به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,463
بازدید دیروز: 5,718
بازدید هفته: 3,463
بازدید ماه: 24,433
بازدید کل: 23,686,255
افراد آنلاین: 14
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 27 April 2024
السبت ، ۱۸ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۹ - نماینده مجلس آینده و دیپلمات سابق کشورمان براثر کرونا جان باختند ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
نماینده مجلس آینده و دیپلمات سابق کشورمان براثر کرونا جان باختند
 
    ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
Image result for نماینده مجلس آینده و دیپلمات سابق کشورمان براثر کرونا جان باختند
طی روزهای اخیر، برخی از چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی کشورمان به کروناویروس مبتلا شده و متأسفانه چند نفر از آنان نیز دارفانی را وداع گفتند.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، آمار ابتلا به ویروس کرونا در ایران (تا دیروز ۱۸ اسفند) به 6 هزار و 566 نفر رسید. از این تعداد، 2 هزار و 134 نفر از بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافته و متأسفانه در مجموع ۱۹۴ نفر از مبتلایان به این بیماری، جان باخته‌اند.
گفتنی است طی روزهای اخیر، برخی از چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی کشورمان نیز به کروناویروس مبتلا شده و متاسفانه چند نفر از آنان نیز نیز دارفانی را وداع گفتند.
درگذشت آیت‌الله محسن حبیبی بر اثر بیماری ناشی از کرونا
آیت‌الله محسن حبیبی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه استان تهران و تولیت مدرسه علمیه مرحوم مجتهدی صبح پنج شنبه گذشته (15 اسفند) بر اثر بیماری ناشی از کرونا در بیمارستان شهید چمران درگذشت.
تدریس در حوزه علمیه، دانشگاه امام صادق(ع) و دانشگاه علم و صنعت بخشی از فعالیت‌های این شخصیت عالم و محقّق بود. وی پس از اتمام دوره متوسطه وارد حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهرانی شد و تا پایان سطح دروس حوزه در این مدرسه به تحصیل مشغول شد. سپس برای ادامه تحصیلات و شرکت در دروس خارج فقه و اصول از محضر اساتید و آیات عظام: خوانساری، فلسفی، میرزاآقای شیرازی، سیدهاشم حسینی تهرانی، سیدمحمدضیاءآبادی و... بهره جست.
مرحوم آیت‌الله حبیبی با پایان تحصیلات به تهران بازگشت و در مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهرانی و مدرسه عالی شهید مطهری به تدریس و تربیت طلاب علوم دینی مشغول شد. پس از ارتحال آیت‌الله مجتهدی تهرانی، حاج آقاحبیبی به جانشینی ایشان به عنوان مسئول مدرسه علمیه مجتهدی مشغول فعالیت بوده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت این عالم پرهیزگار و خدمتگزار را تسلیت گفتند.
بر اساس این گزارش، همچنین برخی از چهره‌ها و شخصیت‌های حوزوی و مسئولان کشوری با ارائه پیام‌هایی درگذشت آیت‌الله حبیبی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه استان تهران و تولیت مدرسه علمیه مرحوم مجتهدی را تسلیت گفتند.

