به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 762
بازدید دیروز: 2,355
بازدید هفته: 22,932
بازدید ماه: 113,795
بازدید کل: 23,775,595
افراد آنلاین: 91
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 17 May 2024
الجمعة ، ۹ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۷۲ - «امیر موسوی»دیپلمات سابق کشورمان بیان کرد: ناگفته‌هایی از سیره حاج قاسم از سفر به اروپا تا کمک به عربستان ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
«امیر موسوی»دیپلمات سابق کشورمان بیان کرد:
 
ناگفته‌هایی از سیره حاج قاسم از سفر به اروپا تا کمک به عربستان
  
  ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
 
Image result for امیر موسوی»دیپلمات سابق کشورمان در عراق
در ویژه‌برنامه شبکه المیادین درباره شهید سپهبد قاسم سلیمانی ناگفته‌هایی از جمله توصیه رهبری درباره جنگ با داعش، نظر سردار درباره سعودی‌ها و تمایل نخست‌وزیر پیشین لبنان برای دیدار با او مطرح شد.
در این برنامه «امیر موسوی» دیپلمات سابق درخصوص عملکرد سردار سلیمانی گفت: او شخصی بود که با همه طرف‌ها در منطقه روابط خوبی داشت. مثلا در عراق بر خلاف آنچه که گفته می‌شود که فقط با یک گروه خاص ارتباط داشت اصلا اینطور نبود. او در عراق با همه طرف‌ها مرتبط بود. در کردستان یا در الانبار اگر مشکلی پیش می‌آمد، حضور می‌یافت. مثلا با عشایر سنی در الانبار در جنوب در کردستان ارتباط داشت و گاهی اگر مشکلی پیش می‌آمد او برای حل آن تلاش می‌کرد. فقط اینطور نبود که منحصر به یک گروه باشد.
وی افزود : در لبنان هم همینطور بود. مثلا زمانیکه سعد الحریری به تهران سفر کرد خیلی دوست داشت که با سردار سلیمانی حتما دیدار کند.
موسوی با بیان اینکه او به دنبال ایجاد تفاهم میان طرف‌ها بود تاکید کرد:  هیچ مانعی برای تفاهم نمی‌دید و تنها هدفش مبارزه با طرح صهیونیستی آمریکایی ارتجاعی در منطقه بود. برای همین بر خلاف آنچه فکر می‌کنند،‌ دسترسی به او آسان بود.
وی افزود :  زمانیکه عزام الاحمد با هیئتی از جانب محمود عباس به تهران آمد تمایل داشتند که با سردار شهید دیدار کنند. نمی‌گویم دیدار انجام شد یا خیر، اما مشکلی که بود، بسادگی با حضور سردار سلیمانی در چند دقیقه حل شد. هیئت فلسطینی هم غافلگیر شد که چطور مشکل در چند دقیقه حل شد. خب آنها فکر می‌کردند که او علیه محمود عباس موضع دارد، گفت خیر. مهم این است که با همه از جمله فلسطینی‌ها باید تعامل کرد چرا که مسئله بزرگ‌تر از این چیزهاست و آن مقابله با رژیم صهیونیستی و ایجاد بازدارندگی مقابل آن است.
این دیپلمات سابق در ادامه تصریح کرد : در موضوع عربستان سعودی او برنامه‌ای برای خلاص کردن عربستان سعودی از توهماتی که [آل‌سعود] دارد. او همیشه می‌گفت که آنها [سعودی‌ها] را باید کمک کنیم چون توهم‌های خطرناکی دارند که سبب آسیب زدن به خودشان و جامعه و منطقه می‌شود. چون دچار اشتباه هستند و نمی‌توانند نگاه درستی به امور داشته باشند. او دوست داشت به آنان کمک کند. حتی زمانیکه هیئت‌های امنیتی از امارات، عربستان یا بحرین می‌آمد دوست داشت با آنان ارتباط بگیرد و نظراتشان را بداند و برخی مشورت‌ها به آنها بدهد.
وی ادامه داد :  سردار سلیمانی وقتی با سران کشورهای منطقه دیدار داشت و از او نظری می‌خواستند، او یادآوری می‌کرد که من مشاور هستم در محور مقاومت، تصمیم با خود شماست. شما فلسطینی هستید و تصمیم با خود شماست یا شما لبنانی هستید و هر چه برای کشورتان مناسب است تصمیم بگیرید. بر خلاف اتهاماتی که مطرح می‌کنند، چیزی را دیکته نمی‌کرد.
موسوی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب به سپاه و دوستان ایران که حتی در جنگ با داعش در سوریه و عراق، تا جایی که می‌شود آنان را [نکشید و] به اسارت بگیرید افزود : سردار سلیمانی همیشه توصیه می‌کرد که تا جایی که می‌شود داعشی‌ها را نکشند و اسیر بگیرند و بیاورندشان افکار آنان را اصلاح کنند چرا که افکارشان به دلیل وعاظ درباری در بحرین و عربستان و دیگر نقاط، تکفیری شده است و اندیشه‌هایی جنایتکارانه در ذهن آنان کاشته‌اند.
وی درباره پیگیری حقوقی ترور سردار سلیمانی گفت:کمیته‌ای مشترک میان وزارت خارجه و دستگاه قضایی ایران هم تشکیل شده که موضوع را دارد به شکل حقوقی و قانونی پیگیری می‌کنند و قرار است از دولت آمریکا در محاکم بین‌المللی شکایت کنند چرا که ایران ادله محکمی دارد. سه اتهام متوجه ترامپ است.
موسوی همچنین با اشاره به این سخن ظریف که گفته بود  ظاهرا سردار سلیمانی به اروپا سفر نکرده اما آن را خوب می‌شناسد افزود : ایشان سفرهای مهمی به اروپا و کشورهای آمریکای لاتین کرده است بخصوص به آمریکای لاتین که طبق اطلاعات من حداقل دو بار رفته است. حداقل به دو کشور اروپایی هم سفر کرده است بخصوص در یکی از سفرهای اروپایی مشکلاتی به وجود آمد که بعد از آنکه از آنجا بازگشتند متوجه شدند که ایشان که بود.
Image result for ‫گل لاله‬‎