۲۲ بهمن و فداکاری‌هاست بنابراین باید به مجلس و پای صندوق آمدن اهمیت داد، گفت: نمایندگان باید به این موضوع مومن باشند که در کشور نباید فقر و فساد باشد، مردم باید به نمایندگانی رأی دهند که در برابر دشمن شجاع و چابک باشند.
آیت‌الله محمد امامی کاشانی ظهر دیروز در سخنان خود در نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: ۲2 بهمن حادثه‌ای بود که در تاریخ رخ داد. این حادثه اهداف انبیا و اولیا را در تاریخ بشریت تحقق بخشید. بررسی تاریخ یعنی از گذشته پند و درس بگیریم و بر اساس بررسی آن آینده را تنظیم و استوار کنیم. این موضوع فلسفه تاریخ است که بر اساس اصول تاریخی، آینده را پی‌ریزی کنیم.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به تاریخ پیش از ۲۲ بهمن در ایران و کشورهای اسلامی افزود: اگر انقلاب رخ نمی‌داد، آمریکا و صهیونیسم بر جهان اسلام به طور کامل مسلط می‌شدند و حتی خود کشور ایران نیز در همه مسائل سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و فرهنگی آمریکایی و صهیونیستی می‌شد.
وی عنوان کرد: مرحوم آیت‌الله کاشانی در مقابل اعلام برادری ایران و صهیونیسم و تقسیم فلسطین به دو بخش، مقاومت کرد. اولین کار شاه تبعید ایشان به لبنان بود و بعد از آن زمینه را برای مقاصد خود آرام و مهیا کرد. من در همان مقطع به مکه مشرف شدم و در گفت‌وگویی که با برخی از مسلمانان سایر کشورها داشتم، آنها به من می‌گفتند که ایران برادر یهود است چراکه صهیونیست‌ها وقتی می‌خواستند کشورهای عربی را بمباران کنند، سوخت نداشتند و با پرواز هواپیماهای جنگی‌شان بر فراز ایران، سوخت‌گیری می‌کردند. من نیز در مقابل آنها جوابی نداشتم.
وی گفت: صهیونیست‌ها از بنزین ایران در موضوع اقتصادی و ماشین جنگی خود بهره می‌بردند. شاه نوکر آنها بود و هرچه به وی می‌گفتند، اجرا می‌کرد. وقتی فلسطین را به دو بخش تقسیم کردند، در بخش صهیونیستی چیزی نبود و برنج، گندم، مرغ و تخم‌مرغ را از ایران می‌گرفتند.
امامی کاشانی در مورد تقسیم اراضی ادامه داد: آنها تلاش کردند کشاورزی را از بین ببرند که آثارش هنوز پابرجاست. بعد از مدتی این موضوعات باعث شد که ایران به آمریکا و صهیونیسم وابسته شود. اگر ۲۲ بهمن نبود، بلایی که سر ایران آورده بودند، سر دیگر کشورهای اسلامی می‌آوردند. آنها هنوز هم برنامه دارند ولی به لطف خداوند به بن‌بست رسیده‌اند.
امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: محیط طباطبایی برای ما در مسجد سپهسالار (مدرسه عالی شهید مطهری) تعریف می‌کرد که گروهی از انگلیس یا آمریکا می‌خواستند به ایران بیایند و دربار گفته بود که برخی افراد وزین دانشگاه تهران باید به استقبال بروند. وقتی این مهمانان از هواپیما پیاده شدند، یکی از مسئولان به ما اشاره کرد و گفت که این افراد استاد دانشگاه تهران هستند و بدون هیچ سلام و احترامی از آنجا رفتند. آقای محیط طباطبایی می‌گفتند که ما اساتید که در ایران به این میزان ارزش داریم، در مقابل سگ آمریکا بی ارزش بودیم. این وضع دانشگاه ما بود و نمی‌گذاشتند که صنعت وارد دانشگاه شود. اما امروز دانشجو، استاد و دانشگاه با عزت است و به رشد علمی رسیده است.
وی ادامه داد: چهلم سپهبد شهید سلیمانی هم مصادف با ۲۲ بهمن است. ایشان هم کسی بودند که از همین سفره ایمان و عمل صالح برداشتند و به این نقطه از عظمت رسیدند. امنیت ما مدیون سردار سلیمانی است تا جایی که آیت‌الله سیستانی و رهبر انقلاب وقتی تلگراف تسلیت می‌زدند به این جمله اشاره می‌کردند که او در خدماتی که به عراق در مقابل داعش کرد، خدماتی بی‌نظیر بود.