درگذشت حسین شیخ الاسلام دیپلمات انقلابی
 
Image result for درگذشت حسین شیخ الاسلام دیپلمات انقلابی
شامگاه پنج شنبه گذشته- 15 اسفندماه- بود که خبر فوت حسین شیخ الاسلام، دیپلمات باسابقه کشور و معاون بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی در خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، حسین شیخ الاسلام بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا در سن ۶۷ سالگی در بیمارستان مسیح دانشوری دعوت حق را لبیک گفت.
مرحوم شیخ‌الاسلام از سال ۷۷ تا ۸۲ سفیر ایران در سوریه و همچنین در دوره هفتم مجلس، نماینده مردم تهران بود.
به دنبال درگذشت این دیپلمات متعهد، مؤمن و متخصص وزارت امور خارجه، بسیاری از مسئولان کشور از جمله علی لاریجانی رئیس‌مجلس شورای اسلامی، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، سیدکمال خرازی رئیس‌شورای راهبردی روابط خارجی، سرلشگر باقری رئیس‌ستادکل نیروهای مسلح، علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهور، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب، حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس و... با ارائه پیام‌هایی، درگذشت این دیپلمات باسابقه کشورمان را تسلیت گفتند.
حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت هم در دلنوشته‌ای که صبح روز جمعه 16 اسفندماه در خبرگزاری‌ها منتشر کرد، در وصف حسین شیخ الاسلام نوشت: «بسیار متدین و متعبد بود و بسیار با اخلاق و متین. در عمل به وظیفه بی‌پروا بود و از نام و مقام‌گریزان. به هیچ روی اهل باند بازی و بده بستان سیاسی نبود، راه خود را که همان راه امام و رهبری بود خوب شناخته بود و از این صراط مستقیم عدول نمی‌کرد. همه به خیر او امیدوار بودند و کسی احتمال شری از جانب او نمی‌داد.
حسین تحصیل کرده دانشگاه برکلی آمریکا بود و مهندس بود و به دو زبان انگلیسی وعربی تسلط داشت، اما هیچ وقت درباره خودش حرفی نمی‌زد. مظهر اخلاص و تواضع بود. در مجلس هفتم از او خواستم مسئولیت دفتر حمایت از آرمان فلسطین را بپذیرد و پذیرفت و در این مسئولیت خدمت‌های بزرگ کرد. او را در سفر و حضر دیده و آزموده بودم.
در مجلس هفتم با هم به مصر رفتیم و بعد از آن در مجلس هشتم دو سفر هم به اندونزی و لبنان و سوریه داشتیم. حسین مورد اعتماد همه بود و همه، از جمله سید حسن نصرالله به او علاقه داشتند. او اهل نماز و دعا و نیایش و تهجد بود و عمر خود را در خدمت به اسلام و انقلاب و مردم سپری کرد. پاک بود و پاک زندگی کرد و پاک رفت. یادش گرامی باد و خدایش بیامرزاد.
با مرگ او ایران یکی از مردان نجیب و لایق و پاک طینت و خدمتگزار خود را از دست داد.»
تسلیت حزب‌الله لبنان و پیام اسماعیل هنیه در پی درگذشت حسین شیخ الاسلام
همچنین، اسماعیل هنیه (رئیس‌دفتر سیاسی جنبش حماس) در پیامی درگذشت حسین شیخ الاسلام، سفیر پیشین ایران در دمشق را به مقام معظم رهبری تسلیت گفت.
در پیام هنیه آمده است: با نهایت تأسف و خشنودی وتسلیم و با قلب‌هایی مؤمن به قضا و قدر الهی خبر درگذشت برادر بزرگ حسین شیخ الاسلام را دریافت کردیم و از خداوند می‌خواهیم که او را مورد لطف و رحمت خود قرار دهد و به خانواده او خیر عطا فرماید.
اسماعیل هنیه در پیام خود از مواضع شیخ الاسلام در حمایت از مسئله فلسطین و همچنین تلاش برای تقریب مذاهب اسلامی تمجید کرد.
حزب‌الله لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای درگذشت حسین شیخ الاسلام، دیپلمات پیشین ایران را تسلیت گفت.
در این بیانیه آمده است: ما او را از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران شناختیم و او کسی بود که مقاومت اسلامی در لبنان را از زمان تأسیس آن همراهی کرد و همواره از بهترین حامیان آن در همه مراحل بود.
این بیانیه می‌افزاید: حسین شیخ الاسلام انسانی وارسته، مؤمن و مخلص بود که از مواضع سیاسی جسورانه‌ای در حمایت از مقاومت در فلسطین و لبنان و منطقه برخوردار بود و همواره برای تقریب بین مذاهب اسلامی تلاش می‌کرد.
جبهه عمل اسلامی لبنان هم در پیامی درگذشت حسین شیخ الاسلام را تسلیت گفت.

حجت‌الاسلام شیخ احمد خسروی، مبلغ و روحانی جهادی بر اثر کرونا درگذشت

Image result for حجت‌الاسلام شیخ احمد خسروی،
 
خبر دیگری که بعدازظهر پنج شنبه در فضای مجازی دست به دست شد، فوت حجت‌الاسلام شیخ احمد خسروی، مبلغ و روحانی جهادی بود که پس از عمری خدمت بی‌وقفه و مجاهدانه به اسلام و محرومین، در حالی که برای امدادرسانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا و خدمت رسانی به جامعه پرستاران و پزشکان به شهر قم رفته بود، بر اثر بیماری ریوی در بیمارستان فرقانی این شهر به لقاءالله پیوست.
خسروی، از مدیران مدارس اسلامی صدرا وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی بود و سابقه فعالیت به عنوان امام جماعت مسجد اهل بیت (ع) قم، همکاری با مؤسسات فکری در زمینه‌های پژوهشی فقهی و دینی و همکاری با گروه فرهنگی و هنری «چله» را در کارنامه خود داشت.
وی طی سال‌های اخیر، علاوه‌بر فعالیت در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی؛ با همکاری گروه تبلیغی رسالات، در مناطق محروم کشور از جمله بسیاری از نقاط استان سیستان و بلوچستان به‌ویژه در جریان سیل اخیر، خدمات فراوان و متنوعی اعم از ساخت‌وساز مدارس و منازل، رسیدگی به کودکان و ایتام و نیز تهیه اقلام مورد نیاز اقشار مستضعف ارائه کرد.

درگذشت منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم

Image result for فاطمه رهبر منتخب مردم تهران
 
درگذشت فاطمه رهبر منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم براثر ویروس کرونا، یکی دیگر از آن خبرهایی بود که روز شنبه در رسانه‌ها و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. فاطمه رهبر که در روزهای گذشته بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری بستری بود، روز شنبه دارفانی را وداع گفت.
مرحومه فاطمه رهبر نماینده ادوار هفتم، هشتم و نهم در مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بود. وی همچنین مدتی معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) را برعهده داشت. وی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توانسته بود با کسب بیش از ۷۸۰ هزار رأی به عنوان نفر دوازدهم به مجلس راه یابد.
گفتنی است، سید اسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور در مصاحبه با ایرنا با بیان اینکه انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در موعد مقرر برگزار می‌شود، گفت: نفر جایگزین شادروان فاطمه رهبر در انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۱۴۰۰انتخاب می‌شود.
دبیر ستاد انتخابات کشور درباره تعویق انتخابات روز بیست و نهم فروردین‌ماه دور دوم مجلس شورای اسلامی به دلیل شرایط کشور، افزود: این انتخابات در موعد مقرر برگزار می‌شود و در این باره تصمیم جدیدی گرفته نشده است.
روزنامه کیهان درگذشت این چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی را به خانواده آنها تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای بازماندگان طلب صبر و برای آن مرحومان،طلب غفران الهی دارد.