امامی کاشانی گفت: مجلس مولود ۲۲ بهمن و فداکاری هاست بنابراین باید به مجلس و پای صندوق آمدن اهمیت داد. دشمن به این جمعیت نگاه می‌کند که مردم با هرسلیقه‌ای که داشتند همه پای صندوق آمدند. احترام به روز رأی‌گیری و حضور پای صندوق‌ها از آثار توجه به ۲۲ بهمن است. عظمت ایران به این است که جمعیت‌ها حرکت کنند و دشمن مبهوت شود. البته امروز دشمن جز اینکه در لجن‌های خودش دست و پا می‌زند، کاری بلد نیست. همین طرح معامله قرن طرحی است که جز اینکه لجن آنها را متعفن کند چیزی نیست.
امام جمعه موقت تهران افزود: نمایندگانی در مجلس همانطوری که رهبری عزیز فرمودند، باید مومن به ملت، شهدا و خانواده‌هایشان و کشور باشند. نمایندگان باید به این موضوع مومن باشند که در کشور نباید فقر و فساد باشد. مردم باید به نمایندگانی رأی دهند که در برابر دشمن شجاع و چابک باشند. نمایندگان باید دلسوز برای کشور و مردم باشند. نظام ما که از سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه که بلکه قوه چهارم مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شده، تمامی این کارها را باید تحت قانون انجام دهد.
وی خاطرنشان کرد: از بیکاری و سهل انگاری بترسید. مقام در پیشگاه خداوند مسئولیت دارد. مقام باید دلسوز مردم باشد، باید بداند که چه کاری برای پایان یافتن حل بیکاری و گرانی انجام دهد. مسئولان باید با صاحبان فکر جلسات شبانه روزی بگذارند. نماینده مجلس بودن، مسئول، مدیر و وزیر بودن، قاضی بودن در صندلی قرار گرفتن نیست. برای این صندلی‌ها شهیدان  خون داده‌اند و از همین رو بسیار وظیفه سنگینی بر دوش کسانی است که روی این کرسی‌ها می‌نشینند.
بیعت با امام حتی به قیمت جان
امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر دیروز در سخنرانی خود پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با موضوع روز نیروی هوایی اظهار داشت: کارکنان نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ۵۷ با آگاهی کامل و تشخیص حق علیه باطل با لباس رسمی و کارت پرسنلی در مدرسه علوی حضور پیدا کردند. قید بندگی را از پا گشودند و به آزادگی رسیدند. برخی از پرونده‌های دوستان را که می‌بینیم، برخی از همکاران در خاش منتظر اجرای حکم اعدام بودند و اگر انقلاب دیرتر به پیروزی می‌رسید، شاید این اتفاق رخ می‌داد. اینکه چرا این حرکت در نیروی هوایی که به خاطر سیاست شاه بیشتر با آمریکایی‌ها مأنوس بودند رخ داد، به این دلیل بود که رژیم این نیروی انقلابی را نمی‌شناخت.
فرمانده نیروی هوایی اضافه کرد: نیروی هوایی غارت منابع کشور را از سوی آمریکا می‌دید. یکی از فجر آفرینان برایم تعریف می‌کرد که مستشاران آمریکایی ما را تحقیر می‌کردند و به هیچ آداب و رسومی پایبند نبودند. آمریکایی‌ها با درجه پایین‌تر از ما وقتی وارد اتاقی می‌شدند، به روی میز می پریده و روی آن می‌نشستند.
وی تصریح کرد: نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس در تحمیل اراده سیاسی و نظامی به دشمن، بازنگه داشتن شریان اقتصادی کشور و حفظ امنیت کارهای بزرگی انجام داد که به طور مثال می‌توان به کاری که شهید دوران در زمانی که دیپلماسی به بن بست رسیده بود اشاره کرد که نشان دهنده تحمیل اراده سیاسی و نظامی ایران به دشمن بود.
فرمانده نیروی هوایی گفت: نیروی هوایی همیشه کنار مردم است. وقتی در زمان عید نوروز برخی مناطق کشور با سیل مواجه شد، پرسنل نیروی هوایی تعطیلات عید را رها کردند و به کمک مردم شتافتند. در عملیات مردم یاری حدود دو هزار تن بار را پرسنل نیروی هوایی جابجا کردند.
امیر نصیرزاده افزود: در زمان بعد از جنگ نیز با کار روی پروژه‌های جدید به ساخت جنگنده‌ها و هواپیمای جدید برای نیروی هوایی پرداختیم و پروژه‌های جدیدی را به اجرا درآوردیم که کوثر، صاعقه و آذرخش نماد آن است. اگر فرصتی برای اعلام شد، خواهیم گفت برای حمایت از نیروهای مدافع حرم، نیروی هوایی چه اقداماتی انجام داده است.
امیر نصیرزاده بیان کرد: باید همه را به شرکت در دو رویداد مهم پیش‌رو دعوت کنیم. شرکت پر شور در انتخابات مجلس و همچنین راهپیمایی ۲۲ بهمن. مردم این دو رویداد را مورد توجه خود قرار دهند.
 
 
آیت‌الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم:
حرکت در پرتو رهنمودهای رهبری تنها راه‌حل مشکلات است
امام جمعه قم گفت: گروه‌ها و احزاب باید پیشتاز تمکین به قانون و مروج قانونمداری باشند و بر همین اساس در عرصه انتخابات حضور یابند.
آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور گسترده مردم مؤمن و خداجوی این شهر در مصلی قدس برگزار شد افزود: اگر مجلسی قوی، خدمتگزار، امین و دور از آسیب‌ها می‌خواهیم باید به هدایت‌های رهبر معظم انقلاب توجه داشته باشیم.
وی اظهار داشت، دشمن تلاش می‌کند تا مردم را از انتخابات مأیوس کند و امنیت کشور را با مخاطره مواجه نماید لذا ملت در برابر این آزمون مهم وظیفه دارد که هوشیارانه این خطر را از کشور دور کند و بدانند حتی یک رأی بیشتر نیز به همان اندازه امنیت کشور را ارتقا و تضمین می‌کند.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه دشمن همه امکانات خود را برای نابودی ایران به میدان آورده است تصریح کرد: عقل سلیم حکم می‌کند که باید دلخوری‌ها و گله‌ها را به زمان دیگری موکول کرد و برای حفظ کشور به میدان آمد و آزمون 22 بهمن و دوم اسفند ماه را با سربلندی پشت سر گذاشت.
وی جمهوری اسلامی را پرچم‌دار ارزش‌های انسانی و اسلامی در عصر حاضر عنوان کرد و اظهار داشت: ملت ایران تحت هدایت‌های حضرت امام در جهان پر از افکار و ایده‌های گمراه کننده راه حق را شناختند و امروز نور انقلاب اسلامی و گفتمان نجاتبخش آن جهانی شده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: پدیده انقلاب اسلامی فصلی نو در تاریخ بشر در برابر چشم انسانها گشود و اثبات کرد که می‌توان همزمان هم اخلاق و معنویت و تدین را داشت و حفظ کرد و هم به پیشرفت رسید وی با اشاره به موانع بزرگ در برابر انقلاب اسلامی از جمله توطئه‌های جنگ و ترور و شورش و تحریم‌های ظالمانه مستمر گفت: با وجود این همه مانع - اما پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف علمی و هسته‌ای و مخابرات و هوا و فضا و پزشکی و علوم جدید و تکنولوژی‌های مدرن نظامی و پزشکی و صنعتی و... خیره کننده است بطوری که ابرقدرتها را مجبور به عقب‌نشینی کرده است.
خطیب جمعه قم با مرور دستاوردهای گسترده نظام با حمایت‌های مردمی در عرصه‌های مختلف تأکید کرد: ما البته خطا و اشتباه هم داشته‌ایم اما گستردگی دستاوردها بسیار فراوان است و همین امر دشمنان ما را عصبانی کرده است.
وی تصریح کرد: تجربه نشان می‌دهد که هر جا در پرتو رهنمودهای رهبری حرکت کرده‌ایم به پیشرفت و عبور از مشکلات توفیق یافته‌ایم و امروز بر همگان مسجل شده است که تنها راه رسیدن به قله‌ها و کنار زدن موانع حرکت در پرتو رهنمودها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب است.
امام جمعه قم با اشاره به فشارهای حداکثری دشمن برای نابودی اقتصاد، امنیت و استقلال کشور گفت: متأسفانه در چنین وضعیتی برخی با سخنان نابجا همسو با دشمن یأس و نا امیدی را دامن می‌زنند. وی حضور میلیونی مردم در مراسم وداع و تدفین سردار سلیمانی را نمونه‌ای از عشق و اردات مردم به انقلاب اسلامی و راه امام و رهبری عنوان کرد و اظهار داشت: این برگ پرافتخار تاریخ ملت ایران در عرصه دفاع از اسلام و انقلاب و استقلال ماندگار شد. آیت‌الله اعرافی در بخش پایانی خطبه‌ها معامله قرن را ذبح فلسطین عنوان کرد و گفت، این توطئه هم شکست می‌خورد و هم خیزش امت مسلمان در برابر آمریکا و صهیونیست‌ها رادر پی خواهد داشت.